تاریخ انتشار: ۲۱:۲۲ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲

چرا بازیکنان خوب خارجی به ایران نمی‌آیند؟

پرسپولیس و استقلال هنوز نتوانسته‌اند بازیکنان خارجی مورد نظر خود را جذب کنند و در بقیه باشگاه‌ها هم شاهد جذب بازیکنان خارجی کمی بوده‌ایم.

چرا بازیکنان خوب خارجی به ایران نمی‌آیند؟

رویداد۲۴ بازیکن خوب خارجی دیگر به ایران نمی‌آید و پرسپولیس و استقلال حتی در جذب خارجی‌های متوسط هم ناکام مانده‌اند. یک دلیل مهم این قضیه قانون «قرارداد ریالی با خارجی‌ها» است. طبعاً بازیکن خارجی حاضر نمی‌شود مثلاً از اروپا به ایران بیاید و تازه قرارداد ریالی ببندد! مگر آنکه جور دیگری (زیرمیزی) او را راضی کنند. 

کسانی که چنین قانونی را وضع کردند قبل از هر چیز باید آسیب‌شناسی کرده و فکر کیفیت لیگ برتر را هم می‌کردند. طبعاً حضور بازیکنان خوب خارجی رقابت را بالا می‌برد و باعث می‌شود سطح فنی مسابقات هم بالا برود به خصوص در شرایطی که بازیکن متوسط ایرانی به اندازه بازیکن خارجی قیمت پیدا کرده و حتی گران‌تر هم شده است! مثال زنده‌اش کوین یامگا که بازیکن خوبی است و قیمتش حداقل از ۳، ۴ بازیکن استقلال کمتر است یا همین گولسیانی پرسپولیس که در چند بازی این تیم را نجات داد و اندازه نفرات تراز اول پرسپولیس هم پول نمی‌گیرد.

ما نمی‌گوییم اینها در حد رونالدو و بن‌زما هستند که به لیگ عربستان رفته‌اند اما با این پول‌ها نباید انتظار داشته باشیم امثال همین یامگا و گولسیانی به ایران بیایند. تازه قوانین وضع‌شده هم که در جهت جدا کردن همین معدود خارجی‌ها از فوتبال ایران است. آنچه این وسط مهم نیست کیفیت فنی لیگ برتر ایران است. یک زمانی با قانون «منع ورود گلر خارجی» به دروازه‌بانی لطمه زدند و باعث گرانی گلرهای داخلی شدند و حالا...

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان