تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۰۵ مهر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

فیلم جنگی ایران عراق تکاوری

در این مقاله بهترین و محبوب‌ترین فیلم سینمایی جنگی تکاوری ایرانی را برای شما فراهم کرده ایم.

فیلم جنگی ایران عراق تکاوری

رویداد۲۴ شیوا سپهری: فیلم‌های تکاوری جنگی ایران همیشه طرفداران خاص خودش را دارد. این فیلم‌ها در دهه هفتاد و هشتاد از محبوبیت بالایی برخوردار بود. در این مقاله بهترین و محبوب‌ترین فیلم سینمایی جنگی تکاوری ایرانی را برای شما فراهم کرده ایم.

فیلم جنگی تکاوری تنگه ابو قریب

فیلم جنگی ایران عراق تکاوری

مدت زمان فیلم: ۹۵ دقیقه

سال ساخت: ۱۳۹۶

کارگردان: بهرام توکلی

بازیگران: جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، مهدی قربانی، مرتضی چمنی، علی سلیمانی، مهدی پاکدل، صادق جمشیدی، قربان نجفی، محمد قره گلی، میلاد یزدانی، مهدی صباغی

فیلم «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان، در سال ۱۳۹۶ ساخته شده است. این فیلم بر اساس واقعیت است و روایتی است از دفاع گردان عمار یاسر لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله در برابر لشکرکشی بعث در موقعیت تنگه استراتژیک ابوقُرَیب دهلران و حمله به فَکّه و شرهانی، در روز‌های پایانی جنگ. بازیگران این فیلم شامل جواد عزتی، مجید حمیدرضا آذرنگ، خلیل، امیر جدیدی، حسن، مهدی پاکدل، رضا علی سلیمانی، عزیز، مهدی قربانی، علی یدالله شادمانی و حبیب آقا هستند.

فیلم تکاوری جنگی پوتین

فیلم جنگی ایران عراق تکاوری

مدت زمان فیلم: ۱۱۳ دقیقه

سال ساخت: ۱۳۷۰

کارگردان: عبداله باکیده

بازیگران: محسن مکاری، علی شعاعی، محمد برسوزیان، محمد جوزانی، حسین خانی بیک


بیشتر بخوانید: بهترین فیلم‌های اکشن سینمای جهان


فیلم جنگی ایرانی پوتین یکی از فیلم‌های جنگی ایران است. این فیلم درباره نخستین روز‌های حمله عراق به ایران و محاصره شهر آبادان است. در این فیلم، گروهی بسیجی برای یاری دادن به نیرو‌های جنگی و شکستن حصر آبادان به خوزستان می‌روند. تلاش آنها برای فرار به دلیل پاره ای اختلاف نظرها بی نتیجه مانده است؛ تا اینكه یک اسیر مجروح به اردوگاه آنها آورده می شود و…

فیلم تکاوری جنگی رنجر

فیلم جنگی ایران عراق تکاوری

مدت زمان فیلم: ۱۴۰ دقیقه

سال ساخت: ۱۳۷۸

کارگردان: احمد مراد پور

بازیگران: جمشید هاشم پور، فخرالدین صدیق‌شریف، محمود لیاقت، اکبر غفاری، عظیم مشهدی

به گزارش رویداد۲۴ فیلم رنجر، به کارگردانی احمد مرادپور و نویسندگی بهزاد بهزادپور ساخته شده است. این فیلم در سال ۱۳۷۸ تولید شده و آخرین فیلم اکشن جمشید هاشم‌پور است. خلاصه داستان فیلم درباره رزمنده‌ای به نام مرتضی است که در پی یک درگیری شدید با نیرو‌های عراقی در جنگلی واقع در عراق، به اسارت آن‌ها در می‌آید.سامی جابر، فرمانده نیروهای عراقی دستور می دهد او را به اردوگاهی متروک و دور از چشم صلیب سرخ منتقل کنند. اردوگاه شرایط بسیار بدی دارد و اسرا در آن به چند گروه تقسیم شده اند. مرتضی قصد فرار از اردوگاه رادارد. این فیلم جنگی ایران عراق تکاوری جمشید هاشم پور یکی از برترین فیلم های این بازیگر کهنه کار است.

فیلم تکاوری جنگی مهاجر

فیلم جنگی ایران عراق تکاوری

سال تولید: ۱۳۶۸

کارگردان: ابراهیم حاتمی‌کیا

بازیگران: ابراهیم اصغرزاده، علیرضا حیدری و علیرضا زاهدی

فیلم تکاوری جنگی مهاجر به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در سال ۱۳۶۸ ساخته شده است. این فیلم در ژانر جنگی و درام است. خلاصه داستان فیلم درباره هواپیما‌های بدون سرنشین مهاجر است که از روی زمین کنترل می‌شود و جهت انجام عملیات شناسایی در پشت خطوط دشمن به کار گرفته می‌شوند. این فیلم از بهترین فیلم های جنگی ایران عراق تکاوری به شمار می‌آید. توانایی ابراهیم حاتمی‌کیا در کارگردانی و تسلطش بر جزئیات شخصیت‌پردازی و درام فیلمنامه در این اثر خارق‌العاده است و همین سبب شد تا فیلم ایرانی با موضوع جنگ «مهاجر» در کسب بیشترین جایزه در جشنواره فیلم فجر رکورد بزند.  این فیلم در تاریخ ۶ تیر ۱۳۶۹ در سینما‌های ایران اکران شده است.

فیلم تکاوری جنگی دیده‌بان

فیلم جنگی ایران عراق تکاوری

مدت زمان فیلم: ۱۱۰ دقیقه

سال ساخت: ۱۳۶۷

کارگردان: ابراهیم حاتمی کیا

بازیگران: مهرداد سلیمانی، علیرضا حیدری، غلامرضا علی اکبری، اصغر پورهاجریان، اسماعیل سلطانیان، سعید جوانشیر، حمیدرضا سلطانیان، حسین کیانی، حمیدرضا چارکچیان، عبدالرسول سلطانیان، روح اله خیرآبادی، محمد حسن میرزاکوچک شیرازی

فیلم جنگی «دیده‌بانی» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در سال ۱۳۶۷ ساخته شده است. این فیلم در ژانر جنگی قرار دارد و برنده جایزه ویژه هیئت داوران بهترین کارگردانی در هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر شد. داستان این فیلم در زمان جنگ تحمیلی روایت می‌شود. در این فیلم، ارتباط خط کمین با نیرو‌های خودی توسط دشمن قطع شده و احتمال سقوط منطقه بسیار زیاد است.

فیلم تکاوری جنگی یورش

فیلم جنگی ایران عراق تکاوری

مدت زمان فیلم: ۷۵ دقیقه

سال ساخت: ۱۳۷۶

کارگردان: محسن محسنی نسب

بازیگران: جمشید هاشم پور، جمشید جهان زاده، علی توکل نیا، حسین شهاب، پرویز بزرگی، محمود مقامی

فیلم سینمایی جنگی یورش، ساخته محسن محسنی نسب، در سال ۱۳۷۶ به اکران رسید. این فیلم به کارگردانی محسن محسنی نسب و نویسندگی محسن محسنی نسب و سید جمال حیدری است. بازیگران این فیلم شامل جمشید هاشم‌پور، جمشید جهان‌زاده، علی توکل‌نیا، حسین شهاب پرویز بزرگی و محمد ناظری است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در پی موشک باران تهران، گروه ده نفری از بسیجیان به فرمانده محمود کاوه برای انهدام سکو‌های موشکی با چتر نجات در عمق خاک عراق فرود می‌آیند. به محض ورود، در محاصره نیرو‌های عراق قرار می‌گیرند و همهٔ آن‌ها به جز مرتضی و محمود که اسیر می‌شوند، به شهادت می‌رسند. زمان اکران آن در سال ۱۳۷۶ بود. مدت زمان این فیلم حدود ۷۵ دقیقه است.

فیلم تکاوری جنگی عقاب‌ها

فیلم جنگی ایران عراق تکاوری

مدت زمان فیلم: ۹۳ دقیقه

سال ساخت: ۱۳۶۳

کارگردان: ساموئل خاچیکیان

بازیگران: سعید راد، جمشید هاشم پور، زری برومند، رضا رویگری، شهاب عسگری، پریدخت اقبالپور، محمدتقی شریفی نوری، سمیرا گلستانی، عبدالرضا آشتیانی

فیلم جنگی عقاب‌ها به کارگردانی ساموئل خاچیکیان در سال ۱۳۶۳ منتشر شد. این فیلم، ماموریت تعدادی از هواپیما‌های ارتش ایران در یکی از عملیات‌های نیروی هوایی را روایت می‌کند. در این عملیات، یکی از هواپیما‌ها دچار سانحه شده و در خاک کردستان عراق سقوط می‌کند. فیلم عقاب ها نه تنها یکی از بهترین فیلم‌های جنگی ایران عراق تکاوری است، بلکه یکی از ماندگارترین آثار تاریخ سینمای ایران است. بازیگران اصلی این فیلم شامل سعید راد، جمشید هاشم‌پور، زری برومند و رضا رویگری هستند.

فیلم سینمایی تکاوری جنگی پرواز در شب

فیلم جنگی ایران عراق تکاوری

مدت زمان فیلم: ۱۰۵ دقیقه

سال ساخت: ۱۳۶۵

کارگردان: رسول ملاقلی پور

بازیگران: فرج‌الله سلحشور، جعفر دهقان، سید جواد هاشمی، تاجبخش فناییان، مصطفی لاجوردی، اکبر نیکرو، علی یعقوب‌زاده

فیلم سینمایی “پرواز در شب” به کارگردانی رسول ملاقلی پور در سال ۱۳۶۵ ساخته شده است. این فیلم درباره یک گردان نیرو‌های ایران است که در محاصره قرار می‌گیرد و ارتباط آن با قرارگاه مرکزی قطع می‌شود. چهار نفر از رزمندگان گردان انتخاب می‌شوند تا برای درخواست کمک خود را به قرارگاه برسانند. از آن میان سه تن کشته می‌شوند و یکی خود را به قرارگاه می‌رساند. فرمانده گردان نیز برای تهیه آب آشامیدنی سربازان زخمی، محاصره دشمن را می‌شکند، اما کشته می‌شود. قوای کمکی سر می‌رسد و پس از مقابله با دشمن بقیه افراد گردان را نجات می‌دهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای ایران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
سیدبخش بلوچ
|
Romania
|
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
0
0
خیلی عالی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان