تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۲۳ تير ۱۴۰۲

انسیه خزعلی: در اغتشاشات اخیر جوانانی که دستگیر شدند، تحت تاثیر بازی‌های رایانه‌ای بودند

انسیه خزعلی به اهمیت بازی در خانواده اشاره کرد و گفت: در اغتشاشات دیدیم اکثر نوجوانانی که دستگیر شدند مشغول بازی‌های رایانه‌ای بودند که بسیاری از تاثیرات و تاثرات که در جامعه شاهد آن بودیم به خاطر این مساله بود.

اعتراضات مردمی

رویداد۲۴ به گزارش ایسنا، انسیه خزعلی با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی به بیان جزئیات رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه پرداخت و اظهار کرد: اگر خانواده سالم و مطلوبی داشته باشیم که ضمن حفظ سنت‌های خوب گذشته برای به روز شدن تلاش می‌کند، می‌توانیم حرف اول دنیا را در زمینه خانواده بزنیم چراکه پشتوانه قوی فرهنگی در ایران و اسلام داریم و به هر دو می‌توانیم ببالیم و می‌توانیم الگوی جهان باشیم.

وی با بیان اینکه خانواده چالش جدی جهان است، ادامه داد: در حال حاضر با چالش جمعیتی مواجه‌ایم و تا وقتی بنیان خانواده محکم و به خوبی هدایت نشود نمی‌توان به این امید داشت که در دهه‌های آینده بتوانیم در منطقه حرف اول را بزنیم.

رییس شورای سیاستگذاری رویداد خانواده و فرهنگ عامه، ادامه داد: توقعاتی که از تشکیل خانواده در ذهن جوان‌های ما است باعث شده با این وضعیت روبرو باشیم که بخشی از آن اقتصادی وبخشی دیگر فرهنگی است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به لزوم مقابله با مصرف گرایی در امر تشکیل خانواده، افزود: می‌خواهیم ضمن اینکه سنت‌های قدیمی را زنده نگه می‌داریم از اسراف جلوگیری و در این راه فرهنگ سازی کنیم. امکان این امر با کار جمعی و مردمی ممکن است.

خزعلی با بیان اینکه خیلی از الگو‌ها و ارزش‌هایمان به سمت کم سویی، کم نوری و کمرنگ شدن می‌رود، گفت: امیدواریم با رویداد خانواده و فرهنگ عامه ارزش‌ها و گنجینه‌های مساله خانواده را زنده کنیم و با کمک مردم حرکت خوبی در مسیر اعتلای خانواده داشته باشیم. اساس سند تحول دولت بر مبنای خانواده است، در برنامه‌ریزی و رویه‌های دولت سیزدهم بسیار خانواده، جمعیت، پایداری خانواده و دور شدن از آسیب‌ها مهم است. در برنامه هفتم هم مساله خانواده به طور وسیع دیده شده است.

وی با بیان اینکه کلان رویداد خانواده و فرهنگ عامه در ۹ گروه طی سال برگزار خواهد شد و اختتامیه آن سال آینده به طور بین الملی برگزار می‌شود، اظهار کرد: اگر هسته اولیه، کانون و مرکزیت خانواده به خوبی تنطیم و جهت دهی شود، می‌تواند جامعه را مقاوم و پایدار نگه دارد، به استحکام کشور کمک می‌کند که دستخوش تهاجمات، حمله و در تیررس بسیاری از مسائل فرهنگی قرار گرفته است.

در عصر هوش مصنوعی و جنگ شناختی باید حمایت و دفاع از خانواده را داشته باشیم که راهکار آن بیشتر از آنکه سلبی باشد، ایجابی و از طریق تبیین مفاهیم خانواده است. به گفته رییس شورای سیاستگذاری رویداد خانواده و فرهنگ عامه، این رویداد ذیل ۹ گروه موفقیت و مهارت خانواده، مدیریت و تربیت دینی خانواده، مد و لباس خانواده، رسانه و خانواده، تغذیه و سفره خانواده، اوقات فراغت، بازی و خانواده، محیط زیست و خانواده، فرهنگ و میراث ناملموس خانواده و سلامت و جمعیت و نشاط خانواده به واسطه مردم، سمن‌ها و حلقه‌های میانی برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید: معاون رئیسی: نظام در مواجهه با اغتشاشات پاییز گذشته بردباری زیادی از خود نشان داد در حالی که این روز‌ها در فرانسه با شدت و خشونت با معترضین برخورد می‌شود


وی همچنین به اهمیت بازی در خانواده اشاره کرد و توضیح داد: بازی چیز کمی نیست و بخشی از اقتصاد خانواده و وقت خانواده صرف بازی می‌شود. یکی از مشکلاتی که داریم بازی‌هایی است که خشونت و ناآرامی را در بچه‌ها ترویج می‌کند. در اغتشاشات دیدیم اکثر نوجوانانی که دستگیر شدند مشغول بازی‌های رایانه‌ای بودند که بسیاری از تاثیرات و تاثرات که در جامعه شاهد آن بودیم به خاطر این مساله بود.

به گفته خزعلی، بسیاری از دستگاه‌ها اعم از شورای فرهنگ عمومی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت میراث فرهنگی و سازمان محیط زیست و... در اجرای این رویداد سهیم هستند، دبیرخانه اصلی این رویداد در معاونت زنان شکل گرفته و مدیران کارگروه‌ها افراد متخصص در این کار هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان