تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۰۲ مهر ۱۴۰۲

وزیر خارجه عربستان: مبنای توافق ایران و عربستان اصل عدم دخالت در امور کشور‌هاست!

وزیر خارجه عربستان در جریان سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص توافق ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان سعودی و ایران گفت که توافق با تهران بر احترام به اصل عدم دخالت در امور کشور‌ها مبتنی است.

وزیر خارجه عربستان: مبنای توافق ایران و عربستان اصل عدم دخالت در امور کشور‌هاست!

رویداد۲۴ ایلنا نوشت: فیصل بن‌فرحان وزیر خارجه عربستان در جریان سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص توافق ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان سعودی و ایران گفت که توافق با تهران بر احترام به اصل عدم دخالت در امور کشور‌ها مبتنی است.

وی همچنین گفت که کشورش خواهان توقف رقابت‌ها برای دست‌یابی به تسلیحات هسته‌ای است.

وزیر خارجه عربستان گفت که ریاض بر اهمیت تلاش‌ها در راستای اهداف منع گسترش تسلیحات هسته‌ای که با درک ضرورت اجرای تعهدات جامعه بین‌المللی در چارچوب معاهدات و ساختار‌های قانونی موجود آغاز می‌شود، بر هدف دست‌یابی به جهانی عاری از سلاح هسته‌ای و از جمله آن در منطقه خاورمیانه تاکید می‌کند.


بیشتر بخوانید: ماجرای بازداشت رائفی‌پور در عربستان چیست؟


بن فرحان در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که عربستان سعودی مجددا بر اهمیت حفظ و صیانت از امنیت و صلح بین‌المللی تأکید کرده و برای حل مناقشات منطقه‌ای و بین‌المللی بر اساس اصول و قواعد بین‌المللی تلاش می‌کند.

وزیر خارجه عربستان همچنین گفت بهبود امنیت و ثبات در هر منطقه‌ای جز با همکاری و رایزنی بین کشور‌ها و تلاش به سوی تحقق توسعه و پیشرفت و پرهیز از رقابت‌ها برای دست‌یابی به تسلیحات کشتار جمعی، میسر نمی‌شود.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان