تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲

وزیر خارجه آمریکا: کاهش سرعت ایران در انباشت اورانیوم غنی‌شده را تایید نمی‌کنیم

وزیر خارجه آمریکا گفت: نمی‌تواند گزارشی مبنی بر کاهش سرعت ایران در انباشت اورانیوم غنی‌شده نزدیک به درجه تسلیحات را تایید کند، اما از هرگونه اقدام ایران برای کاهش تنش‌ها در «تهدید فزاینده هسته‌ای» استقبال خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا: کاهش سرعت ایران در انباشت اورانیوم غنی‌شده را تایید نمی‌کنیم
رویداد۲۴ آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت: نمی‌تواند گزارشی مبنی بر کاهش سرعت ایران در انباشت اورانیوم غنی‌شده نزدیک به درجه تسلیحات را تایید کند، اما از هرگونه اقدام ایران برای کاهش تنش‌ها در «تهدید فزاینده هسته‌ای» استقبال خواهد کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از رویترز، بلینکن همچنین به خبرنگاران گفت که انتقال زندانیان آمریکایی به حبس خانگی توسط ایران به هیچ جنبه دیگری از سیاست ایالات متحده در قبال ایران مربوط نمی‌شود. بلینکن گفت: سیاست آمریکا استراتژی بازدارندگی، فشار و دیپلماسی است.

وال استریت ژورنال روز جمعه گزارش داد که ایران سرعت انباشت اورانیوم غنی شده تقریباً با درجه تسلیحات را به میزان قابل توجهی کاهش داده و بخشی از ذخایر خود را رقیق کرده است، اقداماتی که می‌تواند به کاهش تنش‌ها با ایالات متحده و احیای گفتگو‌های گسترده‌تر بر سر برنامه هسته‌ای ایران کمک کند.

بلینکن در یک کنفرانس خبری با اشاره به اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ در خروج از برجام گفت: البته ما از هر اقدامی که ایران برای کاهش تنش فزاینده تهدید هسته‌ای که از زمان خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای ایران ایجاد شده، استقبال می‌کنیم.

وزیر خارجه دولت بایدن در پاسخ به این سوال که آیا کاهش سرعت اورانیوم در ایران و انتقال بازداشت شدگان به حبس خانگی به هیچ وجه با هم مرتبط است یا خیر؛ گفت: آن‌ها موضوعات متفاوتی هستند. توافق ما برای بازگرداندن افرادی که به ناحق در ایران بازداشت شده‌اند، موضوعی کاملا مجزا است که می‌خواهیم آن را به نتیجه موفقیت‌آمیز برسانیم، و این چیزی است که من روی آن تمرکز کرده‌ام.

بلینکن تاکید کرد: این توافق شامل شهروندان آمریکایی می‌شود که همگی «به‌طور اشتباه بازداشت» شده‌اند و واشنگتن به بررسی سایر موارد ادامه خواهد داد. به دلایل حفظ حریم خصوصی، من نمی‌توانم در مورد هیچ مورد فردی صحبت کنم. من به سادگی می‌توانم بگویم که به عنوان یک موضوع سیاستی، ما دائما در حال بررسی هستیم که آیا فرد خاصی، خواه یک شهروند آمریکایی یا یک مقیم دائم قانونی، که در زندان بوده است یا خیر در کشور دیگری به اشتباه بازداشت شده، آزاد شود.

منبع: شفقنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آنتونی بلینکن
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان