تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
بشار اسد:

حلب آخرین امید تروریست‌ها و حامیانشان بود که از دستشان رفت

رئیس جمهور سوریه گفت، بعد از شکست تروریست‌ها در دمشق و حمص، حلب امید آخر آنها و حامیانشان بود و شکست‌های اخیر در این شهر بدین معناست که دیگر هیچ برگ برنده‌ای در دست غربی‌ها باقی نمانده است.
رویداد۲۴رئیس جمهور سوریه گفت، بعد از شکست تروریست‌ها در دمشق و حمص، حلب امید آخر آنها و حامیانشان بود و شکست‌های اخیر در این شهر بدین معناست که دیگر هیچ برگ برنده‌ای در دست غربی‌ها باقی نمانده است.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه که با روزنامه الوطن این کشور گفت‌وگو کرده است، با اشاره به عملیات نظامی در حلب گفت: تصمیم برای آزادسازی تمام خاک سوریه از بدو بحران اتخاد شده بود که حلب هم جزئی از این طرح بود. هیج روز از روزها به فکر ترک منطقه‌ای و یا رهاکردن شهری نبودیم. تحولات نظامی در سال اخیر منجر به دستیابی به آنچه شد که امروز مشاهده می کنیم.

اسد در این مصاحبه که قرار است مشروح آن امروز(پنجشنبه) منتشر شود افزود: آزادسازی منطقه شرقی حلب در چارچوب سیاسی قرار نمی‌گیرد بلکه یک عملیات نظامی طبیعی و معمول است.

رئیس جمهور سوریه گفت: آزادسازی شهر حلب از وجود تروریست‌ها به معنای این است که هیچ برگ برنده‌ای در دست تررویست‌ها وکشورهای حامی آنان باقی نمانده است. کسی که از لحاظ نظامی در دمشق یا حلب برنده باشد، دستاوردهای سیاسی و نظامی مهمی محقق می سازد به این علت که دو شهر مذکور از لحاظ سیاسی و اقتصادی از اهمیت بسیاری دارند.

اسد تاکید کرد: آمریکایی ها مصرانه به دنبال آتش‌بس در حلب هستند چراکه مزدوارن تروریست آنها در وضعیت دشواری به سر می برند. به همین دلیل است که صدای ناله و زاری آنها بلند شده است و گدایی آتش بس تنها سخن سیاسی شده است.

او در مورد روابط روسیه-سوریه نیز گفت: ما خواستار تحکیم این روابط هستیم و قبل از بحران و بعد آن نیز به سرمایه گذاری روسیه در سوریه دعوت کرده‌ایم.

رئیس جمهور سوریه درباره ترکیه نیز عنوان داشت: امیدواریم که شخصیت‌های آگاه و عاقل در ترکیه بتوانند اردوغان را به عقب نشینی از حماقت سیاسی نسبت به موضوع سوریه متقاقد کند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان