تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۱۴ تير ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۹ نظر

وزیر ارتباطات: امیدواریم در مصادیق فیلترینگ بازنگری شود

​وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت:امیدواریم طبق خواسته آقای رئیس جمهور و همانطور که در حکم انتصاب دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی وجود دارد، بازنگری در سیاست‌ها و مصادیق فیلترینگ صورت گیرد.

وزیر ارتباطات: امیدواریم در مصادیق فیلترینگ بازنگری شود
رویداد۲۴عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز صبح در حاشیه هیأت دولت در خصوص تشکیل کارگروهی در خصوص رسیدگی به وضعیت کندی اینترنت گفت: هفته پیش رئیس جمهور در شورای عالی فضای مجازی دستوری صادر کرد که کارگروهی برای بررسی گلایه‌های کاربران برای اینترنت تشکیل شود بنابراین نمایندگان وزارت ارتباطات را برای شرکت در این کارگروه به مرکز ملی فضای مجازی معرفی کردیم، چون مأموریت به مرکز ملی فضای مجازی داده شد.

وی افزود: امیدواریم مرکز ملی فضای مجازی از ظرفیت‌های خود در دوره جدید استفاده کند و نقش موثرتری نسبت به گذشته در حوزه فضای مجازی کشور ایفا کند تا مشکلاتی که خارج از اراده وزارت ارتباطات در حوزه شبکه است، حل شود.

زارع پور در ادامه با بیان اینکه به عنوان مثال در حوزه حاکمیت شرکتی و نقشی که شرکت‌های خصوصی در شبکه دارند، بنا به دلایل مختلفی مأموریت خود را به درستی انجام ندادند تصریح کرد: به عنوان مثال شرکت مخابرات ایران در لایحه تجمیع و شبکه داخل شهر‌ها و استان‌ها در طی سال‌های گذشته وظیفه خود را به درستی انجام نداده و شبکه اشباع است و در برخی از ساعات مشکلاتی را مخصوصاً در برخی استان‌ها ایجاد کرده است.

وی به موضوع فیلترینگ اشاره کرد و افزود: موضوع فیلترینگ خارج از چارچوب تصمیم گیری دولت است و امیدواریم طبق خواسته آقای رئیس جمهور و همانطور که در حکم انتصاب دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی وجود دارد، بازنگری در سیاست‌ها و مصادیق فیلترینگ صورت گیرد و برخی از گلایه‌های مردم از سرویس‌ها و سایت‌ها در این کارگروه بررسی شود.

زارع پور ادامه داد: در مورد شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها تابع مصوبات مراجع بالادستی هستیم که آن‌ها را مکلف به پذیرش قوانین جمهوری اسلامی ایران و رعایت آن‌ها دانستند و به اعتقاد ما برخی از سرویس‌ها و خدمات است که می‌تواند تجدید نظر شود، اما از عهده وزارت ارتباطات خارج است.

وی همچنین گفت: امیدواریم مرکز ملی در این حوزه هم نقش آفرینی داشته باشد تا ما اثراتش را برای کاهش نارضایتی‌های مردم و افزایش سرعت و کیفیت شبکه داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در خصوص استفاده از پلتفرم‌های خارجی گفت: طبق سیاست‌های کلی دولت، هر پلتفرم خارجی که برای فعالیت، ضوابط جمهوری اسلامی ایران را قبول کند و حقوق مردم را تضمین کند ما از فعالیتشان استفاده می‌کنیم.

وی در پایان در پاسخ به اینکه آیا تاکنون درخواستی از تلگرام، واتساپ و اینستاگرام برای ایجاد نمایندگی در ایران داده شده یا خیر گفت: باید بگویم ما متولی نیستیم مرکز ملی فضای مجازی تصمیم گیر است، ولی تا آنجایی که من خبر دارم

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
0
3
آرزو بر جوانان عیب نیست....
البته تو که جوان نیستی، یه نامرد نفله ای
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
0
3
فقققققط خفه شو مردم آزار...تو هم به موقع میری تو زباله دان وقتی سوخته شدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
0
3
فقققققط خفه شو مردم آزار...تو هم به موقع میری تو زباله دان وقتی سوخته شدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
0
2
وقتی یک پخمه رو جانشین یک نخبه کنیم اوضاع بهتر از این نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
0
0
سلام علیکم
چرا با گذشت 18 ماه و 14 روز هنوز مخابرات منطقه تهران بن خوار بار و سایر رفاهیات ما را ندادند.
مشکلات بازنشستگان مخابرات منطقه تهران از دی ماه سال 1400 تاکنون نشان داد که متأسفانه در کشور قانون و عدالت و جود ندارد
خدا به داد بازنشستگان مخابرات منطقه تهران برسد !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
0
0
مطالبات بازنشستگان مخابرات را تا روز تکریم آنان بپردازند. مطالبات بازنشستگان مخابرات منطقه تهران را بپردازند. و برای پرداخت معوقات یاد شده وعده امروز و فردا می‌دهد که باید پرسید آیا ۱۹ ماه انتظار برای دریافت مطالبات بازنشستگان شرکت مخابرات منطقه تهران کافی نیست؟ برای پرداخت این معوقات اقدام کنند و باعث خوشحالی بازنشستگان مخابرات تهران شوند. علیرغم درخواست‌‌های مکرر از مدیران مخابرات برای پرداخت رفاهیات بازنشستگان مخابرات مربوط به ۳ ماهه سال ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ تا خرداد ماه سال ۱۴۰۲ هنوز اقدامی برای پرداخت این معوقات نشده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
0
0
تورم سالانه 48.5 درصد شد/ سوال اینجاست که پس چرا حقوق بازنشستگان شرکت مخابرات 20 درصد افزایش یافته است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
0
0
در تاریخ ۱۵ تیر ۱۴۰۲
در مجمع سالیانه شرکت مخابرات ایران، پرداخت مطالبات بازنشستگان
مخابرات ما- رئیس هیئت مدیره مخابرات ایران در مجمع زمان پرداخت مطالبات تبازنشستگان را اعلام کرد.
مخابرات ما- مجمع سالیانه مخابرات ایران در حال برگزاری است.رئیس هیئت مدیره، دکتر محمودزاده در این جلسه برای پرداخت مطالبات بازنشستگان به دو نکته اشاره کرد.

۱-پاداش پایان خدمت بازنشستگان پایان ۱۴۰۱ تا ۱۵ مرداد ماه پرداخت خواهد شد.ایشان بابت تاخیر از بازنشستگان عذرخواهی کرد.

-پرداخت مطالبات بازنشستگان بابت خواربار، تا پایان شهریور پرداخت و نهایی خواهد شد.ایشان گفت از مدیارن مناطق قول گرفته تا در امر پرداخت تسریع کنند.
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
0
0
پنج‌شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲
کسانیکه از سال ۱۳۹۵ تاکنون در شرکت مخابرات منطقه تهران بازنشسته شده اند وسکه نگرفته اند چه میشود.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان