تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۱۵ تير ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

انتقاد دبیر ستاد حقوق بشر از گزارش هیات حقیقت‌یاب اعتراضات ایران

دبیر ستاد حقوق بشر به گزارش شفاهی و اولیه هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب که روز چهارشنبه به شورای حقوق بشر ارائه شده، واکنش نشان داد و گفت: گزارش این هیات یک اقدام شتاب‌زده و براساس منابع ضد ایرانی و غیرمعتبر جمع‌آوری شده است.

انتقاد دبیر ستاد حقوق بشر از گزارش شتاب‌زده و سیاسی هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب

رویداد۲۴ از معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی با اشاره به گزارش شفاهی و اولیه هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب افزود: اولا ایجاد چنین هیاتی از سوی شورای حقوق بشر در حالی که ما شاهد یک اغتشاش تمام عیار و نه تجمعات مسالمت‌آمیز بودیم، هیچ مبنای فنی و حقوقی ندارد.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه گزارش تهیه شده، اقدامی سیاسی و بلاوجه است، اظهار داشت: در روند این گزارش، ابهامات جدی وارد است و مانند دیگر گزارش‌های حقوق بشری علیه ایران، به اخبار و جعلیات فضای مجازی و رسانه‌های معاند استناد شده است. غریب آبادی تصریح کرد: کشور‌هایی که خود موجد اغتشاشات در ایران بودند و متعاقبا به شرایط مشابهی گرفتار شدند، بانی ایجاد چنین سازوکاری شده‌اند.

وی ادامه داد: در جریان اغتشاشات، افراد وابسته به گروهک‌های تروریستی، در صحنه حاضر شدند و در طول ۳ ماه بیش از ۷۵ نفر از نیرو‌های مجری قانون و مردم از سوی اغتشاشگران به شهادت رسیدند و بیش از هفت هزار نفر از نیرو‌های مجری قانون نیز مصدوم شدند. این در حالی است که هیچ کدام از این موارد در گزارش هیات به اصطلاح حقیقت یاب دیده نمی‌شود.


بیشتر بخوانید: واکنش مداخله‌جویانه کاخ سفید به مسمومیت دانش‌آموزان


غریب‌آبادی افزود: از سوی دیگر، این هیات بدون توجه به اینکه عوامل خانه اصفهان سه نفر از نیرو‌های مجری قانون را به شهادت رسانده‌اند، علت اجرای حکم را صرفا به دلیل حضور آنان در تجمعات مسالمت‌آمیز یاد کرد و نشان داد که این سازوکار نیز مانند گزارشگری ویژه کشوری، صرفا یک پروژه سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران است و از قبل ارزیابی‌ها و گزارش‌های خود را آماده کرده است.

وی همچنین از رفتار‌های دوگانه و ریاکارانه‌ای که بر سازوکار‌های حقوق بشری حاکم شده و سکوت تعمدی مدعیان حقوق بشر، ابراز تاسف کرد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اعتراضات مردمی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
یعقوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
0
1
خدایا خودت داد مظلوم را از ظالم بگیر.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان