تاریخ انتشار: ۱۹:۲۵ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲

جدیدترین و موثرترین روش درمان یک بیماری پوستی در ایران

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری از آغاز روشی جدید برای درمان بیماری ویتیلیگو (پیسی) خبر داد.

جدیدترین و موثرترین روش درمان یک بیماری پوستی در ایران

رویداد۲۴ مصطفی ده‌مرده‌ئی از درمان نوعی بیماری پوستی ویتیلیگو (Vitiligo) با روش سلول درمانی در دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد و  اظهار کرد: یکی از جدیدترین درمان‌های بیماری ویتیلیگو (Vitiligo) درمان با سلول بیمار است.

وی ادامه داد: بیمارستان شهید مطهری این درمان را شروع کرده و آن را در دانشگاه علوم پزشکی ایران توسعه می‌دهیم.

ده‌مرده‌ئی در تشریح این بیماری عنوان کرد: عارضه ویتیلیگو (پیسی) نوعی بیماری است که در آن پوست بیمار سفید می‌شود، این بیماری از بدو تولد رخ نمی‌دهد و خودایمنی است و تاکنون درمان‌های که برای آن مطرح بوده، حاصلی نداشته است.

وی افزود: این درمان جدید نیز مؤثرترین درمان در حال حاضر محسوب می‌شود ولی با این وجود نمی‎توان به طور صددرصد تضمین نهایی درمان داد.

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری درباره تعداد بیماران مبتلا به این عارضه در کشور گفت: تعداد این بیماران در کشور مشخص نیست ولی تعداد زیادی از بیماران برای درمان به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.


بیشتر بخوانید: یک بیماری پوستی تابستانی که اثرش تا آخر عمر می‌ماند/ در روستاهای این ۱۲ استان احتیاط کنید


وی با اشاره به اینکه درمان ویتیلیگو در کشورهای بسیار پیشرفته با قیمت بسیار بالایی صورت می‎پذیرد، افزود: اگر این بیماری درمان نشود از نظر ظاهر برای فرد ایجاد ناراحتی می‌کند و بیمار از این ظاهر بر روی پوست خود گلایه خواهد داشت.

ده‌مرده‌ئی ادامه داد: این درمان با به کارگیری محصول تولید یک شرکت ایرانی متعلق به بنیاد برکت محقق می‌شود و طی دو مرحله جراحی دو روزه؛ در گام نخست پوست بیمار برداشته می‌شود و در روز بعد با انجام کار تجزیه، سلول‌های پوست جدید به بیمار تزریق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این روش درمانی هنوز تحت پوشش بیمه نیست، گفت: بیمارستان شهید مطهری نخستین مجوز درمان پیسی را در کشور دارد و امیدواریم یک خدمت نوین در بهترین شرایط استاندارد به بیماران ویتیلیگو ارائه شود.

مدیرعامل بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری خاطرنشان کرد: امیدواریم با این درمان بتوان مشکلی از بیماران برطرف کرد و بیماران برای این درمان مجبور به سفر به کشورهای دیگر نشوند.

وی با بیان اینکه این درمان سرآغاز درمانی‌های سلولی خواهد بود، افزود: مرکز سلول‌های بنیادی که در دانشگاه علوم پزشکی ایران فعال است؛ یکی از ۹ مرکز نوآوری بوده که از وزارت بهداشت مجوز دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بیماری پوستی
نظرات شما
پیشخوان