تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۳ آبان ۱۴۰۲

آمریکا مذاکرات احیای برجام با ایران را لغو کرد؟

امواج مدیا به نقل از یک منبع آگاه نوشت: آمریکا از تصمیم خود برای برگزاری مذاکرات احیای برجام که قرار بود این ماه در عمان برگزار شود منصرف شد.

آمریکا مذاکرات احیای برجام با ایران را لغو کرد؟

رویداد۲۴ وزیر امور خارجه ایران دو روز پیش در گفت‌وگوی خود با خبرنگاران نیز در پاسخ به سوالی در ارتباط با تاثیر جنگ اخیر در اراضی اشغالی بر مذاکرات احیای برجام گفت: ابتکار سلطان عمان در مورد بازگشت همه طرف‌ها به برجام همچنان روی میز است. قطعا تحولات منطقه در شتاب دادن و یا کند کردن مسیر گفتگو‌های غیرمستقیم در ارتباط با این موضوع اثرگذار است.

چند روز پیش علی واعظ، مشاور ارشد رئیس گروه بین‌المللی بحران اظهار داشت: قرار بود پس از توافق صورت گرفته در مورد مبادله زندانی‌ها با پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و تفاهم تنش زدایی، این مذاکرات در ماه اکتبر نیز ادامه پیدا کند، اما با وضعیت فعلی جنگ غزه در این مذاکرات نیز بسته شده است.

البته در صورتیکه سرنوشت این جنگ به دیگر کشور‌های منطقه سرایت نکند و نقش ایران در آن از وضعیت فعلی برجسته‌تر نشود می‌توان متصور شد که مذاکرات موردنظر در ماه‌های اتی و اواخر سال جاری میلادی مجددا از سر گرفته شود. اما همانطور که اشاره کردم در کوتاه مدت این امر امکانپذیر نیست و در حال حاضر سدی برای انجام آن ایجاد شده است.

منبع: تجارت‌نیوز

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان