تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۲۰ آبان ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
معین‌الدین سعیدی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

از برنامه توسعه خودمان ۲۰ درصد انجام شده، می‌خواهند برنامه پنج‌ساله توسعه اول فلسطین را بنویسند!

معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار می‌گوید: ما باید دنبال این باشیم که مشکلات کشور خودمان را حل کنیم. برنامه‌های توسعه‌ای در کشور خودمان، درست و حسابی اجرایی نشده و مشکلات را حل نکرده، حالا برای فلسطین هم می‌خواهند برنامه تدوین کنند.

معین‌الدین سعیدی

رویداد۲۴ محمد آیتی:  مرکز پژوهش‌های مجلس برای نابودی اسراییل و توسعه فلسطین پس از این اتفاق فراخوان پژوهش دادهو اعلام کرده پژوهش‌ها در این باره به مرکز ارسال شود. در همین رابطه، معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار با رویداد۲۴ گفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

* مرکز پژوهش‌های مجلس که عملکردش در این دوره، قابل دفاع بوده است، اخیراً فراخوانی داده که با نزدیکی به پایان اسرائیل، برنامه پنج‌ساله توسعه اول فلسطین را تدوین کنیم و مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی، نظریات خود را در این راستا به ما بدهند.

* وقتی برخی رویکرد‌ها را در بعضی دستگاه‌ها می‌بینیم، متحیر می‌شویم که آیا واقعاً این رویکردها، اولویت‌های کشور ما هست؟

* این یک نگاه فانتزی به مقوله بسیار مهم فلسطین است. فلسطین قطعاً مسئله اول جهان اسلام است. جمهوری اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین مدافع آرمان فلسطین، همواره در کنار مردم فلسطین بوده و خواهد ماند، اما مردم فلسطین نیازی به این فانتزی بازی‌ها ندارند.

* تا الان خودمان شش برنامه پنج ساله داشته‌ایم و بر مبنای گزارش دیوان محاسبات، متاسفانه درصد تحقق این برنامه‌ها چیزی حدود ۲۰ درصد بوده است.

* ما باید دنبال این باشیم که مشکلات کشور خودمان را حل کنیم. برنامه‌های توسعه‌ای در کشور خودمان درست و حسابی اجرایی نشده و مشکلات را حل نکرده، حالا برای فلسطین هم می‌خواهند برنامه تدوین کنند.

* تدوین برنامه برای فلسطین، وظیفه خود مردم فلسطین است، یعنی آن‌ها باید چنین تدبیری برای خودشان بکنند.

* رویکرد اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس، پایین آوردن جایگاه فلسطین در میان کشور‌های اسلامی است و یادمان باشد که با این فانتزی بازی‌ها، هیچ کمکی به مردم فلسطین نخواهیم کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
Jam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
0
10
مردم ایران قند تو دلشون آب میشه اگه یکی از موشکهای اسرائیل بخوره به ساختمان طویله مجلس و این حیوونا تلف بشن . چنین روزی روز جشن ملت هست.
ناشناس
|
Canada
|
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
0
0
نگران نباشيد اين را هم به حساب همان رجز خوانى ها قرار دهيد
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان