تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲

میدانید پکیج ایران رادیاتور بیشتر عمر می کند یا بوتان ؟

برند بوتان در سال 1367 ابتدایی ترین آبگرمکن ایرانی را ساخت و در سال 1372 نسل اول پکیج دیواری را به بازار ایران معرفی کرد. برند بوتان قدمت و سابقه بالایی در امر ساخت سیستم های گرمایشی دارد و کمتر کسی است که اسم شرکت بوتان را نشنیده یا از محصولات باکیفیت این شرکت استفاده نکرده باشد.

میدانید پکیج ایران رادیاتور بیشتر عمر می کند یا بوتان ؟

رویداد۲۴ ایران رادیاتور و بوتان بین تولید کنندگان داخلی از پرفروش ترین برندها محسوب می شوند. اگر قصد خرید پکیج باکیفیت ایرانی را دارید و بین خرید پکیج دیواری بوتان و پکیج ایران رادیاتور مردد هستید که کدام را انتخاب کنید و می خواهید بدانید که طول عمر پکیج بوتان و ایران رادیاتور چقدر است یا پکیج بوتان و ایران رادیاتور چه برتری نسبت به یکدیگر دارند این رپرتاژ سامیار سرویس را از دست ندهید!!

 معرفی پیشینه بوتان

برند بوتان در سال 1367 ابتدایی ترین آبگرمکن ایرانی را ساخت و در سال 1372 نسل اول پکیج دیواری را به بازار ایران معرفی کرد. برند بوتان قدمت و سابقه بالایی در امر ساخت سیستم های گرمایشی دارد و کمتر کسی است که اسم شرکت بوتان را نشنیده یا از محصولات باکیفیت این شرکت استفاده نکرده باشد.

پیشینه برند ایران رادیاتور

شرکت ایران رادیاتور ابتدای فعالیت خود را با تولید و ساخت رادیاتور آغاز کرد. بعدها توانست به یکی از مطرح ترین برندهای ایرانی ساخت وسایل گرمایشی در ایران تبدیل شود و تولیدات خود را گسترش داد. این برند بزرگترین سازنده پکیج در ایران است و بیشتر ایرانیان در خانه هایشان از تولیدات این برند (پکیج و مشعل) استفاده می کنند.

مقایسه طول عمر ایران رادیاتور و بوتان

برای اینکه تفاوت طول عمر پکیج بوتان و ایران رادیاتور را بدانید، باید ابتدا به شناخت درستی از خصوصیات و ویژگی های هر کدام دست پیدا کنید.  مهم ترین ویژگی هایی که کارکرد و طول عمر دستگاه را بالا برده است و اختلاف طول عمر پکیج بوتان و ایران رادیاتور را نشان می دهد در ادامه آورده شده است .

  • ظرفیت پکیج دیواری

پکیج بسته به نیاز مصرف کنندگان در ظرفیت های مختلفی ساخته می شود. ظرفیت پکیج تعیین کننده کارکرد دستگاه و البته قیمت پکیج است. هر چه اندازه ظرفیت دستگاه بیشتر باشد کارایی بیشتر و قیمت آن بالاتر می باشد. برای مشاهده قیمت قطعات پکیج دیواری بوتان و سایر مدل­ها می­توانید ازهمکاران ما کمک بگیرید.

شرکت ایران رادیاتور پکیج با ظرفیت 22000 به بازار معرفی کرده که شرکت بوتان نیز پکیج با ظرفیت 22000 تولید کرده است. در هنگام مقایسه طول عمر پکیج ایران رادیاتور و پکیج بوتان باید ظرفیت موردنیاز خود را تعیین کنید و بعد مقایسه پکیج بوتان و ایران رادیاتور را با ظرفیت های برابر انجام دهید.

  • پکیج فن دار یا بدون فن

پکیج های قدیمی همگی بدون فن بودند. اما پکیج های جدید فن دار هستند. پکیج فن دار مجهز به یک فن برای ارسال دود خروجی و محصولات احتراق مشعل فن به بیرون از ساختمان است. با روشن شدن مشعل پکیج، فن روشن شده و هوای مورد نیاز دستگاه را از بیرون ساختمان می گیرد و دود خروجی را نیز به بیرون ساختمان هدایت می کند. پکیج فن دار برای انجام این عملیات از دودکش دوجداره استفاده می کند. از جداره داخلی دود خارج می شود و از جداره خارجی اکسیژن به داخل پکیج مکیده می شود.

مدل های فن دار یا بدون فن پکیج بوتان و پکیج ایران رادیاتور

در میان مدل های پکیج بوتان که در حرف آخر اسم آن ها s به کار رفته از نوع فن دار هستند و مدل هایی که حرف آخر آن ها حروف i وجود دارد، پکیج بوتان بدون فن هستند

مدل های پکیج ایران رادیاتور که در اسم آن ها FF به کار رفته ،  از نوع فن دار و محفظه احتراق آن ها از نوع بسته است و مدل هایی که در کد آن ها کلمه CF  وجود دارد، بدون فن هستند.

میدانید پکیج ایران رادیاتور بیشتر عمر می کند یا بوتان ؟

انتخاب پکیج بوتان یا ایران رادیاتور فن دار یا بدون فن

بین انتخاب پکیج فن دار ایران رادیاتور یا بوتان اگر این امکان را دارید که پکیج را در بیرون از ساختمان مانند تراس یا بالکن نصب کنید، پکیج فن دار بخرید.درصورتی که شرایط نصب در بیرون از ساختمان ندارید و برای در امان ماندن از صدای فن پکیج می توانید پکیج بدون فن خریداری کنید.

شرکت های ایران رادیاتور و شرکت های بوتان هر دو پکیج های بدون فن و فن دار تولید می کنند. یک نکته را بدانید که وقتی می خواهید یک مدل پکیج بوتان را با ایران رادیاتور مقایسه کنید، باید توجه داشته باشید که هر دو یا از مدل فن دار باشند یا از مدل های بدون فن چون مقایسه آن دو قیاس درستی نخواهد بود.

  • پکیج تک مبدله یا پکیج دو مبدله

در این قسمت مقایسه طول عمر پکیج ایران رادیاتور با پکیج بوتان به دو مبدل و تک مبدل بودن هر کدام اشاره می کنیم. پکیج دو مبدله از تکنولوژی بروزتری برخوردار است. پس بین دو مبدله و تک مبدل بودن پکیج بوتان و ایران رادیاتور باید ببینید که کدام یک نیاز شما را برآورده می کند تا بتوانید میان این دو نوع مدل بهترین انتخاب را داشته باشید.

پکیج های تک مبدله در شرکت ایران رادیاتوربا حرف B شروع می شود و آن مدل هایی که کد پکیج با حروف E, M, K, L شروع می شود، از نوع مدل های دو مبدله می باشند. این نکته را هم توجه کنید که بر اساس سیاست کاری برند بوتان این شرکت همه تولیدات پکیج خود را به صورت دو مبدله ساخته است.

میدانید پکیج ایران رادیاتور بیشتر عمر می کند یا بوتان ؟

  • سیستم ضد یخ زدگی

این سیستم هنگامی به کار برده می شود که پکیج شما در بیرون از ساختمان مانند بالکن یا تراس قرار داشته باشد. این قابلیت از یخ زدگی پکیج شما جلوگیری می کند. اگر قرار است پکیج شما در بالکن نصب شود حتما به این ویژگی اهمیت دهید. سیستم ضد یخ زدگی از ویژگی های برجسته پکیج ها دیواری تولیدی برند بوتان است. همین سیستم، طول عمر پکیج بوتان را در فصل سرما بالا می برد.

  • سیستم توربولاتور

این سیستم باعث می شود تا پکیج دیرتر رسوب بگیرد و رسوب گیری دستگاه را به حداقل می رساند. چنانچه در منطقه ای زندگی می کنید که سختی آب زیادی دارد. بهتر است این قابلیت پکیج بوتان را در نظر بگیرید که باعث افزایش طول عمر دستگاه می شود. بوتان در مدل های پارما و بسیاری از مدل های خود از سیستم توربولاتور استفاده کرده است. چنانچه پکیج ایران رادیاتور تان دچار رسوب گرفتگی شده است. برای سرویس پکیج ایران رادیاتور و رسوب زدایی آن می توانید از خدمات سامیار سرویس استفاده کنید.

  • استفاده از قطعات باکیفیت اروپایی

وقتی صحبت از قطعات باکیفیت اروپایی می شود، این ویژگی است که در مدل های پکیج بوتان بیشتر به چشم می خورد. بوتان پکیج دیواری های خود را با بهره گیری از قطعات ایتالیایی ساخته است که همین طول عمر پکیج بوتان را تضمین می کند.

البته برد الکترونیک به کار رفته در پکیج های ایران رادیاتور از شرکت معتبر BRAHMA است که همین امر کارکرد و البته طول عمر پکیج را بالا می برد. ایران رادیاتور در ساخت این دستگاه از پمپ آلمانی برند wilo  استفاده شده است، که برای همین می توان گفت استفاده از این قطعات خارجی نیز می تواند طول عمر تعمیر پکیج ایران رادیاتور را بالا ببرد.

  • عیب یابی راحت

این قابلیت به تعمیرکار پکیج دیواری کمک می کند که راحت تر به عیب یابی پکیج دیواری بپردازد و ایراد دستگاه را پیدا کند. پس به این قابلیت در انتخاب پکیج ایران رادیاتور و پکیج بوتان دقت کنید.

در مدل های پکیج ایران رادیاتور، مدل های L و K از مدل های دیجیتال هستند و مدل های E ,B ,M از مدل های تولیدی آنالوگ به شمار می روند.در مدل های پکیج بوتان، مدل های ورونا، CV424 مجهز به نمایشگر دیجیتال هستند و مدل اپتیما و پارما از نوع آنالوگ ساخته شده است.

  • هیدرولیک ست

بدنه مقاوم ویژگی دیگر پکیج است که در داشتن طول عمر طولانی دستگاه به شما کمک می کند. در پکیج های ایران رادیاتور از هیدرولیک ست بسیار مقاوم از جنس برنجی استفاده شده است. این آلیاژ از ترکیب مس و روی تولید می شود و برای همین در مقابل ضربه و شرایط دیگر بسیار مقاوم است.

 اما در پکیج های شرکت بوتان، از هیدرولیک ست پلیمری استفاده شده است که  . هیدرولیک ست پلیمری باعث می شود این بخش از پکیج، دیرتر دچار رسوب گرفتگی شود. جهت تعمیر و سرویس پکیج دیواری بوتان بهتر است از خدمات مرکز تعمیرات پکیج دیواری سامیار سرویس استفاده کنید.

برچسب ها: اخبار اقتصادی
نظرات شما
پیشخوان