تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۱۶ آبان ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

نماینده چابهار: با توجه به اخراج مهاجران افغان توسط پاکستان، نگران ورود آن‌ها به ایران هستیم

نماینده چابهار گفت: ما به دلیل حسن همسایگی پذیرایی جمعیت قابل توجهی از همسایگان افغانستانی هستیم. اما واقعیت این است چالش‌های متعددی هم در این مسیر ایجاد شده و حمایت‌های لازم از طرف نهاد‌های بین‌المللی اتفاق نمی‌افتد و الان که کشور پاکستان نسبت به اخراج گسترده مهاجران افغانستانی اقدام می‌کند، اگر بخواهند بخشی از آن‌ها به ایران بیایند به نظر من نگران‌کننده است.

نماینده چابهار: با توجه به اخراج مهاجران افغان توسط پاکستان، نگران ورود آن‌ها به ایران هستیم
رویداد۲۴ معین الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس درباره گزارش مرکز پژوهش‌ها در خصوص ارائه برنامه ۵ ساله توسعه پس از آزادی فلسطین گفت: مشاهده کردم یک فراخوانی از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مبنی بر تدوین برنامه ۵ ساله اول توسعه کشور فلسطین داده شده است؛ به اعتقاد من واقعا جهت حمایت از آرمان فلسطین راه‌های بهتری از این فانتزی بازی‌ها مضحک وجود دارد.

به گزارش ایلنا، بخش‌هایی از گفت و گوی سعیدی را در ادامه می‌خوانید:

ما به دلیل حسن همسایگی پذیرایی جمعیت قابل توجهی از همسایگان افغانستانی هستیم. اما واقعیت این است چالش‌های متعددی هم در این مسیر ایجاد شده و حمایت‌های لازم از طرف نهاد‌های بین‌المللی اتفاق نمی‌افتد و الان که کشور پاکستان نسبت به اخراج گسترده مهاجران افغانستانی اقدام می‌کند، اگر بخواهند بخشی از آن‌ها به ایران بیایند به نظر من نگران‌کننده است.

علیرغم همه نگاه‌های انسان‌دوستانه به همسایه شرقی خودمان شاهد هستیم گروه طالبان معتقد به هیچ کدام اصول حقوق بین‌الملل نیست که بارزترین مصداق آن عدم تحقق حقابه هیرمند است که مشکلاتی را برای مردم سیستان ایجاد کرده است.

به نظر من در چنین شرایطی باید بسیار با خویشتن‌داری اقدام کنیم، زیرا احتمال مهاجرت این حجم عظیم از افغانستانی‌ها به سمت ایران در ساماندهی‌شان چالش ایجاد خواهد کرد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مهاجران افغان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
0
1
موقع انتخابات است حضرات از خداشون هست یک‌شبه کارت ملی براشون صادر می کنند تا به پای صندوق ای بیاورند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
0
1
همه ملت نگرانیم غیراز متصدیان مربوطه که حالا این اوارههای پاپتی درکشور به تعداد بیست میلیون نفررسیده نیمی ازکل جمعیت افاغنه..بیرونکردن اینها کمتراز یک جنگ نیست بیست ملیون ..
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
0
0
عجیبه که نگرانی مسئولین اصلا با نگرانیهای مردم یکی نیست عجیبه که مردم میبینن و میدونن عامل این تورم و گرانی تاحد زیاد همین افغانیهای مفتخورن عامل بیکاری جونای خودمون همین افغانیهای کثافتن عامل جنایتن ولی مسئولین مفسدمون به پشمشونم نیست خدا ازتون نگدره که مملکت رو به گند کشیدید
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان