تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۱۷ آبان ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

در برابر کسانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند، می‌ایستیم و برخورد می‌کنیم/ با شعار دروغین «زن زندگی آزادی» به دنبال ترویج برهنگی بودند

احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید: انتظار ما در کمیسیون فرهنگی از همه دستگاه‌های مسئول، همین بود که باید به وظایف قانونی خودشان عمل کنند، اما صحنه اغتشاشات و طراحی دشمن یک صحنه غبارآلودی را شکل داد که با شعار دروغین «زن زندگی آزادی» در اصل به دنبال ترویج فرهنگ برهنگی در جامعه بودند، ولی جامعه ایرانی و اقشار مختلف مردم در سنین و سطوح مختلف حواس‌شان جمع بود و به درستی طراحی دشمن را شناختند.

احمد راستینه

رویداد۲۴ محمد آیتی: پس از ماه‌ها کش و قوس در خصوص لایحه عفاف و حجاب و پس از آنکه بررسی موضوع، اصل هشتاد و پنجی شد، کمیسیون تخصصی با حدود ۵۰۰ درصد تغییر، لایحه را برای تصویب نهایی به شورای نگهبان فرستاد و حال چند روزی است که شورای نگهبان با گرفتن ایراداتی، لایحه را برای اصلاح به مجلس فرستاده است؛ ایراداتی که به نظر می‌رسد نمایندگان علاقه‌مند به بازگو کردن آن‌ها نیستند. احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس و یکی از نمایندگان تاثیرگذار در تهیه و نهایی شدن لایحه عفاف و حجاب با رویداد۲۴ گفت‌وگو کرده که در ادامه می‌توانید بخش‌های مهم این مصاحبه را بخوانید:

* جامعه ایرانی، جامعه فرهنگ‌دوستی است که به فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی خود افتخار می‌کند. قصه عفاف و حجاب به دیروز و امروز و پیروزی انقلاب برنمی‌گردد بلکه به تاریخ تمدن کهن ایرانیان برمی‌گردد که با ورود اسلام به ایران به این فرهنگ غنی، تقدس بخشیده شد و زنان ایرانی از عفیف‌ترین و نجیب‌ترین زنان روی کره زمین هستند. 

* ما قانون داریم و بر اساس چیزی که در قانون آمده با کسانی که با برهم زدن فرهنگ روانی حاکم بر جامعه و با ایجاد ناهنجاری‌هایی که ریشه در فرهنگ ایرانی - اسلامی ندارد و تلاش می‌کنند این فرهنگ را خدشه‌دار کنند، برخورد خواهد شد و قانون برای این‌ها تنبیهاتی پیش‌بینی کرده است.

* در قانون اساسی به ترویج فضایل اخلاقی و حرکت به سمت خانواده و چارچوب آن تاکید شده است. در قوانین قضایی، یعنی در قانون مجازات اسلامی برای کسانی که ناهنجاری‌هایی خلاف فرهنگ ایران - اسلامی دارند و کانون خانواده را دچار خطر می‌کنند و ترویج ابتذال و فساد اخلاقی در جامعه دارند، مجازات‌هایی پیش‌بینی شده است.

* همان‌طور که رییس قوه قضاییه گفت همه باید به مسئولیت‌های خود عمل کنند و ما قانون محکمی داریم و در برابر کسانی که پوشش و حجاب را رعایت نمی‌کنند، می‌ایستیم و برخورد می‌کنیم.

* در مجلس دنبال این بودیم که در کنار حمایت از قانون برخورد با ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی در خصوص حجاب، باید با دستگاه‌هایی که به وظایف خود عمل نمی‌کنند، هم برخورد شود. ما در اصلاح این لایحه تاکید کردیم که بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۳۲ دستگاه از جمله مجلس دستگاه‌های مسئول در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب هستند. اگر دستگاهی در بالاترین یا پایین‌ترین سطوح به وظایف خود عمل نکرد، باید مجازات شود. 

* انتظار ما در کمیسیون فرهنگی از همه دستگاه‌های مسئول، همین بود که باید به وظایف قانونی خودشان عمل کنند، اما صحنه اغتشاشات و طراحی دشمن یک صحنه غبارآلودی را شکل داد که با شعار دروغین «زن زندگی آزادی» در اصل به دنبال ترویج فرهنگ برهنگی در جامعه بودند، ولی جامعه ایرانی و اقشار مختلف مردم در سنین و سطوح مختلف حواس‌شان جمع بود و به درستی طراحی دشمن را شناختند.

* بعد از اینکه این فضای غبارآلود از بین رفت و فتنه شفاف‌تر شد و مردم فهمیدند، مطالبات سنگینی کردند و طومار‌های متعددی از اقشار مختلف فرهنگی و مذهبی تدوین شد و مطالباتی از اصناف و بازاریان و متدینین و بخش‌های مختلف جامعه برای پیگیری قانون شکل گرفت و مسئولان جمع‌بندی کردند که حتماً و الزاماً در چیزی که قانون تصویب کرده به وظایف خود عمل کنند. 

* متاسفانه در بحث ناهنجاری‌ها و برخورد با آن‌ها، شناخت درستی نسبت به پدیده‌ها وجود ندارد. بعضی از برداشت‌های نادرست، جلوی اجراسازی قانون را گرفت. بعضی‌ها فکر می‌کردند جامعه ایرانی دوقطبی می‌شود و گسل در جامعه شکل می‌گیرد یا فکر می‌کردند مطالبه در سطح گسترده جامعه هست، ولی جلوتر که رفتیم دیدیم بخش قلیلی هستند و قاطبه جامعه ایرانی به فکر حفظ خانواده و حفظ فرهنگ عفاف و حجاب و اصالت خانواده و نجابت زن ایرانی است.

* فکر می‌کنم تبلیغات روانی، تاثیراتی را بر برداشت‌های مسئولان در اجرای قانون گذاشت و به نوعی بر آن‌ها غلبه کرد. یکی از مواردی که رهبری تذکر دادند این بود که اجازه ندهید طراحی‌های دشمن بر محاسبات شما تاثیر بگذارد.

* حضور مسئولان عالی‌رتبه نظام و رییس قوه قضاییه و رییس‌جمهور و رییس مجلس در پیگیری و اصرار قانون نشان می‌دهد که جمع‌بندی در سطح عالی نظام این است که نباید تحت تاثیر تبلیغات روانی قرار گرفت. به نظر من امروز وظیفه همه است که به قانون عمل کنند.

* فضای جامعه ایرانی یک فضای دینی است و واقعیت جامعه ما این است. الان فضا نسبت به یکی، دو ماه گذشته، وضعیت حجاب در کشور، بهتر شده و از فضای ناهنجار چند ماه پیش، فاصله خوبی گرفته‌ایم ولی همه باید در برابر اجرای قانون تمکین کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
1
26
این یارو انگار گیر کرده ته یه کوچه بن بست و هی با مخ داره میکوبه تو دیوار.یکی دست این ملعون رو بگیره برش گردونه راه رو بهش نشون بده.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
1
13
امثال این یارو اگه عدالت برقرار بود الان آبدارچی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
0
11
درمقابل اینهمه دزدی اختلاس رانت و گرانی و تورم چه میکنید ؟!؟!؟!؟؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
0
12
همین چند روز پیش بود شنیدم که یکی می‌گفت شعار زن زندگی آزادی شعار مترقی جمهوری اسلامی است ، واقعاً با خودتون چند چندید ، حرف از قانونی میزنید که خودتان همیشه در حال دور زدن آن هستید ، چند نفر دور هم نشستید بدون اینکه به جامعه نگاه کنید برای خوش آیند چند نفر دیگه که اونها هم برای خوش آیند چند نفر دیگه و.... فکر میکنید چی بگید و چی رو قانون بزاریم که از ما خوششون بیاد
شما به فکر مردمید آیا !؟
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
1
14
چه قدر این موجود روان پریش تنفر انگیزه. آخه چرا با این میکروب‌های کثیف حرف می‌زنید؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
این دوران خوشی کشف حجاب یکسالتون نیز بگذرد حامیان نامرد عقده کشف شپش کاسه داغتر از آش
راهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
1
16
اقتصاد فاجعه
محیط زیست فاجعه
سلامت و بهداشت روان فاجعه ...
شما فقط درگیر زنها
راهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
1
15
شما غیر از جنگیدن با زنها توانایی دیگری ندارید
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان