تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۲

پشت پرده ترکیب عجیب در ۳۰ دقیقه از بازی اول پرسپولیس

پرسپولیس برای دقایقی در بازی مقابل آلومینیوم بدون مهاجم بازی کرد.

پشت پرده ترکیب عجیب در ۳۰ دقیقه از بازی اول پرسپولیس
رویداد۲۴ بعد از جدایی ۳ مهاجم از پرسپولیس، این تیم حالا فقط دو مهاجم تخصصی در ترکیب تیمش دارد و مهدی عبدی و شهاب زاهدی تنها مهاجمان تخصص پرسپولیس در این فصل هستند. در بازی اول پرسپولیس در فصل جدید مطابق انتظار شهاب زاهدی در ترکیب اصلی قرار گرفت، ولی به جز یک مورد دیگر صاحب موقعیت گلزنی نشد و در مجموع هم نتوانست اولین گلش را برای پرسپولیس به ثمر برساند.

یحیی در نیمه دوم و در فاصله حدود ۳۰ دقیقه تا پایان بازی تصمیم گرفت شهاب زاهدی را بیرون بکشد و امید عالیشاه را به جای او وارد بازی کند. بعد از آن هم محمد عمری به جای ترابی وارد بازی شد، ولی خبری از مهدی عبدی نبود. پرسپولیس در ۳۰ دقیقه پایانی بازی مقابل آلومینیوم بدون مهاجم تخصصی بازی کرد. در واقع سیستم پرسپولیس از ۲-۴-۴ به ۰-۶-۴ تغییر پیدا کرد و یحیی تصمیم گرفت بدون مهاجم هدف و با فالس ناین (مهاجم کاذب) به بازی را ادامه بدهد.

البته گل‌محمدی در فصل قبل چند بار از این سیستم استفاده کرده بود و اتفاقا نتیجه هم گرفت. بعد از رفتن لوکادیا از پرسپولیس و تازمانیکه پریرا به ایران بیاید و آل کثیر به شرایط ایده آل برای بازی برسد، یحیی از وحید امیری و محمد عمری در خط حمله استفاده می‌کرد و نفراتی مثل ترابی، صادقی و عالیشاه هم در دو سمت خط میانی به کار گرفته می‌شدند. اولین بار در فصل گذشته در دربی رفت یحیی از این روش استفاده کرد و تیمش هم عملکرد قابل قبولی داشت.

در بازی با گل گهر و نساجی هم این روش به خوبی جواب داد و پرسپولیس ابتدا گل کهر را در زمین خودش با نتیجه دو بر یک شکست داد و سپس ۵ گل به نساجی زد تا یحیی تجربه موفقی از استفاده از سیستم بدون مهاجم نوک داشته باشد. ضمن اینکه گل‌محمدی نشان داد این سبک بازی را دوست دارد؛ با توجه به وضعیت فعلی پرسپولیس در خط حمله و مهاجمانی که در اختیار دارد، ممکن است باز هم به سراغ روش محبوبش برود و در بعضی از بازی‌ها بدون مهاجم هدف بازی کند.

یحیی هنوز مهاجم مدنظرش را پیدا نکرده و حتی ممکن است تا نیم فصل مهاجمی به خدمت نگیرد. از همین رو قصد داشت در دقایق پایانی بازی مقابل آلومینیوم دوباره سیستم بدون مهاجم نوک را در زمین پیاده کند تا تیمش آمادگی این را داشته باشد تا در زمان‌های مختلفی از بازی رو به استفاده از این سیستم بیاورد. خیلی‌ها معتقدند بزرگترین مشکل پرسپولیس در خط حمله است و تیم یحیی بدون داشتن یک مهاجم ششدانگ و گلزن در بازی‌های مهم به خصوص در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به مشکل خواهد خورد.

حال باید دید یحیی و مدیران باشگاه پرسپولیس چه فکری به حال برطرف کردن این مشکل فنی در تیمشان خواهند کرد و آیا بالاخره پرسپولیس صاحب یک مهاجم گلزن خواهد شد یا گل‌محمدی مجبور است با همین نفرات ادامه دهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان