تاریخ انتشار: ۲۰:۵۳ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۲

اعتراض یک روزنامه اصولگرا به انتشار اخبار درباره یاسمین مقبلی؛ او یک فرشته نبود!

روزنامه فرهیختگان نوشت: یاسمین مقبلی، خلبان ایرانی ارتش آمریکا که سابقه صد‌ها ماموریت نظامی دارد را سفیدشویی نکنید. او یک فرشته نبود.

اعتراض یک روزنامه اصولگرا به انتشار اخبار درباره یاسمین مقبلی؛ او یک فرشته نبود!

رویداد۲۴ به گزارش فرهیختگان، یاسمین مقبلی، خلبان ایرانی ارتش آمریکا که سابقه صدها ماموریت نظامی دارد را سفیدشویی نکنید. او یک فرشته نبود.

این روزنامه در ادامه نوشته است:‌ حضور مقبلی به عنوان اولین زن فضانورد ایرانی‌تبار این روزها با دقت و تمرکز بیشتری از جانب رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی و برخی رسانه‌های داخلی منتشر می‌شود. مقبلی اگرچه پدر و مادر ایرانی داشته، اما تا به حال به ایران نیامده و به زبان فارسی نیز چندان مسلط نیست و به‌نظر می‌رسد او بیشتر از اینکه خود را ایرانی بداند، یک شهروند آمریکایی می‌داند. با این وجود اما رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی، در حال پوشش لحظه به لحظه سفر یاسمین مقبلی، از لحظه پرتاب فضاپیمای حامل مقبلی تا ورود به ایستگاه فضایی بین‌المللی هستند و او را یک شخصیت الهام‌بخش می‌دانند که به عنوان یک زن توانسته به فضا سفر کند.

همچنین این روزنامه در ادامه تحلیل خود درخصوص یاسمین مقبلی نوشته است: مقبلی پیش از اینکه فضانورد ناسا باشد، افسر نیروی دریایی آمریکا بوده اما فارغ از این موضوع، رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی ضمن بیان اینکه امثال مقبلی برای به‌دست‌آوردن چنین موفقیت‌هایی جنگیده‌اند و پیش از این فقط مردان سفید‌پوست آمریکایی به فضا سفر می‌کردند، قصد دارند‌ از او یک قهرمان زن ایرانی بسازند که به‌نوعی الگویی برای زنان ایرانی ترسیم بشود. از طرفی نیز با توجه به اینکه یاسمین مقبلی در جریان اتفاقات پاییز 1401، موضع‌گیری‌هایی داشته است، لازم است‌ این نکته را مورد توجه قرار داد که به‌نظر می‌رسد‌ تلاش‌های اپوزیسیون برای انجام اقدامات ضدایرانی خود این‌بار بر چهره‌هایی متمرکز شود که به ظاهر با تلاش خود به موفقیت رسیده‌اند تا ضمن ریبرندینگ اپوزیسیون از طریق چهره‌های معتبر، اعتبار تازه‌ای نیز برای خود از این شخصیت‌ها بسازند و در بزنگاه‌هایی چون مسائل پاییز 1401 از آنها استفاده کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فضانورد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان