تاریخ انتشار: ۱۹:۳۸ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

پوتین به واگنر‌ها دستور داد سوگند وفاداری امضا کنند

بعد از سقوط هواپیمای «یِوگنی پریگوژین» رهبر گروه نظامی خصوصی واگنر، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به نیرو‌های این گروه دستور داد سوگند وفاداری به دولت روسیه امضا کنند.  

مرگ فرمانده واگنرها

رویداد۲۴ فارس: شامگاه چهارشنبه بود که منابع محلی از سقوط یک هواپیما در حومه منطقه مسکو خبر دادند که طبق گزارش‌ها، پریگوژین هم مسافر آن بود. پوتین پنجشنبه در اولین واکنش به این خبر، درگذشت سرنشین‌های هواپیما را به خانواده‌های آن‌ها تسلیت گفت. 

رئیس‌جمهور روسیه فرمان مذکور برای اعمال فوری را جمعه بعد از آن امضا کرد که سخنگوی کرملین (کاخ ریاست‌جمهوری روسیه) گفت ادعاهای غرب مبنی بر این که پریگوژین به دستور مسکو کشته شده، دروغ محض است. 

به تحلیل رویترز، سوگند اجباری برای کارکنان واگنر و سایر پیمانکاران نظامی خصوصی اقدامی آشکار برای کنترل شدیدتر دولت روسیه بر چنین گروه‌هایی بود.

این فرمان که روی وبسایت کرملین قرار گرفت، هر کسی را که به نمایندگی از ارتش روسیه کاری انجام می‌دهد یا از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین حمایت می‌کند، ملزم به سوگند رسمی وفاداری به روسیه می‌کند. متن سوگند شامل بندی است که در آن کسانی که این سوگند را می‌پذیرند، قول می‌دهند از دستورات فرماندهان و رهبران ارشد با جدیت پیروی کنند. 

رئیس گروه واگنر در ماه ژوئن شورشی مسلحانه را علیه مسکو آغاز کرد که به سرعت با میانجیگری رئیس‌جمهور بلاروس پایان یافت. «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در آن زمان در تشریح دلیل شکست شورش گروه نظامی خصوصی واگنر در یک نشست خبری گفت دلیل شکست این توطئه برای بی‌ثبات کردن روسیه این بود که نظامیان ارتش روسیه به سوگند و وظایف نظامی‌شان پایبند ماندند. 


بیشتر بخوانید: رئیس ام‌ آی سیکس: پوتین ترور خواهد شد


گروه واگنر تنها تشکیلات نظامی بود که از امضای قرارداد با وزارت دفاع روسیه کمی قبل از شورش سرباز زده بود. مسکو بعد از پایان شورش گفت اعضای این گروه در صورت تمایل به ادامه همکاری با وزارت دفاع روسیه باید با آن قرارداد امضا کنند یا به بلاروس بروند. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ولادیمر پوتین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
1
0
اخرش درروسیه همین مزدوران واگنر کلک پوتین جنایتکاررامی کنند وانتقام واگنرراازشخص پوتین خواهندگرفت وحتمادرایران ....
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان