تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۰ آبان ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۵ نظر

ذوالنوری، نایب رئیس مجلس: پیام و حرف آمریکایی‌ها هیچ ارزشی برای ما ندارد

مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی: اگر به نتیجه برسیم که باید کمک فیزیکی به غزه داشته باشیم، ممکن است چنین کاری را انجام دهیم.

ذوالنوری، نایب رئیس مجلس

رویداد۲۴ به گزارش جماران؛ حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس در خصوص نقش ایران و تاثیر آن در منطقه در برابر اسرائیل گفت و گویی انجام داده که مشروح آن را می خوانید؛ 

در این روزها نقش پررنگ ترکیه را در حمایت از مردم فلسطین شاهد هستیم اما چند روز قبل در همایشی گفتید که ترکیه روی دیگری دارد، آیا این صحت دارد؟

خیر، بحث دیگری بود که بنده گفتم در مقابل نظام سلطه تنها یک کشور است که واقعی ایستاده است و آن جمهوری اسلامی است و ترکیه هم می‌گوید که مخالف آمریکا و غرب است ولی از طرفی دیگر تلاش می‌کند که عضو اتحادیه اروپا شود که هنوز هم راهی به آن پیدا نکرده است. و از سویی دیگر داعش از طرفی از خاک ترکیه رفت و آمد می‌کند و کمک به آن‌ها از خاک ترکیه ترانزیت می‌شود و این چه مقابله با تروریست است که تروریست‌ها در ترکیه آموزش می‌بینند؟!. در صداقت این موضوع که تنها یک کشور در دنیا مقابل آمریکا، غرب و نظام سلطه با تمام زیر ساخت‌های متفاوت آن‌ها ایستاده جمهوری اسلامی است.

در این موضوع ترکیه، بحرین با ما همراه بود و حتی نماینده مجلس بحرین از بنده تشکر کردند و حتی خانمی که از گروه پارلمانی ایتالیا بعد از صحبت‌های بنده آمدند و گفتند که خیلی خوشحالم که حرف‌های شما را شنیدم که آنقدر در اعتقاد خود محکم هستید و جرات بیان آن را دارید اما ما توانایی گفتنش را نداریم. پاچیکو در خداحافظی‌ آخر گفتند:

بر اساس ارزیابی‌هایی که صورت گرفته است؛ یکی از فعال‌ترین گروه‌های IPU ایران بوده و در این رابطه از گروه ایرانی تشکر کردند که بر روی ارزش‌های خود محکم ایستادگی کردید و حتی کسانی که مخالف باشند زمانی که ایستادگی شما را مشاهده می‌کنند مورد تحسین قرار می‌دهند.

علت آنکه عده‌ای اصرار بر نقش ایران در اتاق فکر حماس دارند، چیست؟

سابقه مبارزات فلسطینی‌ها به ۷۵ سال پیش برمی‌گردد و انقلاب اسلامی ایران نزدیک به ۴۵ سالگی خود می‌رسد. ۳۰ سال قبل معضل فلسطین، تجاوز ، اشغال، درگیری، مجاهدت در جبهه فلسطین از قبل بوده است و این چیزی نیست که از زمان جمهوری اسلامی باشد. اینکه جمهوری اسلامی اتاق فکر تشکیل داده باشد خیر، ما بلوغی برای رزمندگان فلسطینی قائل هستیم که معتقدیم خودشان می‌توانند موقعیت‌ها را به‌ خوبی و خیر و شر را تشخیص دهند ،به توانمندی خودشان واقف بوده، قادر هستند طرح عملیاتی را تدوین و اجرا کنند و آفند و پدافند را به خوبی ترسیم کرده، و هم می‌توانند سلاح بسازند و  به خوبی از آن استفاده کنند.

ولی اینکه می‌گویند ایران به این علت است که می‌خواهند از ایران پوششی روی شکست خود داشته باشند و افکار عمومی به این صورت است که؛ اسرائیل از یک عده‌ رزمنده فلسطینی که در محاصره است که با هیچ کجا ارتباطی ندارد و پشتوانه آن‌ها زن و بچه‌ها هستند شکست خورده است. اسرائیل می‌خواهد القا کند که یک قدرت بزرگ در حال پشتیبانی است و با ایران میجنگد و او برای اینکه بر روی شکست خود سرپوش بگذارد از این موضوعات القائات می‌کند.

سفرهای اخیر امیر عبداللهیان به کشور‌های همسایه تا چه میزان تاثیرگذار بود؟

از تمام جهات جمهوری اسلامی توانست همدلی و وفاق را در میان کشور‌ها ایجاد کند که جا دارد از زحمات امیر عبداللهیان و همکارانش تشکر کنیم.

نظر شما در باب پیام چند باره‌ی آمریکا که ایران در جنگ بین اسرائیل و فلسطین شرکت نداشته باشد، چیست؟

ما نیازی به پیغام آن‌ها نداریم و اگر پیغامی بفرستند و خودمان چیزی را که تشخیص دهیم، حرف آن‌ها را گوش نمی‌دهیم و ما مصالح خود را تشخیص می‌دهیم و پیام و حرف آمریکایی‌ها هیچ ارزشی برای ما ندارد، حال آن‌ها به حرف ما گوش کنند و نیرویی به غزه نفرستند و از اسرائیل پشتیبانی نکنند.


بیشتر بخوانید: گزینه‌های آمریکا و اسرائیل برای آینده غزه؛ از اداره غزه توسط سازمان ملل تا نظارت کشور‌های عربی


جمهوری اسلامی هر سیاستی را که خود تشخیص دهد و به منافع ما کمک کند آن را اجرا می‌کند و به طور مثال اگر یک روزی به این موضوع برسیم که باید کمک فیزیکی به غزه داشته باشیم، بر فرض ممکن است چنین کاری را انجام دهیم. ولی امروز جمهوری اسلامی حمایت‌های سیاسی، رایزنی‌ها، تلاش در اینکه کشور‌های عربی و اسلامی برای کمک‌رسانی به مردم غزه فعال شوند در این عرصه‌ها به غزه و فلسطین کمک می‌کند‌.

نظرتان در رابطه با قطعنامه ضد اسرائیلی که عراق رای ممتنع داد، چیست؟

نمیدانم دلیل رای عراق چیست اما در مورد قطعنامه آنقدر وضعیت فجیع است که دیگر خود آن‌ها هم در مقابل افکار عمومی جوابی ندارند و مجبور هستند که همراهی کنند و آنها هم نفاق دارند از طرفی قطعنامه می‌دهند و از طرفی راه اسرائیل را باز می‌گذارند که به کشتار خود ادامه دهد و متاسفانه آن‌ها به یک نفاق اینگونه عمل می‌کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
0
13
اونوقت شما میرین میجنگین؟
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
0
15
و ايضا مردم ايران هم به حرف هاى شما اهميت نمى دهند
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
0
0
اولا: رویداد لطفا عناوین حجت السلام و... در مورد این افراد استفاده نکن. این کجاش (دلیل یا برهان) برا اسلامه؟
ثانیا: نبویان؛ لطف کنید اون شاسی بلندایی رو که مجلس گرفته بفروشید خرج جنگ کنید و اگه راست میگی بچه تونو بفرستید غزه.
ثالثا: امریکا هر کاری خواسته با ما کرده و کشور ما به لطف یه عده ریاکار بی شرف دقیقا هیچ کاری نتونستیم بکنیم
دوتا ملوان گرفتن و دو تا موشک زدن که نشد تلافی.
یارو فرمانده ارشد نظامی مارو تو روز روشن ترور کرده و بعدش هم علنی اعلام کرده.
رابعا: از ریاکاری بعضی ها همین بس که برجام و دیروز اتش زدند امروز حلوا حلواش می کنن.
شرف خوب چیزیه اگه یه عده داشته باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
0
1
کی تو را اصلا به حساب میاره
مهدی
|
United States of America
|
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
0
0
ولی در نهایت واجب الاجراست
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان