تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۰۱ آبان ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

جانی دپ کیست؟

جانی دپ، ملقب به "مرد هزار چهره" در صنعت سینما، یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین بازیگران جهان است. در این متن، قصد داریم با ارائه بیوگرافی جانی دپ، با ابعاد مختلف زندگی او آشنا شویم.

بیوگرافی جانی دپ

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: جانی دپ، بازیگر و موسیقیدان مشهور شناخته شده، در تاریخ ۹ ژوئن ۱۹۶۳ در آمریکا به دنیا آمد. او در دوران دبیرستان تصمیم گرفت تحصیلات را کنار بگذارد و به جای آن به موسیقی بپردازد. در همین راستا، او به عنوان یک نوازنده گیتار در باند‌های موسیقی فعالیت می‌کرد. اما پس از مدتی، در عرصه بازیگری هم فعالیت‌هایی داشته و توانسته به یکی از شناخته شده‌ترین بازیگران جهان در صنعت سینما تبدیل شود. در کنار بازیگری، جانی دپ فعالیت‌های متنوعی در زمینه تهیه کنندگی، فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی را نیز بر عهده دار است.

خانواده جانی دپ 

جانی دپ کیست؟

جانی کریستوفر دپ دوم با نام مستعار جانی دپ در تاریخ ۹ ژوئن ۱۹۶۳ (شمسی: ۱۹ خرداد ۱۳۴۲) در شهر اوونزبروو، ایالت کنتاکی، آمریکا به دنیا آمد، پدرس کریستوفر دپ مهندس شهرسازی و مادرش بت سو پالمر یک پیشخدمت رستوران بود، وی دارای یک برادر به نام نیل که رمان نویس است و دو خواهر است. یکی از خواهرانش مدیر برنامه هایش می‌باشد.
اصالت خانواده جانی دپ از مهاجران فرانسوی پروتستان است.

شروع جانی دپ با موسیقی

از سال ۱۹۷۵ که جانی دپ ۱۲ ساله بود، با گیتاری که مادرش به عنوان هدیه تولد برایش خریده بود، نواختن را آغاز کرد. اما در سن ۱۵ سالگی، پدر و مادرش جدا شدند.

یک سال پس از جدایی والدینش، جانی هم تحصیلاتش را رها کرد و با گروهی به نام "Bچه ها" (چهار بچه)، به نوازندگی اش ادامه داد. او در این زمان علاوه بر نوازندگی، مشغول نوشتن آهنگ ها نیز شد.

ازدواج اول و بازیگری جانی دپ

جانی دپ کیست؟

در سال ۱۹۸۳ هنگامی که ۲۳ سال داشت با لوری آن آلیسون که گریمور و چهره پردازی بود آشنا شد و در نهایت با او ازدواج کرد.

او به دستور همسرش لوری، نیکلاس کیج، یک بازیگر مشهور هالیوود را ملاقات کرد و در سال ۱۹۸۴ با فیلم "کابوس در خیابان الم" تجربه بازیگری خود را آغاز کرد.

درست یکسال بعد از آغاز بازیگری و پس از دو سال زندگی مشترک با همسرش که او را از بیکاری به بازیگری رسانده بود، به مشکل خوردند و از یکدیگر جدا شدند.

شهرت جانی دپ در بازیگری

در سال ۱۹۹۰، جانی در فیلم "ادوارد دست‌قیچی" ساخته‌ی تیم برتون، به یک تجربه‌ی موفقیت‌آمیز دست یافت. سپس، او در فیلم‌های محبوبی چون "اسلیپی هالو" و "چارلی و کارخانه‌ی شکلات سازی" به ایفای نقش پرداخت.

از شهرت گسترده‌تری که جانی داشت، هنگامی که در فیلم "آلیس در سرزمین عجایب" به ایفای نقش پرداخت و به ویژه با بازی در سری فیلم "دزدان دریایی کارائیب" که از سال ۲۰۰۳ شروع شد، همچنین به اوج رسید.

جانی دپ نام بازیگری است که در کتاب گینس به عنوان گرانترین بازیگر با دستمزد ۷۵ میلیون دلار ثبت شده است. در سال ۲۰۰۱، او یکی از ۲۰ چهره سرگرمی جهان شناخته شد.

در سال ۲۰۱۲، وبسایت IMDB او را بهترین بازیگر سینما جهان در ۱۰ سال گذشته معرفی کرد و این افتخارات وی را به یک چهره بین‌المللی تبدیل کرد.

روابط عاشقانه جانی دپ

بعد از ازدواج اول خود، جانی دپ چهار رابطه ناموفق دیگر را هم تجربه کرد. در سال ۱۹۸۵، او سه سال رابطه با شریلین فن داشت. سپس در سال ۱۹۸۹ به مدت سه سال، با وینونا رایدر نامزد بود و در سال ۱۹۹۴ به مدت ۴ سال، با کیت ماس نامزدی داشت.

ازدواج دوم جانی دپ

جانی دپ کیست؟

در نهایت، جانی دپ در سال ۱۹۹۸ با وانسا پارادی، بازیگر و خواننده فرانسوی، وارد عشق و عاشقی شد و دو فرزند (یک دختر و یک پسر) از این رابطه به دنیا آمدند. اما بعد از ۱۴ سال، این رابطه نیز در سال ۲۰۱۲ به طلاق ختم شد.

ازدواج سوم جانی دپ

جانی دپ کیست؟

Johnny Depp در سال ۲۰۱۲ پس از طلاق دوم خود با Amber Heard، بازیگر و مدل، آشنا شد و در نهایت در سال ۲۰۱۵ با او ازدواج کرد. اما این زندگی مشترک نیز در سال ۲۰۱۷ پس از دو سال به طلاق ختم شد. دادگاه در نهایت Johnny Depp را به پرداخت ۷ میلیون دلار به عنوان جریمه برای آزار و اذیت امبر هرد محکوم کرد.

در سال ۲۰۱۹، امبر هرد در یک فایل صوتی اعتراف کرده است که همسر سابقش، جانی دپ، را بارها کتک زده است. این شامل پرتاب قابلمه و گلدان به سمت او، خاموش کردن سیگار بروی صورت وی، مدفوع کردن روی تخت خواب و قطع انگشت او می‌شود. 

بهترین فیلم های جانی دپ

فیلم Platoon

اولین مورد از فهرست بهترین فیلم‌های جانی دپ یک اثر جنگی محسوب می‌شود که خود دپ در محوریت داستان قرار ندارد و جزو بازیگران اصلی نیست. جوخه اولین قسمت از سه گانه جنگ‌های ویتنامی است که توسط الیور استون کارگردانی شده است. بعد از آن فیلم Born on the Fourth of July (متولد چهارم جولای) و فیلم Heaven & Earth (بهشت و زمین) است که در این مجموعه قرار دارند. جالب است بدانید که داستان این فیلم جنگی، براساس تجربه‌های خود استون از دوران جنگ نوشته شده است.

فیلم دزدان دریایی کارائیب

خیلی هم دور از انتظار نبود که اولین قسمت از سری فیلم دزدان دریایی کارائیب، هم به چنین موفقیت بزرگی دست پیدا کند و هم جزو اولین موارد فهرست بهترین فیلم‌های جانی دپ قرار بگیرد. زیرا این اثر سبک کاملا متفاوتی داشت و با داستان قدرتمند، بازیگری بسیار جذاب و نقاط قوت دیگر توانست حسابی دل مردم و منتقدین را ببرد. این فیلم داستان یک دزد دریایی به نام جک اسپارو و آهنگری به نام ویل ترنر را نقل می‌کند که با کمک هم الیزابت سوان را از دست خدمه نفرین‌شده‌ی Black Pearl نجات می‌دهند. مقابل آنها فردی به نام هکتور باربوسا قرار دارد که کاپیتان کشتی مروارید سیاه به شمار می‌رود و زیر نور ماه، به اسکلتی نامرده تبدیل می‌شود.

فیلم Donnie Brasco

دانی براسکو که یکی از بهترین فیلم‌های جانی دپ محسوب می‌شود، براساس داستان واقعی ماموری به نام پیستون ساخته شده است. این فیلم اقتباسی کتاب Donnie Brasco: My Undercover Life in the Mafia را که توسط خود جوزف دی. پیستون و ریچارد وودلی نوشته شده بود، به‌عنوان منبع اصلی خود قرار داده است. پیستون یک مامور مخفی سازمان اف‌بی‌آی بود که نام دانی براسکو را به‌عنوان اسم مستعار خود انتخاب کرد. او در دهه ۱۹۷۰ در شهر نیویورک به خانواده جنایتکار بونانو نفوذ کرد. وقتی دانی بیشتر و بیشتر در دنیای جنایتکاران و باندهای مافیایی فرو رفت، متوجه شد که نه‌تنها دارد مرز بین مامور فدرال و جنایتکار را رد می‌کند، بلکه کم کم دارد دوست خود را به سمت یک موقعیت بسیار خطرناک هدایت می‌کند؛ موقعیتی که می‌تواند منجر به مرگ او شود.

فیلم دشمنان ملت

باری دیگر جانی دپ در دنیای سینما نقش یک جنایتکار بزرگ را ایفا کرد و حسابی در آن خوش درخشید. ماجرای فیلم دشمنان ملت در دوران رکود بزرگ رخ می‌دهد و سعی دارد که سال‌های آخر دوران فعالیت جان دیلینجر را که یک سارق بزرگ بانک است، به تصویر بکشد. در این فیلم یکی از ماموران سازمان اف‌بی‌آی به نام ملوین پرویس در تلاش است که دیلینجر را به همراه همکاران و شریکانش دستگیر کند. منبع اقتباس این فیلم یک کتاب غیرداستانی به نام Public Enemies: America's Greatest Crime Wave and the Birth of the FBI, 1933–34 به قلم برایان بارو است.

فیلم میناماتا 

مدتی خیلی زیادی نیست که از نمایش فیلم میناماتا می‌گذرد و همین حالا هم یکی از جدیدترین و بهترین فیلم‌های جانی دپ محسوب می‌شود. در این اثر، جانی دپ نقش یک عکاس آمریکایی به نام اسمیت را ایفا می‌کند. این عکاس جنگی بعد از مدتی دوری از ژاپن، دوباره به این کشور بازمی‌گردد تا هدف خود را محقق کند. او قصد دارد که مستندی از تاثیرات مسمومیت جیوه که شهروندان شهر میناماتا در استان کوماموتو از کشور ژاپن به آن مبتلا می‌شوند، تهیه کند. داستان این فیلم براساس یک کتاب که با همین نام و توسط آیلین میوکو اسمیت و یوجین اسمیت منتشر شده، نوشته شده است.

برچسب ها: سینمای جهان ، جانی دپ
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان