تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵

تلاش کنگره برای جلوگیری از تعطیلی دولت ترامپ

یک روزنامه آمریکایی از طرح پیشنهادی جمهوریخواهان برای تامین بودجه موقت دولت ترامپ و مهار تعطیلی آن خبر داد.
رویداد۲۴-یک روزنامه آمریکایی از طرح پیشنهادی جمهوریخواهان برای تامین بودجه موقت دولت ترامپ و مهار تعطیلی آن خبر داد.

به گزارش  روزنامه «واشنگتن تایمز» نوشت که جمهوریخواهان کنگره آمریکا روز گذشته (سه شنبه) یک طرح بودجه موقت را پیشنهاد کرده اند تا دولت را تا 28 ماه آوریل باز نگه دارند و از تعطیلی دولت جلوگیری کنند.

این طرح که در صورت تصویب، زمان کافی را برای شروع به کار دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا در کاخ سفید فراهم می کند، شامل ماده ای است که به کنگره بعدی آمریکا اجازه می دهد تا هرچه سریع تر پست «جیمز ماتیس» ژنرال بازنشسته و گزینه پیشنهادی ترامپ در وزارت دفاع آمریکا را تائید کنند.

این ماده الحاقی در طرح با خشم دموکرات ها همراه بوده است زیرا قانونگذاران این حزب بر ضرورت بررسی کنترل غیرنظامی بر ارتش آمریکا تاکید دارند.

جمهوریخواهان در تلاشند تا روز جمعه که مجوز فعلی هزینه های دولتی منقضی می شود، طرح پیشنهادی خود را طی روزهای پنج شنبه و جمعه که انتظار می رود روزهای پایانی کار صد و چهاردهمین کنگره آمریکا و آغاز تعطیلات قانونگذاران باشد، برای تامین بودجه دولت در بهار به رای بگذارند.

این طرح بیشتر آژانس های دولتی آمریکا را در سطح فعالیت آنها در سال 2016 میلادی باز نگه می دارد ولی همزمان و بر پایه برآورد سالانه، هزینه های دفاعی دولت واشنگتن را تا حدود 8 میلیارد افزایش داده است تا آمریکا بتواند تعهدات پر خرج ارتش خود در خارج از این کشور را تامین کند.

جنجالی ترین بخش طرح پیشنهادی جمهوریخواهان، بخشی است که مسیر تصویب سمت جیمز ماتیس در پنتاگون را هموار می کند آن هم در شرایطی که خدمت این ژنرال بازنشسته آمریکایی در ارتش به تازگی و در سال 2013 تمام شده است.

این در حالیست که بر اساس قانون آمریکا حداقل باید 7 سال از بازنشستگی عضو ارتش این کشور گذشته باشد تا وی بتواند سمت جدیدی را در پنتاگون عهده دار شود.

جمهوریخواهان می خواهند هرچه سریع تر این قانون را در سال آینده میلادی لغو کنند اما احتمالا این اقدام با تاخیر زیاد در سنا صورت خواهد گرفت.

کنگره آمریکا تنها یک مورد از ده ها طرح هزینه های سالانه ای را که باید سالانه تصویب می کرد، به تصویب رسانده و به همین دلیل از اول اکتبر جاری که زمان شروع سال مالی جدید آمریکا بوده است، بیشتر آژانس های دولتی برای ادامه فعالیت خود به طرح تامین بودجه موقت نیازمند شده اند.

نشریه «هیل» چاپ کنگره آمریکا نیز نوشت طرح پیشنهادی جمهوریخواهان شامل تخصیص بودجه ای معادل 7 میلیون دلار برای تامین هزینه های مربوط به حفاظت از ترامپ در نیویورک می شود.

بر اساس نوشته هیل، «بیل دوبلاسو» شهردار نیویورک و 10 قانونگذار این شهر پیشتر درخواست 35 میلیون دلاری خود را برای تامین کل هزینه های مربوط به حفاظت از ترامپ مطرح کرده اند.

ترامپ از زمان پایان انتخابات ریاست جمهوری 2016 تاکنون، بیشتر وقت خود را در منزلش در برج ترامپ در منهتن نیویورک گذرانده است.

منبع: تسنیم
نظرات شما
پیشخوان