تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۲۰ تير ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
فاضل میبدی:

خودشان رابطه با عربستان را خراب کردند، خودشان هم رابطه را برقرار کردند

فاضل میبدی، عضو مجمع مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رئیسی عملکرد موفقی نداشته و این خوشبینی و امیدی که از آن صحبت می‌کند، از مهمترین عوامل ناکارآمدی دولت سیزدهم است.

روابط ایران و عربستان

رویداد۲۴ فاضل میبدی با اشاره به عملکرد دولت رئیسی در 2 سال گذشته، به اصلاحات نیوز می‌گوید: دولت شعارهای اقتصادی زیادی از جمله مسکن، مهار تورم، حفظ ارزش پول و .. را مطرح می‌کرد ولی در هیچ یک  از آنها موفق عمل نکرد و علاوه بر اینکه خودش موفق و قوی ظاهر نشد، افرادی که در بدنه دولت قرار داد هم افراد قوی نبودند. به طور کلی حاکمیت دولت سیزدهم اصلا موفق عمل نکرده است. 

وی ادامه داد: وقتی در کوچه و خیابان می‌روید بیشتر با عمق گرانی ها روبه رو می‌شوید. چه کسی فکر می‌کرد مرغ 25 هزارتومانی را دولت روحانی تحویل دهد و بعد از 2 سال در دولت مردمی! رئیسی مرغ به 100 هزارتومان برسد. 

رئیسی عملکرد موفقی نداشته و این خوشبینی و امیدی که از آن صحبت می‌کند، از مهمترین عوامل ناکارآمدی دولت است، او هر جا می‌رود اظهار خوشبینی و امید و پیشرفت می‌کند اما وقتی در کوچه و بازار می‌روید چیزی غیر از این می‌بینید. در سیاست خارجی هم کاری جز برقراری مجدد رابطه با عربستان کاری نکردند، تازه رابطه‌ای که خودشان خراب کرده بودند. این روابط هم در عین حال که خوب است اما چیزی از آن عاید مردم نشد. 

میبدی با بیان اینکه رئیسی عملکرد موفقی نداشته و این خوشبینی و امیدی که از آن صحبت می‌کند، از مهمترین عوامل ناکارآمدی دولت است، گفت: رئیسی هر جا می‌رود اظهار خوشبینی و امید و پیشرفت می‌کند اما وقتی در کوچه و بازار می‌روید چیزی غیر از این می‌بینید. در سیاست خارجی هم کاری جز برقراری مجدد رابطه با عربستان کاری نکردند، تازه رابطه‌ای که خودشان خراب کرده بودند. این روابط هم در عین حال که خوب است اما چیزی از آن عاید مردم نشد. 

وی در ادامه می‌گوید: برقراری روابط و موفقیت سیاست خارجی باید منجر به رفع تحریم ها باشد که کمر مردم را شکسته است.


بیشتر بخوانید:  اختلاف ایران با کویت و عربستان در میدان گازی آرش بر سر چیست؟


فاضل میبدی با اشاره به اینکه کسی که در صندلی قدرت نشست، ذهنش واقعیت ها را چیز دیگری می‌بیند، گفت: انقدر فضای آزاد و احزاب و رسانه های آزاد وجود ندارد، دولتمردان فکر می‌کنند هر کاری که کرده اند موفق بوده است. من خیلی دوست دارم به شرایط امیدوار باشم و نقطه قوتی در عملکرد دولت پیدا کنم، اما متاسفانه تاکنون یک نقطه قوت هم پیدا نکردم. 

برقراری روابط و موفقیت سیاست خارجی باید منجر به رفع تحریم ها باشد که کمر مردم را شکسته است.
او می‌گوید: ادامه این روند سرانجام تلخی را به همراه دارد. بی اعتمادی بیشتر، مهاجرت بیشتر، یاس بیشتر سرانجام ادامه این روند است. یک گروه خاصی این دولت را روی کار آوردند و شعارشان این بود که دولت قبل بد عمل کرده و ما قرار است شرایط را بهبود ببخشیم، اما هیچ اتفاقی رخ نداد. از سوی دیگر این روند در کاهش میزان مشارکت در انتخابات هم به شدت تاثیر دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
2
6
اگر رییسی والاغ باشن من به الاغ رای می دهم چون گره گشاست بار رو جابجا می کنه ولی رییسی باری رو رودشت می ذاره !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
حیف حمار بارکش و زحمت کش که کنار این نابودگران ...قراربگیره.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان