تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲

احمدی صدر: در قانون نیامده که شهرداری مسئولیت اصلی آسیب‌های اجتماعی را دارد

بنا بر اعلام مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران امروزه بیش از ۳۲ آسیب اجتماعی مطرح می‌شود که رسیدگی به برخی از آن‌ها مانند کودکان کار و معتادان متجاهر دارای اولویت است.

احمدی صدر: در قانون نیامده که شهرداری مسئولیت اصلی آسیب‌های اجتماعی را دارد

رویداد۲۴ ایلنا نوشت: احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در نشست خبری خود که ظهر امروز برگزار شد، گفت: امروز در حوزه جهاد تبیین، سربازان خط مقدم تبیین، خبرنگاران و عکاسان هستند.

وی ادامه داد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی در کلانشهر تهران یک سوال مهم وجود دارد که آیا شهرداری تهران مسئول ساماندهی آسیب‌های اجتماعی است یا خیر. در قانون به صراحت آمده است حوزه آسیب‌های اجتماعی وظیفه بهزیستی با همکاری شهرداری‌ها است و در هیچ جای قانون نیامده است که شهرداری مسئولیت اصلی در این زمینه دارد.

او افزود: امروزه بیش از ۳۲ آسیب اجتماعی مطرح می‌شود که برخی از آن‌ها مانند کودکان کار و معتادان متجاهر دارای اولویت است.

احمدی صدر با اشاره به اقدامات شهرداری تهران درخصوص آسیب‌های اجتماعی گفت: همه ما در حوزه اجتماعی در تمام کشور مسئول هستیم امروز ۱۴ الی ۱۵ نهاد به صورت مستقیم و بیش از ۲۰ نهاد به صورت غیرمستقیم در حوزه آسیب‌های اجتماعی مسئولیت دارند.


بیشتر بخوانید:  آماری باورنکردنی از کودکان کار در تهران/ کف درآمدی ماهانه بیشتر از پزشکان متخصص


وی با بیان اینکه قرار بود آسیب‌های اجتماعی در برنامه ششم کاهش پیدا کند، گفت: فقط در مقوله معتادان متجاهر در ابتدای برنامه ششم ۵ هزار معتاد متجاهر در تهران داشتیم، اما در پایان برنامه ششم ۲۵هزار معتاد متجاهر داریم. آسیب‌های اجتماعی متوقف نشده است.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی به دلیل موضوعات مختلف از جمله مهاجرت اتباع و... ایجاد می‌شود ادامه داد: از همه دستگاه‌ها دعوت کردیم که در جلسه قرارگاه اجتماعی حضور پیدا کنند. تمام دستگاه‌های متولی هر کدام به تنهایی نقش خود را در زمینه آسیب‌های اجتماعی انجام می‌دادند، اما ما پیشنهاد دادیم تا همه نهاد‌ها در قرارگاهی به اسم قرارگاه اجتماعی جمع شوند تا همکاری بهتری درخصوص آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

احمدی با اشاره به بروکراسی دستگاه‌ها درخصوص اجرای برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: ۳۴ جلسه قرارگاه اجتماعی برگزار شده بیش از ۳۰۰ مصوبه داشته که بیش از ۸۰ درصد آن عملی شده است که ۵۰ درصد از این تعداد مصوباتی است که در گذشته بین دستگاه‌ها پاسکاری شده است. از اقدامات این قرارگاه پلمب ۴۰۰ خانه پلاک قرمز بود.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر ادامه داد: امروز ظرفیت کامل برای نگهداری معتادان متجاهر وحود دارد. امروز نزدیک به ۲۳ هزار ظرفیت برای نگهداری معتادان متجاهر در استان تهران داریم و این کار بزرگی است.

احمدی صدر تصریح کرد: اولین دوره‌ای که برای معتادان متجاهر توسط شهرداری ظرفیت ایجاد شده است در این دوره شهرداری بوده است و ۵ هزار ظرفیت برای در کمتر از ۸ ماه ایجاد شد.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: قرار بود هر گرمخانه جنرال ۱۵۰ تخت به ظرفیت تهران اضافه کند و باید سه گرمخانه جنرال ایجاد می‌شد، اما با گذشت سه دوره از شهرداری حتی یک تخت هم اضافه نشد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان