تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۱۳ مهر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

کنایه حقیقت‌پور به دولت رئیسی درباره توافق با عربستان؛ معنی توافق راهبردی با ریاض این بود؟

نماینده ادوار مجلس گفت: دولت توافقش با ریاض را راهبردی اعلام کرد، اما آیا عربستان هم همین نگاه را دارد؟ یا ریاض از ما فرصت گرفت تا امنیتش برای سرمایه گذاری هزار میلیارد دلاری چین در بخش انرژی عربستان برقرار شود.

کنایه حقیقت‌پور به دولت رئیسی درباره توافق با عربستان؛ معنی توافق راهبردی با ریاض این بود؟

رویداد۲۴ منصور حقیقت پور با اشاره به لغو دیدار سپاهان ایران و الاتحاد عربستان گفت: الاتحاد عربستان در بازی با سپاهان رفتار بسیار زشتی از خود نشان داد و به ارزش های والای مردم ایران و جایگاه و منزلت سردار شهید ما بی احترامی کرد. حال آنکه سردار شهید ما در بین تمامی آزادگان جهان دارای جایگاه و منزلت والایی است.

وی افزود: از دولت محترم درخواست داریم موضعگیری رسمی درباره این مسئله انجام دهد و شفاف بگوید «چه نگاهی به این اقدام باشگاه عربستانی دارد؟»، ضمن آنکه و اعلام کند «این اشتباه از جانب ما بوده است یا عربستان».

این فعال سیاسی گفت: در دو سه ماه گذشته دولت در حوزه سیاست خارجی اعلام کرد «توافق راهبردی با عربستان انجام داد»، حالا بعد از لغو بازی الاتحاد عربستان و سپاهان باید از دولت پرسید «معنی توافق راهبردی این است؟».

حقیقت پور تأکید کرد: دولت توافقش با ریاض را راهبردی اعلام کرد اما آیا عربستان هم همین نگاه را دارد؟ یا ریاض از ما فرصت گرفت تا امنیتش برای سرمایه گذاری هزار میلیارد دلاری چین در بخش انرژی عربستان برقرار شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
0
0
اصل توافق ایران و عربستان فرصت زمانی بود که عربستان از ایران زیرکانه و البته توسط چین که کاملا ایران را در مشت خود دارد برای سرمایه گذاری از ایران گرفت . و ایران هیچ حرکتی هم نمی تواند بکند چون چین در وسط ماجراست . وقتی سباست خارجی ما بر اصول ایدولوژیک استوار است نه علم . این نتیجه حاصل می شود .
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان