تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۱۷ آبان ۱۴۰۲

قوانین خاص نکونام در استقلال؛ از جریمه میلیونی برای صحبت با موبایل تا سخت‌گیری برای لباس و غذا

جواد نکونام برای افزایش سطح نظم و ترتیب در استقلال قوانین ویژه‌ای را وضع کرده و تاکید دارد همه آن‌ها باید اجرا شوند.

قوانین خاص نکونام در استقلال؛ از جریمه میلیونی برای صحبت با موبایل تا سخت‌گیری برای لباس و غذا

رویداد۲۴ سرمربی کنونی استقلال خودش در دوران فوتبال یکی از بازیکنان منظمی بود که هیچ کدام از سرمربیان باشگاهی و ملی از بابت انضباط با او کوچک‌ترین مشکلی نداشتند. جواد نکونام در مکتب پاس بزرگ شد که مظهر نظم در فوتبال ایران تلقی می‌شود و پس از آن هم در لالیگا کاملاً با خلق و خوی منضبط و حرفه‌ای جلو رفت. البته او ذاتاً آدم منظمی بود و به همین خاطر قواعد سختگیرانه فوتبال اسپانیا را به راحتی تحمل می‌کرد. حالا نکونام به درستی اعتقاد دارد اگر استقلال انضباط بالایی داشته باشد قطعاً به لحاظ نتیجه‌گیری هم شرایط بهتری خواهد داشت و روی همین اصل قوانین خاصی را مدنظر قرار داده و همه بازیکنان ملزم به تبعیت از آن هستند.

لباس نامنظم نداریم

یکی از مواردی که جواد نکونام پیرامون آن با بازیکنان، کادر تدارکات و پشتیبانی باشگاه صحبت کرد و از همان روز اول اتمام حجت کرده است، بحث لباس منظم است. هیچ بازیکنی اجازه ندارد با لباسی غیر از پوششی که برای تمرینات تعریف شده در داخل زمین چمن حاضر شود و علاوه بر آن هنگامی که تیم اردو دارد، همه باید لباسی که از قبل برای حضور در هتل تهیه شده را بپوشند و هیچکس حق ندارد پوشش دیگری داشته باشد. نکونام حتی تاکید دارد هنگامی که با اتوبوس از هتل به سمت ورزشگاه می‌روند هم همه بازیکنان چه ذخیره و چه فیکس باید گرمکنی که مد نظر قرار گرفته شده را بپوشند و کسی اجازه انجام رفتاری غیر از این ندارد.

غذا، راس زمان مقرر

غذا خوردن بازیکنان هم از جمله نکاتی است که نکونام خیلی روی نظم آن تاکید می‌کند. وقتی سرمربی استقلال زمانی را برای ناهار یا شام تعیین می‌کند، هیچ بازیکنی نباید حتی یک دقیقه پس از آن برسد و اینطور که مسئولان تیم می‌گویند، تقریباً همه نفرات حداکثر ۵ دقیقه قبل از زمان اعلام شده در داخل رستوران حاضر می‌شوند. از طرف دیگر سرمربی استقلال به باشگاه هم تاکید کرده که وقتی بازیکنان در داخل رختکن غذا می‌خورند صبحانه و ناهار آنها باید راس زمان از قبل تعیین شده مهیا شود و هیچ تاخیری در این رابطه به وجود نیاید.

جریمه ۵ میلیونی برای موبایل

مسئله دیگری که سرمربی استقلال خیلی روی آن تاکید دارد و همه بازیکنان می‌دانند اصلاً پیرامون این نکته با کسی شوخی ندارد، بحث عدم استفاده از موبایل در فضای تمرینی است. هیچکدام از بازیکنان و مربیان استقلال اجازه ندارند وقتی وارد محل تمرین شدند از تلفن همراه استفاده کنند و این قانون در داخل رختکن هم با جدیت خیلی بیشتری اجرا می‌شود. هر کسی که از قاعده مذکور پیروی نکرده و با تلفن صحبت کند برای مرتبه اول ۵ میلیون تومان جریمه خواهد شد و این جریمه در مراحل بعدی بیشتر می‌شود همچنین هنگام صرف غذا هم بازیکنان اجازه صحبت با موبایل را ندارند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان