تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۳۰ مهر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

پزشکیان: همه در حال مهاجرت هستند!

مسعود پزشکیان نماینده مجلس با اشاره به مهاجرت افراد جامعه تاکید کرد که چند سال بعد به دلیل کمبود پزشک مجبور می‌شویم به خارج از کشور برویم!

پزشکیان: همه در حال مهاجرت هستند!

رویداد۲۴ محمد آیتی در کیان آنلاین نوشت: نماینده تبریز و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص افزایش موج مهاجرت کادر بهداشت و درمان کشور با رویداد۲۴ گفتگو کرده است که در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

* در حال حاضر آمار دقیقی در مورد مهاجرت پزشکان از ایران ندارم، ولی در هر بخشی که نگاه می‌کنیم، تعدادی از پزشکان مهاجرت کرده‌اند و کسانی که در سیستم مانده‌اند به چارچوب‌هایی که وجود داشت و قبلاً عمل می‌کردند، الان دیگر عمل نمی‌کنند. البته نمی‌شود از این‌ها گلایه کرد، چون پولی که الان در دولت مصوب شده و به نام برابری و مساوات است، زندگی خیلی از پزشکان را نمی‌چرخاند.


بیشتر بخوانید: حمله روزنامه جوان به پزشکیان: درآمد پزشکان خیلی هم خوب است؛ اگر کافی نیست می‌توانند از ایران بروند


با حقوقی که دولت می‌دهد، پزشکان به روستا نمی‌روند

* می‌گویند برای روستا‌ها پزشک می‌فرستیم، ولی با حقوقی که می‌دهند، پزشک‌ها به روستا نمی‌روند. باید وضعیت به گونه‌ای باشد که پزشک و استاد دانشگاه بتواند با حقوقش راحت زندگی کند.

* اگر جمهوری اسلامی بتواند مشکلات مالی مردم را حل کند، موضوعات فکری و فرهنگی، بحث‌های بعدی می‌شوند، ولی وقتی مردم نان برای خوردن ندارند، نمی‌توانند به چیز دیگری فکر کنند.


با ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان حقوق در تهران نمی‌شود خانه اجاره کرد

* با ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان حقوق نمی‌توان در تهران، خانه اجاره کرد، چه برسد به ثبت‌نام فرزندان در مدرسه‌هایی که گاه ۸۰ میلیون تومان شهریه می‌گیرند. نتیجه این روند، مهاجرت مغز‌ها و سرمایه‌هاست. چنانچه می‌بینید همه در حال مهاجرت هستند. ممکن است ۱۰ تا ۱۵ سال بعد، به دلیل کمبود پزشک برای درمان خیلی از مریضی‌ها مجبور شویم به خارج از کشور برویم.

* قسمت بزرگی از این چالش، مالی است که البته و مهمترین عامل است. حال کسی که نتواند در اینجا با این شرایط زندگی کند، طبیعی است که به جایی می‌رود که بتواند زندگی‌اش را درست کند.

* برای رفع چالش‌ها، منابع به اندازه کافی در ایران وجود دارد. اگر مدیریت در کشور درست باشد، باید بگویم یکی از بیشترین منابع را نسبت به جمعیت در دنیا داریم. ما در کشورمان، نفت، گاز، معدن، آب و عقل زیادی داریم و، چون نمی‌توانیم به خوبی مدیریت کنیم و نمی‌توانیم پول در بیاوریم، در نتیجه در جا‌هایی که نیاز است نیز پول خرج نمی‌کنیم. متاسفانه پول را به کسانی می‌دهیم که اگر ولشان کنیم، نمی‌توانند پول دربیاورند و این‌ها می‌نشینند برای کسانی که پول درمی‌آورند قانون می‌نویسند.

* برخی می‌پرسند با این حجم بالای مهاجرت افراد فعال در حوزه بهداشت و درمان، در آینده وضع‌مان چه می‌شود؟ باید بدانیم که نتیجه کار‌های ۱۰ تا ۱۵ سال پیش، الان دیده می‌شود و اشتباهات الان هم، در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده خود را نمایان خواهد کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مسعود پزشکیان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
0
0
پخمگان و مشتی طفیلی که باید کشوررا رها کنند سفت چسبیدند به میزهای ریاست.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان