تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۱۹ تير ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۴ نظر

جزئیات تحصیل نیرو‌های حشدالشعبی در دانشگاه تهران

اعلام خبر پذیرش نیرو‌های حشدالشعبی در دانشگاه تهران در شرایطی است که چندی پیش وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق تعدادی از دانشگاه‌های ایران را از فهرست دانشگاه‌هایی که برای بورسیه تحصیلی به رسمیت می‌شناسد خارج کرد.

جزئیات تحصیل نیرو‌های حشدالشعبی در دانشگاه تهران

رویداد۲۴ رئیس دانشگاه تهران روز یکشنبه ۱۸ تیر از «تقاضای ادامه تحصیل» اعضای حشدالشعبی عراق در این دانشگاه استقبال کرد.

به گزارش فرارو، رئیس دانشگاه تهران هدف از پذیرش ادامه تحصیل نیرو‌های حشدالشعبی در این دانشگاه را «ارتقای سطح دانش و توانمندی تخصصی مجاهدین مسلمان» توصیف کرد. او گفت: «سختگیری‌ها و استاندارد‌های علمی را راجع به دوستان‌مان در حشدالشعبی بیشتر از دیگر دانشجویان خارجی اعمال می‌کنیم. چون هدف ما از این تعامل علمی نه کسب درآمد است و نه اعطای مدرک؛ بلکه هدف اصلی ارتقای سطح دانش و توانمندی تخصصی مجاهدین مسلمان است.»

در این دیدار حسین موسوی بخاتی، معاون تعلیم و تربیت حشدالشعبی نیز گفت: «در توافق و همکاری که با دانشگاه تهران خواهیم داشت، به تمام قوانین و استاندارد‌ها و شرایط قانونی مدنظر دانشگاه تهران متعهد خواهیم بود و هر آنچه که مدنظر قوانین وزارت آموزش عالی عراق و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است را به طور کامل انجام خواهیم داد.»

او به «سابقه فعالیت‌های آموزشی و همکاری با دانشگاه‌های ایران» اشاره کرد و افزود: «قبل از اینکه حشدالشعبی تشکیل شود، مدارس و موسسات ویژه مجاهدان داشتیم. پیش از تشکیل حشدالشعبی و با نظارت ابومهدی المهندس، ۹۵ تن از دانشجویان ما برای تحصیل در دانشگاه‌های ایران اعزام شدند.»

این مقام حشدالشعبی در ادامه سخنانش در مورد «ارائه پیشنهاد‌های کشور‌های دوست عراق به منظور عرضه خدمات آموزشی خود» به این گروه نظامی، اضافه کرد: «در پی برقراری همکاری با دانشگاه‌های ایرانی هستیم که در رأس آن دانشگاه‌ها، دانشگاه تهران است... و همه تعاملات علمی و دانشگاهی را می‌توانیم با هماهنگی مستقیم وزارت آموزش عالی عراق انجام دهیم.»

در همین حال الهام امین زاده، معاون بین‌الملل دانشگاه تهران، از آغاز «فرایند اصلاح و ارتقای کیفی و کمی پذیرش دانشجویان کشور‌های مختلف به ویژه کشور‌های همسایه» خبر داد.

او گفت که معاونت بین‌الملل دانشگاه تهران «ایجاد زیرساخت رسیدگی به امور پذیرش متقاضیان تحصیل از همسایگان به ویژه از کشور عراق در دانشگاه تهران» را مدنظر قرار داده است.

اعلام خبر پذیرش نیرو‌های حشدالشعبی در دانشگاه تهران در شرایطی است که چندی پیش وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق تعدادی از دانشگاه‌های ایران را از فهرست دانشگاه‌هایی که برای بورسیه تحصیلی به رسمیت می‌شناسد خارج کرد.

بر اساس اعلام وزارت آموزش عالی عراق، ۲۷ دانشگاه ایران از جمله آزاد اسلامی، قم، امام رضا، الزهرا، امام خمینی، جامعه المصطفی و دانشگاه ادیان و مذاهب از فهرست دانشگاه‌های مورد قبول وزارت آموزش عالی عراق حذف شده است. نام شماری از دانشگاه‌های معتبر علمی ایران از جمله دانشگاه علامه طباطبایی، بوعلی سینا، خواجه نصیرالدین طوسی، الزهرا، رازی و نفت نیز در لیست قرمز دولت عراق قرار گرفت. عراق تنها ۱۴ دانشگاه ایران را برای دانشجویان بورسیه تایید کرده است که دانشگاه تهران یکی از آنهاست.

در حال حاضر بیش از پنجاه و شش هزار دانشجوی عراقی در دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند که در آن سهم دانشگاه‌های آزاد و دانشگاه‌های غیرانتفاعی بیش از ۷۴ درصد است و ۲۶ درصد دانشجویان عراقی در ایران در دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم و وزارت بهداشت تحصیل می‌کنند.

منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
0
0
فقط میخواهند سطح تخصص شان را بالا ببرند.از اول به دوم همین .
Mig mig
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
1
4
سال ۷۸ انقدر شرکت کننده کنکور زیاد بود با معدل ۱۸ ریاضی فیزیک نتونستم مهندسی شبانه دولتی هم قبول بشم و کلی دردسر و مکافات کشیدم و از هر چی درس بود زده شدم و مسیر زندگیم مثل خیلیای دیگه عوض شد ... اونوقت الان این....ر رو واسه سرکوب دانشجوها دارن میارن پشت نیمکت دانشگاههایی که خیلی از جوانهای مستعد سابق حسرت تحصیل اونجا رو برای همیشه به دل دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
دقیقا همینه .خاک توسرشون .دانشگاه است یا مقر گشتاپو..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
0
1
پول مفت را به به اینها بدیم درس بخونن ولی بچه های این مملکت با کنکور و هزینه‌های فراوان وارد دانشگاه شوند مرغ کیلویی صد هزار تومان بدیم بخورن ان وقت .......
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان