تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

خودرو‌های محبوب و ماندگار در بازار خودرو ایران

همانند سراسر جهان، در بازار خودرو ایران نیز خودرو‌هایی وجود دارند که به دلیل محبوبیت بیش از حدشان، هرگز قدیمی نمی‌شوند. در ادامه، با تعدادی از خودرو‌های ماندگار در بازار ایران آشنا خواهید شد.

خودروهای محبوب بازار ایران

رویداد۲۴ در هر کشور و در سراسر جهان، برخی خودرو‌ها وجود دارند که به دلیل محبوبیت بیش از حدشان، هیچگاه قدیمی نمی‌شوند و همیشه مورد پسند مردم باقی می‌مانند. این خودرو‌ها عموماً در دو گروه کلاسیک و نوآورانه قرار می‌گیرند؛ گروه کلاسیک شامل خودرو‌هایی است که به دلیل طراحی و ساخت بسیار دل‌چسبی که دارند، همچنان مورد توجه و علاقه بسیاری از افراد هستند. اما در گروه نوآورانه، خودرو‌هایی قرار می‌گیرند که به دلیل نوآوری‌هایی که در طراحی آن‌ها صورت گرفته است، همچنان جذابیت خود را حفظ کرده‌اند و توانسته‌اند همیشه جایگاه خود را در بازار خودرو حفظ کنند.

۱. مرسدس بنز W۲۱۱

اتاق W۲۱۱ را می‌توان یکی از ماندگارترین اتاق‌های مرسدس بنز پس از W۱۲۴ دانست، زیرا با طراحی بسیار دلچسب خود می‌توانست همه را مجذوب خود کند و هنوز چنین قابلیتی دارد. برخی از تیپ‌ها و کلاس‌های این اتاق نسبت به زمان خود بسیار پرآپشن محسوب می‌شدند و از موتور‌هایی با توان بسیار بالا هم بهره‌مند بودند. تمام این ویژگی‌ها موجب شده است این خودرو تا امروز محبوب بماند و ماندگار شود.

۲. تویوتا کمری

برخلاف نسل پنجم کمری، که ظاهر چندان جذابی نداشت، نسل ششم این خودرو، اما به شدت زیبا بود و می‌توانست بسیاری از ژاپنی دوستان را شیفته خود کند. این خودرو حالا در سال ۲۰۲۳ نیز از نظر خیلی‌ها جذاب است و با فرم خاص چراغ هایش هنوز می‌تواند علاقه‌مندان به خود را حفظ کند. شاید کمری کم آپشن محسوب شود، اما موتور و گیربکس قدرتمند و بی دردسری دارد که میزان خرابی اش هنوز هم بسیار ناچیز است. این خودرو به کم استهلاکی و بی دردسری معروف است و در گروه کم خرج‌ترین ژاپنی‌های موجود در ایران تبدیل شده است.

۳. نیسان ماکسیما

نیسان ماکسیما را می‌توان بهترین و قوی‌ترین ژاپنی مونتاژشده در ایران دانست که با وجود طراحی قدیمی اش هنوز هم در میان مردم محبوب است و نسخه‌های سالم آن با قیمت‌های بالایی معامله می‌شود. ماکسیما در دو تیپ دنده‌ای و اتوماتیک عرضه می‌شد که هر دو تیپ آن بسیار پر شتاب هستند، اما هنگام حرکت در پیچ‌ها باید مراقب باشید، زیرا ممکن است عقب خودرو از کنترل‌تان خارج شود. از مهم‌ترین دلایل راحتی ماکسیما صندلی‌ها و مبلمانی است که برایش در نظر گرفته شده است.

۴. مرسدس بنز W۱۲۴

به راحتی می‌توان گفت که بنز W۱۲۴ یکی از بهترین خودرو‌های جهان است. طراحی ویژه این خودرو باعث شد تا در سراسر جهان فروش فوق‌العاده‌ای داشته باشد و در حال حاضر هم در بین بهترین و پرفروش‌ترین خودرو‌های کلاسیک قرار دارد. شکل و ظاهر این خودرو در قسمت جلویی کمی پهن و برجسته است که به همین دلیل در ایران آن را با نام "بنز کپل" می‌شناسند.

5. ب ام و E۴۶

E۴۶ چهارمین نسل از ب ام وهای سری ۳ است که در مقایسه با دیگر سری ۳ها، در ایران بسیار اسطوره ای‌تر و ماندگارتر شده است. طراحی ظاهری این خودرو در مقایسه با نسل‌های قبلی جذاب‌تر است و نسخه ۳۱۸ آن موتوری کم استهلاک دارد؛ بنابراین ویژگی‌های بارز E۴۶ آن را به یکی از خواستنی‌ترین ب ام وهای ایران تبدیل کرده است.

۶. پرادو دودر

پرادو دودر، اولین شاسی مستقل کوچک و اتوماتیک در بازار ایران بود که در زمان ورود به بازار، با استقبال بی‌نظیری مواجه شد و هنوز هم در بازار بسیار پرفروش است. نسخه ۶ سیلندر این خودرو دارای شتاب و قدرت بسیار زیادی است و به همین دلیل، کنترل آن در پیچ‌ها نسبتاً دشوار است. طراحی ظاهری مناسب، کیفیت بالا، استهلاک پایین و قابلیت آفرودی بالا، باعث شده است که هر دو نسل پرادو دودر به عنوان یکی از خودرو‌های ماندگار در بازار ایران شناخته شوند.

۷. ب ام و E۶۰

ب ام و E۶۰ ملقب سرطان خوش خیم از جمله محصولات ب ام و به شمار می‌رود که سه نسخه از آن با موتور‌های مختلف در بازار ایران حضور داشته؛ هم مدل قدیمی، هم مدل فیس لیفت این ب ام و وارد ایران شده است. مدل‌های واردشده نیز شامل ۵۲۰، ۵۲۵، ۵۳۰ و تعداد محدودی ۵۴۰ و نسخه دو دیفرانسیل (X drive) می‌شوند. اکثر E۶۰‌ها اکنون دیگر به مشکل خورده اند و خطا می‌دهند، اما همچنان مردم آن‌ها را دوست دارند.

۸. لندکروز اتاق ۱۰۰

برخلاف اتاق ۸۰ که ظاهر آن چنان جذابی نداشت، اتاق ۱۰۰، اما زیبا بود و می‌توانست ماندگارتر شود. در بحث قوای محرکه، ابتدا برای اتاق ۱۰۰ از موتور ۶ سیلندر خطی استفاده شده بود، که بعد‌ها شاهد نسخه‌های ۸ سیلندر ۴.۷ لیتری هم بودیم. مانند بقیه تویوتاها، این خودرو هم بسیار کم استهلاک است و می‌تواند در شرایط سخت بهتر دوام بیاورد.

۹. مرسدس بنز W۱۴۰

مرسدس بنز W۱۴۰، که به اتاق تانک مشهور است، ترکیبی از قدرت، استحکام، زیبایی، وقار، اصالت، پرستیژ و... است. تمام این ویژگی‌ها باعث شده که این خودرو، با وجود تعداد کمی از آن در ایران، شناخته شده باشد. برای این خودرو، لقب تانک به دلیل استحکام بدنه و همچنین قدرت بالای قوای محرکه اش، داده شده است و آن را به یکی از خودرو‌هایی تبدیل کرده است که هیچگاه برای ایرانی‌ها قدیمی نمی‌شود.

۱۰. آزرا

موتور ۶ سیلندر، سواری نرم، آپشن و امکانات رفاهی، طراحی ظاهری و رخ دلنشین و بسیاری دیگر از ویژگی‌های آزرا، باعث شده است که این خودرو مورد استقبال ایرانی‌ها قرار گیرد و هنوز هم در بازار خرید و فروش بسیار خوبی داشته باشد. با تمام نکات مثبت ذکرشده، آزرا استهلاک نسبتاً زیادی دارد و به همین دلیل، ممکن است نگهداری از آن برای صاحبش هزینه‌بر باشد. با این حال، آزرا همچنان محبوب بوده و در بین خودرو‌های ماندگار بازار ایران قرار گرفته است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
0
2
چرا به خودروهای محبوب و در حد متوسط اشاره ای نکردین ؟؟؟
مثل پژو 2000 که خیلی با کیفیت تر از لگنهای ایرانخودرو و سایپا بودن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان