تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۱۸ آبان ۱۴۰۲

به وقت خوشحالی نکونام؛ رونمایی از تخصصی‌ترین مثلث دفاعی استقلال!

جواد نکونام برای دیدار با تراکتور تبریز، اکثریت بازیکنان موردنظر خود را در فهرست تیمش دارد و این مسئله برای سرمربی آبی‌ها چالش شیرینی را به‌وجود آورده است.

به وقت خوشحالی نکونام؛ رونمایی از تخصصی‌ترین مثلث دفاعی استقلال!

رویداد۲۴ فوتبال۳۶۰ نوشت: استقلال باید در هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران در خانه به مصاف تراکتور تبریز برود و شاگردان جواد نکونام بعد از آنکه در هفته گذشته مقابل شمس‌آذر متوقف شدند و ۲ امتیاز مهم را در قزوین از دست دادند، برای تثبیت جایگاه خود در رتبه نخست جدول، راه‌حلی جز کسب پیروزی برابر حریف تبریزی ندارند و آن‌ها امید دارند که بتوانند به روند خوب‌شان در دیدار‌های خانگی مقابل تراکتور تبریز ادامه بدهند و همچنان برابر این تیم به مانند ۷ سال اخیر شکست‌ناپذیر بمانند.

جواد نکونام از ابتدای فصل برای چینش فهرست تیمش با چالش‌های مختلفی از جمله مصدومیت، محرومیت، ناآمادگی فنی و یا عدم صدور کارت بازی برخی از گزینه‌های موردنظرش مواجه بود و همین مسئله باعث شد تا در طول ۸ دیدار اخیر، نکونام برای انتخاب تیمش با دردسر‌های پرشماری مواجه باشد؛ از مصدومیت آرمین سهرابیان و عدم صدور کارت بازی گوستاوو بلانکو تا در ادامه، مصدومیت پیمان بابایی و زبیر نیک‌نفس و همچنین محرومیت محمدحسین مرادمند.

در انتظار رونمایی از تخصصی‌ترین مثلث دفاعی استقلال؟

آبی‌ها در حالی مهیای دیدار با تراکتور تبریز می‌شوند که تقریباً تمامی این مشکلات حل‌وفصل شده است و تنها دغدغه نکونام، حضور یا عدم حضور زبیر نیک‌نفس در فهرست تیمش برای رویارویی با حریف تبریزی است. برای اولین‌بار در فصل جدید است که ایمان سلیمی، آرمین سهرابیان و محمدحسین مرادمند با آمادگی کامل مهیای حضور در ترکیب استقلال هستند و به جمع مدافعان میانی آبی‌ها باید نام روزبه چشمی را هم اضافه کرد که با توجه به ضعف ساختار دفاعی آبی‌ها در دیدار با شمس‌آذر، همگان در انتظار تصمیم جواد نکونام هستند.


بیشتر بخوانید: 


سرمربی استقلال در فصل جدید لیگ برتر هم آرایش ۳ دفاعه را در تیمش آزموده و هم به آرایش ۴ نفره در خط دفاع اعتماد کرده، اما با توجه به اینکه هیچ‌گاه فرصت حضور همزمان مرادمند، سهرابیان و سلیمی در خط دفاعی استقلال حضور نداشته، نکونام به دنبال آن است تا آرایش مورد علاقه‌اش را با حضور مدافعان تخصصی بیازماید. همین مسئله باعث شده تا احتمالاً در جدال با تراکتور، آرایش بازی آبی‌ها تغییر نکند، اما احتمالاً مهره‌های دفاعی تیمش را جابه‌جا می‌کند و بازگشت روزبه چشمی به پست تخصصی‌اش در خط هافبک دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

وضعیت سفید در اردوی آبی‌ها

نکونام برای دیدار با تراکتور نه‌تن‌ها برای ترمیم خط دفاعی تیمش دستِ بازی دارد، بلکه در سایر پست‌ها هم سرمربی استقلال بازیکنان آماده‌ای را در مقابل خود می‌بیند. کوین یامگا در کنار صالح حردانی و سامان تورانیان گزینه‌های حضور در سمت راست خط دفاعی و یا بازی در نقش وینگ‌بک راست هستند و در وضعیتی مشابه در سمت چپ، ابوالفضل جلالی و جعفر سلمانی در دسترس سرمربی استقلالی‌ها هستند. روزبه چشمی در کنار امید حامدی‌فر و البته زبیر نیک‌نفس، هافبک‌های تخصصی‌های حاضر در اردوی آبی‌ها هستند و مهدی مهدی‌پور، سعید مهری، آرش رضاوند و محمدحسین زواری هم می‌توانند در خط هافبک آبی‌ها برابر تیمِ پرستاره تراکتور به میدان بروند. البته که با توجه به محرومیت ریکاردو آلوز، مطمئنا آن‌ها روزِ کم‌دردسرتری را در پیش خواهند داشت.

جواد نکونام با توجه به عملکرد قابل‌قبول تیمش در فاز تهاجمی بعید به نظر می‌رسد که زوج مهرداد محمدی و آرمان رمضانی را تغییر بدهد، اما اگر بخواهد در خط حمله تیمش هم تغییر ایجاد کند، بازهم دستِ او باز است؛ به‌طوری‌که امیرعلی صادقی در کنار امیرارسلان مطهری، پیمان بابایی و البته گوستاوو بلانکو در دسترس سرمربی استقلال هستند. با توجه اینکه بازیکنان موردنظر نکونام به فرم ایده‌آل رسیده‌اند و سرمربی آبی‌ها می‌تواند تفکرات تاکتیکی خود را در زمین مسابقه با استفاده از ابزار‌های در دسترس پیاده‌سازی کند، احتمال تغییر و تحولات در ترکیب آبی‌ها دور از ذهن نیست و باید دید دردسر شیرین نکونام برای چینش ترکیب اولیه استقلال مقابل تراکتور تبریز چگونه به پایان خواهد رسید و ۱۱ بازیکن منتخب او چه کسانی هستند؛ آن‌چه مشخص است اینکه نسبت به ۸ دیدار قبلی، سرمربی آبی‌پوشان کمترین دغدغه را دارد و می‌تواند بر مبنای آرایش ۳ دفاعه و یا ۴ دفاعه ترکیب اصلی تیمش را چینش کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان