تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۱۲ تير ۱۴۰۲

احمد خاتمی: به دروغ القا می‌کنند که ۸۰ درصد مردم نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند/ آنچه که در پاییز سال قبل گذشت نه اعتراضات بلکه اغتشاشات بود

سید احمد خاتمی اظهار کرد: باید حضور در انتخابات را تکرار کنیم، این سمی که برخی القاء می‌کنند که ۸۰ درصد مردم نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند و می‌خواهند این دروغ را با تکرار القاء کنند.

اعتراضات مردمی

رویداد۲۴ ایرنا: سید احمد خاتمی، عصر دوشنبه در همایش نقش شبکه امامت در صیانت از جایگاه ولایت فقیه در شیراز افزود: بهترین کسانی که می توانند در این عرصه ورود کنند امامان جمعه هستند.

وی ادامه داد: ولی فقیه به ولایت فقیه به عنوان ارمغان الهی حاصل شبکه امامتی است که قبل از انقلاب و از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ شکل گرفت و ۱۹ دی ۱۳۵۶ دوباره به آن جان داده شد و ثمره آن ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ و پیروزی انقلاب اسلامی شد.
 
امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: این شبکه باید زنده بماند و زنده ماندن آن، هم مدیون حوزه و هم مدون ائمه جمعه است.
 
 خاتمی، عرصه دینی را عرصه فرماندهان دینی دانست و گفت: امسال به ویژه با توجه به انتخابات این بحث جدی تر است چرا که در اسفندماه انتخابات خبرگان را داریم.
 
وی ادامه داد: البته تایید خبرگان هم با فقهای شورای نگهبان است که علاوه بر فقاهت، بینش سیاسی خبرنگان هم یک مساله قابل توجه است چرا که کسانی آنجا می نشینند که می خواهند رهبر را تعیین کنند، رهبری که بینش سیاسی دارد.
 
خاتمی خواستار برگزاری همایش نقش شبکه امامت در صیانت از جایگاه ولایت فقیه در سراسر کشور شد و گفت: با تعبیر شبکه امامت و بهترین کسانی که می توانند در این عرصه ورود کنند امامان جمعه هستند، شبکه امامت را آنها سامان می دهند.
 
وی اظهار کرد: باید حضور در انتخابات را تکرار کنیم، این سمی که برخی القاء می کنند که ۸۰ درصد مردم نمی خواهند در انتخابات شرکت کنند و می خواهند این دروغ را با تکرار القاء کنند.
 
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: همزمان با انتخابات خبرگان، انتخابات مجلس شورای اسلامی را هم داریم اما چون این مجلس با آب و نان مردم سرو کار دارد آن را می شناسند اما مجلس خبرگان چنین وضعی ندارد و لذا می طلبد که ائمه جمعه در رابطه با این شبکه فعال باشند.

جهاد تبیین باید شجاعانه باشد

خاتمی، با اشاره به الزامات جهاد تبیین، یکی از این الزامات را شجاعانه بودن آن دانست و گفت: عده ای براندازی را دنبال می کنند و از اصلاح طلب و اصولگرا هم گذشته اند و این نامش اغتشاشات است.

 
وی افزود: برخی تئوریسین اغتشاشات می شوند و می گویند بگو اعتراضات، این اعتراضات نیست، این اغتشاشات است.
 
عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: در همه جای دنیا اعتراضات هست اما کسی شنیده که انجیل را آتش بزنند، به کلیسا حمله کنند، به روحانیون خودشان اهانت کنند، آنچه که در پاییز سال گذشته در ایران گذشت نه اعتراضات بلکه اغتشاشات بود که در هیچ جای دنیا اجازه نمی دهد.
 
وی گفت: الزام دیگر جهاد تبیین این است که نه متملقانه باشد و نه بدبینانه بلکه منصفانه باشد.


بیشتر بخوانید: احمد خاتمی: به بی‌حجاب‌ها می‌گویم هیچ‌گاه بی‌حجابی آن‌ها هنجار نخواهد شد


عضو خبرگان رهبری افزود: همچنین به جهاد تبیین باید معیار داد و اگر معیار داده شود دیگر خطر انحراف نیست.
 
خاتمی در خصوص آسیب های جهاد تبیین هم گفت: بد دفاع کردن، مسائل فرعی را جای اصلی قرار دادن، شخصیت محور بودن به جای محوریت مسائل، مطرح کردن اشخاص غیر معصوم به گونه ای که انگار هیچ اشتباهی ندارند، سخن گفتن بدون معیار و محافظه کاری بی جا از جمله آسیب های جهاد تبیین است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان