تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

گزارش تلخ وضعیت درمانی مردم سیستان و بلوچستان/ ۸ روز انتظار فقط برای یک سونوگرافی!

تعداد انگشت شمار بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان بسیاری از ساکنان این منطقه را برای درمان به یزد و کرمان و حتی پاکستان راهی می‌کند و این در حالی است که باید ۱۵۰۰ تخت بیمارستان در این منطقه وجود داشته باشد در حالی یک هفتم آن وجود دارد و این موضوع نشان دهنده روی زمین ماندن وعده‌های رئیسی است.

گزارش تلخ وضعیت درمانی مردم سیستان و بلوچستان/ ۸ روز انتظار فقط برای یک سونوگرافی!
رویداد۲۴ عصر ایران نوشت:قسمت جنوبی استان سیستان و بلوچستان است که از شرقی‌ترین قسمت آن یعنی سراوان تا غربی‌ترین آن یعنی فنوج بیش از ۴۰۰ کیلومتر و از جنوبی‌ترین آن چابهار و کنارک تا شمالی‌ترین بخش آن زاهدان حدود ۷۰۰ کیلومتر فاصله است. در این بخش از استان وسیع که هر شهر آن با شهر دیگر کیلومتر‌های طولانی فاصله دارد، تنها چند بیمارستان، کمتر از حتی انگشتان یک دست وجود دارد.

شش شهرستان حوزه سواحل مکران، شامل چابهار، کنارک، نیک‌شهر، قصرقند، دشتیاری و زرآباد است که به یک بیمارستان مجهز در چابهار دسترسی دارند. به تازگی هم یک بیمارستان در کنارک افتتاح شده. به گفته نماینده مکران، در حال حاضر باید ۱۵۰۰ تخت بیمارستان در این منظقه وجود داشت، اما تنها یک هفتم آن وجود دارد.


بیشتر بخوانید: ماجرای رابطه سردار سلیمانی با عیدوک بامری چیست؟


بسیاری از بلوچ‌ها برای درمان به یزد و کرمان و حتی پاکستان می‌روند، آن هم در شرایطی که فقر در این منطقه بیداد می‌کند. در بسیاری از شهرستان‌ها حتی دندانپزشک هم وجود ندارد و مردم باید برای پر کردن دندان کیلومتر‌ها راه طی کنند.

حالا تصور کنید بر سر یک بیمار اورژانسی چه بلایی می‌آید. سیه مار که امسال در ایران خیلی معروف شده و از اول تابستان تا حالا جان چند کودک را در بلوچستان گرفته، نیاز جدی به وجود مراکز درمانی را در منطقه نشان می‌دهد، اما نزدیک‌ترین بیمارستان به مناطقی که سیه مار در آن‌ها دیده شده بیمارستان علوم پزشکی ایرانشهر است که آن هم کیلومتر‌ها با مناطق شرقی بلوچستان فاصله دارد.

نویسنده: فرزانه احمدی

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
0
0
عدالت در این نظام موج می زند!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
0
0
این چیزا که مهم نیست، مسعله اصلی حجابه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان