تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۰۸ آبان ۱۴۰۲

بهترین دانشگاه‌های فرانسه برای رشته‌های مهندسی و پزشکی

 به دلیل اهمیت بیش از پیش تحصیل در کشور فرانسه، ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین دانشگاه‌های فرانسه ۲۰۲۴ آشنا کنیم. دانشگاه‌هایی که نه تنها در سطح اروپا بلکه در سطح بین المللی نیز جزء بهترین دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند. از جمله این دانشگاه‌ها نیز می‌توان به دانشگاه تحقیقاتی پاریس، انستیتو پلی تکنیک پاریس و دانشگاه سوربن اشاره کرد که سه دانشگاه برتر فرانسه محسوب می‌شوند.

رویداد۲۴ به دلیل اهمیت بیش از پیش تحصیل در کشور فرانسه، ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین دانشگاه های فرانسه 2024 آشنا کنیم. دانشگاه هایی که نه تنها در سطح اروپا بلکه در سطح بین المللی نیز جزء بهترین دانشگاه ها محسوب می شوند. از جمله این دانشگاه ها نیز می توان به دانشگاه تحقیقاتی پاریس، انستیتو پلی تکنیک پاریس و دانشگاه سوربن اشاره کرد که سه دانشگاه برتر فرانسه محسوب می شوند. در صورت مطالعه این مقاله و وجود سوال یا ابهام می توانید سوالاتتان را با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

رنکینگ دانشگاه های فرانسه

همان طوری که می دانید، دانشگاه های دولتی و خصوصی زیادی برای تحصیل وجود دارد. منتها سطح و رتبه این دانشگاه ها با هم یکسان نیست و برخی از دانشگاه های فرانسوی در سطح بین المللی جزء برترین دانشگاه ها هستند. برای اطلاع از رتبه دانشگاه های فرانسه نیز می توان از رنکینگ های دانشگاهی مختلف بهره برد که بهترین و معتبرترین رنکینگ رنکینگ دانشگاه های برتر یا QS می باشد. بر طبق رنکینگ مذکور بهترین دانشگاه های فرانسه در سال 2024 از قرار زیر است:

دانشگاه

رتبه بین المللی

دانشگاه تحقیقاتی PLS

24

انستیتو پلی تکنینک پاریس

38

دانشگاه سوربن

59

دانشگاه پاریس ساکلی

71

اکول نورمال سوپریور لیون

184

مدرسه پاریس تک بریج

192

دانشگاه پاریس

236

بهترین دانشگاه‌های فرانسه برای رشته‌های مهندسی و پزشکی

بهترین دانشگاه های فرانسه برای مهندسی

جالب است بدانید که فرانسه مهد انستیتو و اکول پلی تکنیک های اروپا و جهان است و از قدیم نیز این کشور به سبب آموزش و تحصیل مهندسی معروف بوده است. هم اکنون نیز تحیل مهندسی در انستیتو و اکول های فرانسوی در بین دانشجویان این رشته از شهرت و محبوبیت زیادی برخوردار است. اکول هایی که به دانشجویان مهندسی در پایان دوره تحصیلی اشان مدرک ارشد مهندسی (M.Eng) و یا لیسانس مهندسی (B.Eng) اعطاء می کنند. از بهترین این دانشگاه ها برای تحصیل مهندسی در فرانسه می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

  • اکول پلی تکنیک

  • سنترال سوپلس

  • دانشگاه سوربن

  • یونیورسیته PSL

  • دانشگاه گرانوبل آلپس

  • تلکام پاریس

  • انستیتو پلی تکنیک پاریس

  • انستیتو پلی تکنیک گرانوبل

  • دانشگاه پاریس ساکلی

  • انستیتو علوم کاربردی لیون

  • اکول پونتس پاریس تک

بهترین دانشگاه‌های فرانسه برای رشته‌های مهندسی و پزشکی

بهترین دانشگاه های فرانسه برای پزشکی

همواره رشته پزشکی جزء محبوب ترین و پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در کشور فرانسه است. رشته ای که اگر بخواهید آن را تا تخصص بخوانید حداقل 9 سالی طول می کشد. با این وجود این رشته از جمله بهترین و پردرآمدترین رشته مشاغل در کشور فرانسه به حساب می آید. دانشجویان با تامین شرایط لازم می توانند در بهترین دانشگاه های علوم پزشکی فرانسه ادامه تحصیل دهند که اغلب نیز مورد تایید وزارت بهداشت نیز می باشد. این دانشگاه ها شامل دانشگاه سوربن، دانشگاه پاریس، دانشگاه کلود برنارد، دانشگاه آکسی مارسی، دانشگاه مونپلیه و دانشگاه استراسبورگ است.

مهلت پذیرش از بهترین دانشگاه های فرانسه

کلا برای پذیرش از بهترین دانشگاه های فرانسه تامین یکسری شرایط مثل مدرک دیپلم به همراه ریزنمرات آکادمیک، مدرک مهارت زبان فرانسوی (DELF، DALF و یا TCF) یا زبان انگلیسی (IELTS و یا TOEFL) و نیز قبولی در آزمون ورودی یا مصاحبه امری الزامی است. منتها قبل از هر اقدامی برای پذیرش از این دانشگاه ها متقاضیان حتما بایستی با ددلاین های پذیرش آشنا باشند. تا از این طریق به صورت دقیق و کاملی جهت پذیرش دانشگاهی اقدام بکنند. معمولا  اغلب دانشگاه های فرانسه به متقاضیان دو مهلت پذیرش به شرح زیر پیشنهاد می کنند:

ویزا برای تحصیل در بهترین دانشگاه های فرانسه

به دنبال اخذ نامه پذیرش از دانشگاه های فرانسه، متقاضیان می توانند برای درخواست ویزای خود به سفارت کشور فرانسه مراجعه کنند. ویزایی که با عنوان ویزای بلند مدت VLS- TS شناخته شده و به دانشجویان بین المللی هم اجازه اقامت تا 1 سال در فرانسه را می دهد. بنابراین با داشتن این ویزا دیگر نیازی به اخذ مجوز اقامت فرانسه تا یکسال نیست. منتها برای درخواست این ویزای کشور فرانسه متقاضیان بایستی یکسری مراحل را به ترتیب زیر طی کنند:

بهترین دانشگاه‌های فرانسه برای رشته‌های مهندسی و پزشکی

  • مرحله A: گرفتن وقت سفارت برای مصاحبه ویزا

  • مرحله B: زمانبندی کارهای ویزا

  • مرحله C: گردآوری مدارک لازم

  • مرحله D: واریز هزینه درخواست

  • مرحله E: تحویل مدارک

  • مرحله F: شرکت در مصاحبه ویزا

در این بین ارایه یکسری مدارک و اسناد به سفارت فرانسه الزامی است که از آن جمله می توان به مدارک زیر اشاره کرد:

مدارک ضروری برای درخواست ویزای تحصیلی فرانسه

فرم درخواست تکمیلی ویزا

فرم درخواست ویزای بلند مدت فرانسه

دو قطعه عکس

پاسپورتی و جدید

نامه پذیرش تحصیلی

صادره از دانشگاه فرانسه

مدارک شناسایی

شناسنامه و کارت ملی

گواهی تمکن مالی کافی

در حدود EUR 615 (یورو) در ماه

رزرو بلیط ایرلاین

نشانگر تاریخ سفر

بیمه پزشکی

با هزینه سالانه حدود 300 تا EUR 715 (یورو)

گواهی اسکان

همانند اجاره خانه و یا خوابگاه در کشور فرانسه

مدرک زبان فرانسه

DELE، DALF و یا TCF

رسید پرداخت هزینه ویزا تحصیلی فرانسه

بین 500 الی EUR 100 (یورو)

کلا فرآیند تحصیل در فرانسه شامل اخذ پذیرش و نیز درخواست ویزای تحصیلی است که کارشناسان و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در هر دو مرحله می توانند شما عزیزان را راهنمایی و به سوالاتتان در اینباره پاسخ دهند.

نظرات شما