تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲

با سریع ترین آسانسورهای جهان آشنا شوید

آسانسورها به عنوان یکی از مهم ‌ترین وسایل حمل و نقل در دنیا شناخته می شوند. با توجه به تحولات فناوری و نوآوری‌ های صورت گرفته در این زمینه، آسانسورهایی با سرعت بسیار بالا، سریع ترین آسانسور ها در این زمینه به عنوان جدیدترین و پیشرفته‌ ترین نمونه ‌ها شناخته می ‌شوند.

رویداد۲۴ آسانسورها به عنوان یکی از مهم ‌ترین وسایل حمل و نقل در دنیا شناخته می شوند. با توجه به تحولات فناوری و نوآوری‌ های صورت گرفته در این زمینه، آسانسورهایی با سرعت بسیار بالا، سریع ترین آسانسور ها در این زمینه به عنوان جدیدترین و پیشرفته‌ ترین نمونه ‌ها شناخته می ‌شوند. در این مقاله، قصد داریم به معرفی سریع ترین آسانسورهای جهان بپردازیم. با ما همراه باشید.

با سریع ترین آسانسورهای جهان آشنا شوید

با سریع ترین آسانسورهای جهان آشنا شوید

بدون معطلی به سراغ معرفی سریع ترین آسانسور جهان می رویم.

آسانسور برج جین مائو (Jin Mao Tower)

آسانسور برج جین مائو یکی از بلندترین و مشهورترین آسانسورهای دنیاست که در شهر شانگهای چین قرار دارد. این برج ۸۸ طبقه و ارتفاع آن حدود ۴۲۳ متر است. آسانسور برج جین مائو با سرعت حدود ۹۰۰ متر بر دقیقه حرکت می ‌کند و در عرض ۴۵ ثانیه به طبقه ۸۸ می ‌رسد. این آسانسور دارای تکنولوژی نوینی است که با استفاده از مغناطیس های قوی، بر روی ریل های فولادی حرکت می ‌کند. آسانسور برج جین مائو یکی از جاذبه های گردشگری شهر شانگهای است و هر ساله بسیاری از گردشگران از سراسر جهان به دیدن آن می ‌آیند.

با سریع ترین آسانسورهای جهان آشنا شوید

آسانسور مرکز جان هنکاک (John Hancock Center)

برج جان هانکاک، یک برج آسمان خراش معروف در شهر شیکاگو است که با ارتفاعی حدود ۳۴۴ متر در سال ۱۹۶۹ ساخته شد. این برج به عنوان هشتمین بلندترین برج آمریکا، پنجاهمین برج بلند جهان و دارای سریع‌ ترین آسانسور آمریکا، شناخته می‌ شود. آسانسور این برج با سرعت قابل توجهی حرکت می‌ کند و در عرض ۳۸ ثانیه به بالاترین طبقه آن می ‌رسد. قابل ذکر است که این برج، دارای ۹۴ طبقه است و برای رسیدن به آخرین طبقه‌ی آن بدون استفاده از آسانسور، باید ۱۶۳۲ پله را قدم برداشت. با مناظری فوق ‌العاده و امکانات بسیاری که این برج برای بازدیدکنندگان دارد، برای گردش و دیدن شهر شیکاگو، مقصدی مناسب است.

با سریع ترین آسانسورهای جهان آشنا شوید

آسانسور برج شماره ۳ تجارت جهانی چین (China World Trade Center Tower III)

برج شماره ۳ تجارت جهانی در چین، با ارتفاع ۳۳۰ متر به عنوان بیست‌ و سومین ساختمان بلند در کشور چین شناخته می‌ شود. همچنین این برج دارای ۷۲ طبقه است و رتبه ۶۳ بلندترین ساختمان جهان را نیز در اختیار دارد. آسانسور برند شیندلر این برج با سرعت فوق العاده ‌ای حرکت می‌ کند و در عرض ۳۳ ثانیهبه بالاترین طبقه آن می‌ رسد. این آسانسور قادر است به راحتی فاصله عمودی ۶۰۰ متری را در یک دقیقه طی کند و در ۱۱ ثانیه به حداکثر سرعت ۶۰۰ متر بر دقیقه برسد. شتاب ‌گیری موتور آسانسور این برج، علت قرار گرفتن آن در دسته بندی سریع ترین آسانسور دنیا است.

با سریع ترین آسانسورهای جهان آشنا شوید

آسانسور مرکز مالی جهانی شانگهای (Shanghai World Financial Center)

در فهرستی که سریع ‌ترین آسانسور های دنیا را معرفی می ‌کند، به هیچ عنوان نمی توان کتمان حضور چینی ها شد! زیرا آن‌ ها بیشترین تعداد برج‌ های پیشرفته در دنیا را برای خود دارند. یکی دیگر از این برج ‌های شگفت ‌انگیز، ساختمان مرکز مالی جهانی شانگهای است. آسانسورهای این برج همراه با آسانسور برج شماره 3 تجارت جهانی چین، قادرند در عرض یک دقیقه ارتفاع 600 متری را طی کنند.

برج شانگهای با ارتفاع ۴۹۰ متر، در رتبه سوم بلندترین ساختمان‌ های چین و نهمین در جهان قرار دارد. قبلا این برج به عنوان بلندترین برج چین به شمار می ‌رفت، اما از سال ۲۰۱۴، با ساخته شدن ساختمان جدیدی با عنوان برج شانگهای تاور، جایگاهش را به دست داد. آسانسورهای برج مرکز مالی جهانی شانگهای قادرند در ۴۹ ثانیه این برج با ارتفاع ۴۹۰ متر را طی کنند. باید به این نکته هم توجه کرد که آسانسورهای این برج دارای چهار آسانسور دو کابینه از شرکت ThyssenKrupp هستند و هر یک از کابین ‌های آن ‌ها دارای ظرفیت ۲ هزار کیلوگرم می باشند.

با سریع ترین آسانسورهای جهان آشنا شوید

سریع ترین آسانسور جهان: ساختمان ۶۰ سان شاین (Sunshine 60 building)

برج 60 سان شاین، همراه با برج مرکز مالی و مرکز تجارت جهانی چین، از آسانسوری با سرعت برابر برخوردار است. این آسانسور قادر به صعود 600 متر در یک دقیقه در برج 60 طبقه ‌ای است. ارتفاع این ساختمان 239 متر است و آسانسور آن در 24 ثانیه به این ارتفاع صعود می کند. این برج که در سال 1978 ساخته شده و به عنوان دهمین ساختمان بلند ژاپن شناخته می شود؛ هرچند تا سال 1991، بلندترین ساختمان ژاپن بود، اما در حال حاضر جایگاه نخست را از دست داده است.

آسانسور برج خلیفه (Burj Khalifa)

برج خلیفه عربستان که در سال 2009 افتتاح شده است، دارای ارتفاع 828 متری بوده و به عنوان بلندترین برج جهان شناخته می شود. آسانسور برند اوتیس این برج نیز از جمله برندهای معروف و سریع ترین آسانسورهای دنیا می ‌باشد که قادر به صعود 600 متری در یک دقیقه است. هر کابین آسانسور در این برج دو بخش داشته و گنجایش 12 تا 14 نفر را ارائه می دهد.

با سریع ترین آسانسورهای جهان آشنا شوید

فرا بالابر، ارائه دهنده سریع ترین آسانسورها و بالابرهای تجاری و خانگی

حتما شما نیز جزو دسته افرادی هستید که با مطالعه و آشنایی با سرعت سریع ترین آسانسور های جهان، به این فکر افتاده اید که یک آسانسور سریع و در عین حال کارآمد و ایمن را برای خانه یا محل کار خود داشته باشید.

شرکت فرا بالابر با بیش از 15 سال سابقه فعالیت در حوزه طراحی، نصب و نگهداری آسانسورها و ارائه پروژه های موفق مختلف در بیش از 70 شهر در کشور، بهترین انتخاب برای خرید آسانسور و نصب آن در محل مورد نظر شماست. این مجموعه با ارائه محصولاتی نظیر:

این زمینه را برای شما مهیا می کند تا به راحتی و تنها با برقراری ارتباط با کارشناسان این مجموعه، بهترین را از آن خود کنید.

فرا بالابر، ارائه دهنده بهترین آسانسور و بالابر، مطابق با جدیدترین متد جهان است.

برچسب ها: اخبار اقتصادی
نظرات شما
پیشخوان