تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۲۴ تير ۱۴۰۲

سوزاندن تورات لغو شد

یک کانال تلویزیونی عبری امروز شنبه گزارش داد، شهروند سوئدی سوریه‌ای‌الاصل که قصدش را برای سوزاندن نسخه‌ای از تورات طی امروز در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در این کشور اعلام کرده بود، با مراجعه به این سفارت گفت قصد چنین کاری را ندارد.

سوزاندن تورات لغو شد

رویداد۲۴ روز گذشته پلیس سوئد به "احمد علوش" شهروند سوئدی با اصالت سوری مجوز برپایی تظاهرات همراه با سوزاندن کتاب تورات در روز شنبه را بر مبنای این ادعای او که "تجمعی نمادین در حمایت از آزادی بیان" است، داده بود.

 کانال تلویزیونی "کان" وابسته به سازمان پخش رژیم صهیونیستی گزارش کرد، احمد علوش که بعد از تهدیدش به سوزاندن تورات با موجی از محکومیت و مخالفت از سوی مقام‌های رژیم صهیونیستی شامل رئیس و نخست وزیر این رژیم روبرو شد، امروز تهدیدش را عملی نکرده و با حضور در محل سفارت این رژیم در شهر استکهلم اظهار کرد، قصد سوزاندن این کتاب را نداشته و صرفا می‌خواسته توجهات را به حادثه سوزاندن قرآن کریم در حدود دو هفته پیش در این شهر جلب کند.

وی به محلی در نزدیکی سفارت در استکهلم رفت اما گفت که هیچ کتاب مقدسی نباید سوزانده شود و سوزاندن یک نسخه از قرآن را در ماه گذشته در این شهر محکوم کرد.

پیشتر همین کانال تلویزیونی عبری گزارش داد، استکهلم از طریق مقامات ارشد این کشور پیامی به اسرائیل ارسال کرده مبنی بر اینکه در حال تلاش برای تغییر قوانین محلی پس از سوزاندن کتب مقدس است تا این امر در آینده امکان پذیر نباشد. با این حال، این کانال اشاره کرد که این اقدام زمان‌بر خواهد بود و مطمئن نیست که از سوزاندن تورات توسط این فرد در روز شنبه جلوگیری کند.

بر اساس گزارش این شبکه، علاوه بر برنامه‌های برای سوزاندن کتب مقدس مسلمانان و یهودیان، برنامه‌ای برای سوزاندن متون مقدس آیین هندو در سوئد که خشم مقامهای هندی را برانگیخته نیز اعلام شده است.

مقام‌های رده بالای رژیم صهیونیستی روز گذشته در واکنش به برنامه علوش برای سوزاندن تورات در مقابل سفارتخانه این رژیم در استکهلم پیامهای شدیدا محکومیت آمیزی را منتشر کردند.

حدود دو هفته پیش اهانت یک سوئدی عراقی‌الاصل به قرآن کریم با سوزاندن این کتاب آسمانی در مقابل مسجدی در شهر استکهلم خشم جهان اسلام را برانگیخت. این نخستین بار نبود که این هتک حرمت کتاب مقدس مسلمانان در سوئد اتفاق افتاد. مقام‌های سوئدی به بهانه حمایت از آزادی بیان اجازه اهانت به قرآن را دادند.

برچسب ها: سوئد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان