تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۰۷ آبان ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 ۲۴ سال پیش چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از پرتاب گوجه به ماشین خاتمی در سفر به پاریس

هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز ۷ آبان ۱۳۷۸ پرتاب گوجه به ماشین خاتمی در سفر به پاریس را روایت کرده است.

خاطرات هاشمی رفسنجانی

رویداد۲۴ به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز ۷ آبان ۱۳۷۸ پرتاب گوجه به ماشین خاتمی در سفر به پاریس را روایت کرده است.

مرحوم هاشمی رفسنجانی نوشت:

آقای عبدالله نوری مدیر مسئول روزنامه خرداد آمد درباره محاکمه و پرونده اش صحبت شد. مایل است تا بعد از انتخابات مجلس، محاکمه عقب انداخته شود. بعید است پذیرفته شود. توصیه کردم که تندروی نکند و با مطرح کردن مسائلی که ممکن است پرونده را سنگین تر کند کار را مشکل نسازد. 

سفر آقای خاتمی رئیس جمهور به پاریس در رأس اخبار است بالاخره امروز در یونسکو سخنرانی انجام شد ولی از ارزش آن به خاطر نفی و اثبات ها و تاخیرهای مکرر کاسته شد. باعث شد قضاوت عمومی این شود که ایران احتیاج به این سخنرانی دارد. سختگیرهای پلیس فرانسه و حضور آقای خاتمی از مسیر غیرمتعارف و محدود کردن حضور خبرنگاران و خالی ماندن بسیاری از صندلی ها و ایراد سخنرانی در جو کاملا پلیسی آثار منفی به بار آورد. متاسفانه با همه سخت‌گیری‌ها بالاخره یک زن جوان ایرانی و ضدانقلاب از حلقه زنجیر پلیس عبور کرد و گوجه فرنگی به ماشین آقای خاتمی زد و خود را روی ماشین انداخت وبا کلمات تروریست و قاتل خطاب به ایشان فریاد کشید. 


بیشتر بخوانید: واکنش سیدمحمد خاتمی به عملیات «طوفان الاقصی»


در رسانه های جهان گرچه انعکاس سفر مثبت است ولی این نقاط ضعف هم مطرح می‌شود بعضی از رسانه های آلمان با مقایسه با سفر دو سه روز پیش جیانگ زمین رئیس جمهور چین به فرانسه گفته اند تفاوت واقعی که باعث شد فرانسوی‌ها به سفر رئیس جمهور چین اعتبار بیشتری بدهند این‌آست که او رئیس واقعی چین است و صاحب قدرت. ولی آقای خاتمی شخص اول نیست و فرمانبردار است...

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
0
0
خودمرحومت هم که فکر می کردی اکبرشاه هستی دیدیم که مسکو تحملت نکرد! در ایران تنها رئیس همان است که غایب است و این غایب بودن دلایلی دارد?????
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان