تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۲۹ مهر ۱۴۰۲

بازی جذاب استقلال و هوادار؛ بغض ستاره استقلال ترکید!

مهرداد محمدی با نمایش درخشانی که در هفته‌های اخیر داشته است توانسته به ستاره اصلی استقلال تبدیل شود.

بازی جذاب استقلال و هوادار؛ بغض ستاره استقلال ترکید!

رویداد۲۴ فوتبال۳۶۰ نوشت:  جدال بین استقلال و هوادار، یکی از جذاب‌ترین بازی‌های این فصل لیگ برتر فوتبال ایران بود که منجر به برتری ۳ بر ۲ آبی‌پوشان پایتخت شد. بازگشت بزرگ شاگردان جواد نکونام در شرایطی رقم خورد که مهرداد محمدی نقش اصلی را ایفا کرد و روی هر ۳ گل تیمش اثر مستقیمی داشت. شماره ۷ استقلال این روز‌ها فرم بسیار خوبی دارد و به امید اول گلزنی تیمش تبدیل شده است.

مهرداد در فصلی که گذشت

محمدی پس از حدود چهار سال به فوتبال ایران برگشت و برای آشنایی مجدد با فضای حاکم بر لیگ برتر نیاز به زمان داشت. او در سه هفته ابتدایی و در جدال برابر تیم‌های صنعت‌نفت، ملوان و سپاهان به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و کم‌کم از نظر بدنی و تاکتیکی به شرایطی رسید تا بتواند از ابتدا در ترکیب قرار بگیرد. بازیکن اسبق تیم‌های راه‌آهن و سپاهان در پیکار با استقلال خوزستان اولین بازی فیکس خود را انجام داد و گل سه امتیازی تیمش را وارد دروازه فرزین گروسیان کرد. او در جدال با مس رفسنجان هم نمایش نسبتا قابل قبولی داشت، اما اوج کارش در ششمین بازی این فصل استقلال بود که موفق شد برابر هوادار ۲ گل بزند و یک پنالتی بگیرد. در کنار همه این‌ها باید به دعوت شدن مهرداد به تیم ملی هم اشاره داشته باشیم. او بعد از چند بازی خوب، خیلی سریع مورد توجه امیر قلعه‌نویی قرار گرفت و در تورنمنت چهارجانبه اردن جزو نفرات دعوتی بود و دست بر قضا در رقابت با تیم میزبان گل سوم ایران را به‌ثمر رساند.


بیشتر بخوانید: بازیکنی که بلای جان تیم استقلال شد!


روند درخشان اخیر بازیکن استقلال

مهرداد محمدی طی ۵۴ روز ۳ بار برای استقلال و ۲ مرتبه برای تیم ملی بازی کرده است. او در این ۵ مسابقه موفق به زدن ۴ گل شده و یک پنالتی هم گرفته است تا مشخص شود چه روند خوبی را در پیش گرفته و چه‌قدر فصل را درخشان شروع کرده است. مهرداد با گل‌هایی که برای تیم تحت هدایت جواد نکونام به‌ثمر رسانده، ۵ امتیاز را به ارمغان آورده است. اگر گل‌های او نبود استقلال ممکن بود نتواند تساوی برابر استقلال خوزستان و باخت مقابل هوادار را به برد تبدیل کند. گل‌های مهرداد، استقلال را در صدر جدول و در همسایگی با پرسپولیس قرار داده است.

جانشین قایدی و محبی 

جذب مهرداد محمدی به این خاطر بود که او بتواند جای خالی مهدی قایدی و محمد محبی را پر کند. ۲ ستاره‌ای که زیر نظر ریکاردو سا پینتو نمایش فوق‌العاده‌ای داشتند و به رهبران فاز تهاجمی آبی‌ها تبدیل شدند، اما هرکدام برای فصل جدید به تیم دیگری پیوستند. از همان ابتدا مشخص بود که این وینگر ۳۰ ساله کار سختی خواهد داشت، اما او خیلی سریع توانسته شرایط را به سود خودش تغییر دهد. علاقه او به پرسپولیس که در گذشته مطرح شده بود یکی دیگر از نشانه‌هایی بود که برخی معتقد بودند به خاطر آن، محمدی نمی‌تواند ارتباط خوبی با هواداران استقلال پیدا کند، ولی گل‌های مهم مهرداد و خصوصا نمایش درخشان او برابر هوادار در شب اولین حضور هواداران استقلال باعث شد تا این فرضیه هم رد شود.

حساب ویژه نکونام روی محمدی

عدم تقویت استقلال به بهترین شکل در خط حمله باعث شده تا نقش مهرداد محمدی بسیار ویژه‌تر شود. جواد نکونام خیلی دوست داشت تا یک وینگر و یک مهاجم دیگر هم در تیم خود داشته باشد، اما موفق به جذب بازیکنان مدنظرش نشد و گوستاوو بلانکو نیز مدت‌هاست اجازه بازی پیدا نکرده است. در این وضعیت نه‌چندان جالب، محمدی امید اصلی گلزنی استقلال به‌حساب می‌آید و تا به اینجا ۳۰ درصد گل‌های تیمش در لیگ را به‌ثمر رسانده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان