تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۱۰ آذر ۱۳۹۵

آموزش آب وارد کتاب‌های درسی شود

دبیر کنفرانس بین‌المللی آب و محیط زیست در هزاره جدید می‌گوید: آنچه به آن نیاز داریم،‌ آموزش آب از منظر زیست‌محیطی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.
رویداد۲۴-دبیر کنفرانس بین‌المللی آب و محیط زیست در هزاره جدید می‌گوید: آنچه به آن نیاز داریم،‌ آموزش آب از منظر زیست‌محیطی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

دكتر معصومه ملک، درباره این كنفرانس به خبرآنلاین می‌گوید: این همایش قرار است از 13 تا 15 آذرماه با حضور متخصصانی از آمریكا، آلمان، هلند، قبرس، افغانستان، نیجریه و ایران در دانشگاه تهران برگزار شود. در این كنفرانس 50 مقاله دریافتی در میزگردها و كارگاه‌های مختلف ارائه می‌شود كه امیدواریم بتواند در بهبود وضعیت آب و محیط زیست تاثیرگذار باشد.

دكتر ملک با بیان این كه از سال 2012 تا 2015 پردیس علوم دانشگاه تهران پروژه‌ای با حمایت DAAD آلمان و چند دانشگاه دیگر از ایران و كشورهایی مانند مصر و اندونزی داشته، گفت: این پروژه‌ها درباره مدیریت آب و توسعه پایدار از منظر فرهنگی و اجتماعی بوده كه درس مشتركی هم در رشته كارشناسی ارشد و دكتری درباره مدیریت منابع آب به همراه داشت و این درس در دانشگاه تهران ارائه شد كه موفقیت آمیز هم بود و در پی آن قرار شد همایشی در این زمینه داشته باشیم.

دبیر کنفرانس بین‌المللی آب و محیط زیست در هزاره جدید با اشاره به این كه حل مشكلات آب نیازمند تعامل و همكاری دانشگاه‌ها، صنایع، مسئولان و مردم است، تاكید كرد: خوشحالیم كه نهادهای بین المللی تقبل كردند كه از این همایش حمایت كنند و این همایش جزو كنفرانس‌هایی است كه می‌توان گفت همه پردیس‌های ایران در آن دخیل هستند و تاكنون 30 جلسه اجرایی در پردیس علوم در این رابطه برگزار شده است.

وی در پاسخ به این كه چقدر امید است با برگزاری چنین همایش‌هایی، اوضاع بحرانی آب در ایران و كشورهای همسایه بهتر شود، گفت: ما معتقدیم اگر به بحث آموزش درباره آب پرداخته شود بسیاری از مشكلات برطرف می‌شود. آنچه الان نیاز داریم این است كه مردم و مسئولان درباره نحوه مصرف آب در زمینه‌های مختلف آگاه باشند و حتی لازم داریم آموزش آب را در مدارس و كتب درسی داشته باشیم و صداوسیما و رسانه‌ها هم باید نقش موثری در این زمینه ایفا كنند. در این جلسه حتی كارشناسانی از وزارت نیرو هم هستند كه همفكری بین متخصصین و بحث و بررسی با حضور آنها می‌تواند به راهكارهایی مفید درباره آموزش آب منجر شود.

به گفته دكتر ملک، دبیر كنفرانس بین‌المللی آب و محیط زیست در هزاره جدید، در این كنفرانس از دیدگاه‌های مختلف مسائل زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به موضوع آب نگاه شده و تمام این موارد در این نشست‌ها بررسی خواهد شد.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان