تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۲۳ تير ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

خواسته عجیب و خطرناک باشگاه استقلال از جواد نکونام؛ قهرمان نشو!

باشگاه استقلال درخواست عجیبی از جواد نکونام داشته است؛ قهرمان نشو! این در حالی است که استقلال همیشه در ادوار حضور در لیگ برتر به دنبال قهرمانی بوده است.

خواسته عجیب و خطرناک باشگاه استقلال از جواد نکونام؛ قهرمان نشو!

رویداد۲۴ استقلال به همراه پرسپولیس همیشه با نیت قهرمانی وارد بازی‌های لیگ برتر می‌شوند. البته که در خیلی از فصول از دست یابی به این عنوان باز مانده‌اند. به نظر این برای اولین بار است که از سرمربی تیم استقلال خواسته می‌شود که قهرمان نشود. دو قطب فوتبال ایران همواره در بحرانی ترین شرایط هم برای قهرمانی جنگینده‌اند و اصلا هدفی غیر از این برای دو قطب فوتبال ایران و هوادارانشان معنی ندارد. آنها به چیزی جز قهرمانی در لیگ برتر عادت ندارند.

جواد نکونام در این باره بیشتر توضیح می‌دهد و می‌گوید: «به من می‌گویند قهرمانی نمی‌خواهیم. گفتم من هم آدمی نیستم که برای قهرمانی نجنگم. تیم قوی می‌خواهم و باید برای قهرمانی بجنگم. تازه برای قهرمانی می‌جنگم‌ نه اینکه قول قهرمانی بدهم. سعی می‌کنم در سال اول برای  قهرمانی بجنگم. نشد در سال دوم برای این کار قول می‌دهم ولی می‌گویند تیم پنجم شود. چرا؟ مگر هوادار تحمل این چیزها را دارد؟»

قهرمان نشدن در لیگ برتر. این می‌تواند استراتژی خیلی از تیم‌ها در لیگ برتر باشد. حتی برای برخی از تیم‌ها حضور شایسته در لیگ برتر حتی به معنی قهرمانی در لیگ برتر است اما استقلال یکی از دو قطب اصلی فوتبال ایران استراتژی اش همواره باید قهرمانی باشد. فصل گذشته استقلال قهرمان سوپر جام شد. در لیگ برتر تا روز آخر یکی از مدعیان قهرمانی بود و در جام حذفی هم یک پای فینال بود. اما به خاطر از دست دادن دو جام ریکاردو ساپینتو اردوی استقلال را ترک کرد و تماشاگران استقلال به سرعت جواد نکونام را پذیرفتند.

بر فرض که باشگاه استقلال بخواهد قهرمان نشود و این خواسته خود را به جواد نکونام القاء کند اما آیا تماشاگر به آبی پوشان اجازه می‌دهند که استقلال با نیتی غیر از قهرمانی وارد بازی‌های لیگ برتر شود؟ این درخواست شاید به خاطر برداشتن بار فشار روحی و روانی از روی جواد نکونام است اما اعلام رسمی آن بدترین سیاستی بود که باشگاه استقلال در پیش گرفت و در همان شروع لیگ برتر موجب ناراحتی تماشاگران شده است.

استقلال در همین شرایط فعلی که بیشتر شبیه یک تیم بحران زده است تا مدعی قهرمانی باید با نیت قهرمانی وارد بازی‌ها شود. فصل گذشته انگیزه قهرمانی داشت سوم شد و این فصل اگر انگیزه اش غیر از قهرمانی باشد، شاید که نه چند پله دیگر در جدول رده بندی سقوط خواهد کرد. از قدیم گفته‌اند اگر به دنبال نمره ۱۷ یا ۱۸ هستی باید به ۲۰ فکر کنی!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
یاامام رضا ع مدد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
1
3
کاملا درست و حساب شده گفته اند استقلال قهرمان نشود چون بازجویی از اغتشاشگران نشان داد علت اصلی اغتشاش نا امیدی از جام و قهرمانی تا سال ۱۴۰۸ بوده است.لعنت بر سرخکی های حرامخوار
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان