تاریخ انتشار: ۲۳:۳۱ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۴

وزارت خارجه: سردار باقرزاده از خون پاک شهدا سو استفاده سیاسی نکند

رویداد ۲۴- یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای مخالفت وزارت خارجه با مراسم تشییع پیکر شهدای یمنی و پوشش خبری آن گفت: در پوسترهای اولیه اعلام مراسم به ملیت یمنی شهدا و شرایط شهادت ایشان هیچ اشاره ای نشده بود.

اظهارات یک منبع آگاه دروزارت خارجه درمورد تشییع پیکر شهدای یمنی
به ایرنا گفت: با توجه به اینکه در پوسترهای اولیه اعلام مراسم به ملیت یمنی شهدا و شرایط شهادت ایشان هیچ اشاره ای نشده بود و یقینا توسط معاندین جمهوری اسلامی مورد سوء استفاده تبلیغاتی و ایراد اتهامات واهی نسبت به ایران قرار می گرفت، وزارت امور خارجه ابعاد بین المللی موضوع را به اطلاع دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی رساند که با پیگیری ایشان موضوع حل وفصل گردید.

به گفته وی، بر این اساس اظهارات منتسب به سردار باقرزاده از پایه دروغ و بی اساس و خلاف تقوا و مصالح نظام است. امیدواریم ایشان با دقت بیشتر در اظهارات خود، از خون پاک شهدا سوء استفاده سیاسی نکنند.

به گزارش رویداد ۲۴، مراسم تشییع چهار یمنی در آمل امروز در حالی برگزار شد که برخی خبرگزاری ها و سایت های خبری به استناد ادعای سردار باقرزاده٬ مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مدعی شدند که وزارت امور خارجه مخالف برگزاری این مراسم بود.

این چهار یمنی فروردین ماه امسال در بمباران هوایی شهر صنعا پایتخت یمن مجروح و پس از انتقال به بیمارستانی در شهر تهران جان خود را از دست دادند.

علت دفن پیکر این افراد در آمل٬ «مخالفت‌های عربستان سعودی» با بازگشت پیکر آن‌ها به یمن اعلام شده است.

این مراسم در حالی برگزار شد که سردار باقر زاده مدعی شده بود وزارت امور خارجه «فشار‌های زیادی» به منظور جلوگیری از برگزاری این مراسم وارد کرده بود.

باقرزاده ادعا کرده بود: «وزارت امور خارجه دلیل خود برای مخالفت با توزیع پوستر‌ها و انتشار خبر مراسم تشییع این چهار شهید یمنی را خطر ایجاد تنش بین عربستان و ایران اعلام کرده است.»
برچسب ها: شهدا ، یمن
نظرات شما
پیشخوان