تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۶ تير ۱۴۰۲

واکنش عضو شورا به ماجرای خانه اندیشمندان علوم انسانی؛ اقدام شهرداری تهران قابل دفاع نیست

عضو شورای شهر تهران با انتقاد از عملکرد شهرداری تهران در ماجرای خانه اندیشمندان علوم انسانی گفت: این شکلی که شهرداری مستقیم و بدون طی مراحل قانونی به این مرکز مراجعه کرده به نظر قابل دفاع نیست و ما این روش را نمی‌پسندیم.

واکنش عضو شورا به ماجرای خانه اندیشمندان علوم انسانی؛ اقدام شهرداری تهران قابل دفاع نیست
رویداد۲۴ ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران با انتقاد از این عملکرد شهرداری تهران گفت: آن طور که شهرداری اعلام کرده است، پلمب خانه اندیشمندان علوم انسانی تکذیب شده و ما با دوستانی که در آنجا حضور دارند تماس داشتیم و آن‌ها اعلام کردند که این خانه پلمب نشده است، اما شهرداری مراجعه کرده است که آنجا را از افرادی که در آنجا حضور داشتند، تخلیه کند.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: برابر روال عادی معمولا درخصوص این سری املاکی که در اختیار موسسات و مجموعه‌های فرهنگی قرار می‌گیرد، قرارداد‌هایی وجود دارد. این قرارداد هم ظاهرا از دهه ۹۰ بین هیات امنای خانه اندیشمندان و شهرداری تهران منعقد شده است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ظاهرا مدت این قرارداد هم نامحدود است یعنی زمانی برای آن مشخص نشده است، خاطرنشان کرد: حالا به هر دلیلی اگر شهرداری تصمیم گرفته است که این خانه را توسعه دهد تا دیگران هم حضور پیدا کنند یا مدیریت آن را جابجا کند، طبعا باید در ابتدا اخطار کتبی صادر می‌کرد و همچنین مهلتی به مدیریت خانه داده می‌شد و اگر تمکین نمی‌کردند، باید از طریق مراجع قضایی نسبت به حکم تخلیه یا جابجایی اقدام می‌کرد.

امانی تاکید کرد: این شکلی که شهرداری مستقیم بدون طی این مراحل به این مرکز مراجعه کرده به نظر قابل دفاع نیست و ما این روش را نمی‌پسندیم.

وی با بیان اینکه اگر شهرداری قصد یک کار خوب هم داشت با این کار نتیجه مطلوب بدست نمی‌آید، گفت: اگر شهرداری می‌خواست این مرکز را توسعه داده و همه سلائق فکری در آنجا حضور داشته باشند و از این مرکز استفاده کنند، روش مناسب این بود که از طریق مذاکره اقدام کند، چراکه این مکان در اختیار یک سری افراد فرهیخته قرار دارد و نویسندگان، گویندگان و اندیشمندان علوم انسانی در آنجا حضور دارند و به راحتی می‌شد از طریق مذاکره با این افراد این مشکل را حل کند و اگر به نتیجه نمی‌رسید، راه‌های حقوقی برای شهرداری باز بود و هنوز هم باز است و می‌توانست از طریق مراجع حقوقی و قضایی اقدام کند نه اینکه مستقیم به آنجا مراجعه کرده و قفل‌ها را عوض کنند و در کنار افرادی که از قبل آنجا بودند بنشینند و این برخورد شکل خوبی نداشت و در عین حال بازتاب مثبت و مناسبی هم نداشت.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری قصد تخریب این خانه را ندارد، تصریح کرد: آنگونه که یکی از اعضای شورای شهر با شهردار تهران در این خصوص صحبت کرده بود، شهردار اعلام کرده اند که می‌خواهند در این مکان دیگران هم حضور پیدا کنند و نمی‌خواهیم به این افراد که از سابق در آنجا حضور داشتند بگوییم بروند و می‌خواهیم همه نخبگان و اندیشمندان این حوزه از این مکان استفاده کنند و با توجه به اینکه ظاهرا بنا به گفته شهرداری از بخشی از این ساختمان بهره برداری نمی‌شده است، شهرداری قصد داشته از این بخش هم استفاده شود و این موضوعی است که از سوی شهرداری مطرح شده است، اما روشی که انتخاب کردند مناسب نبوده است.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: شهرداری تهران
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان