تاریخ انتشار: ۲۱:۱۳ - ۱۹ آبان ۱۴۰۲

یک روانشناس: احتمال افسرده به دنیا آمدن انسان کم نیست!

محمدجعفر جهانگیرزاده بیان کرد: افسردگی به هیچ عنوان خود به خود درمان نمی‌شود. عدم درمان به موقع افسردگی، موجب می‌شود تمام قدرت فرد برای انجام هر کاری گرفته شود.

یک روانشناس: احتمال افسرده به دنیا آمدن انسان کم نیست!

رویداد۲۴ محمدجعفر جهانگیرزاده در گفتگویی درباره افسردگی در سنین کودکی بیان کرد: کودکانی که دو ماه اول نسبت به پدر و مادر بی‌تفاوت‌اند، شیر نمی‌خورند، کاهش وزن شدیدی دارند و مدام غر می‌زنند و گریه می‌کنند، افسرده به دنیا آمده اند‌.

وی ادامه داد : اگر مادر پیش از زایمان درگیر افسردگی باشد، کودکی افسرده به دنیا خواهد آورد. مادر افسرده نمی‌تواند هچ کاری انجام دهد و مشکلات همسر و فرزندان را حل کند، چون او حتی حوصله خودش را هم ندارد.

این روانشناس با تاکید بر اینکه تغییرات هورمونی و احساس درک نشدن منجر می‌شود افسردگی در نوجوانان بیشتر دیده شود، بیان کرد: میل جنسی فرد افسرده کاهش می‌یابد و زمینه آسیب‌هایی از جمله خیانت و چندهمسری را در صورت بی‌توجهی و عدم درمان رقم می‌زند.

او گفت: البته نوعی افسردگی هست که افزایش شدید میل جنسی را به دنبال دارد و این اختلال نیز بسیار آسیب‌زا و مخرب است.

افسردگی خود به خود درمان نمی شود

محمدجعفر جهانگیرزاده بیان کرد: افسردگی به هیچ عنوان خود به خود درمان نمی شود. عدم درمان به موقع افسردگی، موجب می‌شود تمام قدرت فرد برای انجام هر کاری گرفته شود.

وی گفت: بدترین آسیب افسردگی آن است که فرد احساس می‌کند هیچ تسلطی بر زندگی اش ندارد. خودکشی، پایان زندگی برای فرد و آغاز آسیب‌های بی شمار از جمله افسردگی و سوگ برای اطرافیان است.

رفتار پرخطر جنسی، خودارضایی و اعتیاد نشانه‌های افسردگی هستند؟

جهانگیرزاده بیان کرد: روابط جنسی پرخطر و بی‌حد و مرز در میانسالی از نشانه‌های افسردگی هستند، البته این موارد بسیار همپوش با اختلال دوقطبی است. فرد افسرده فاقد اراده و از لحاظ هورمونی بسیار به هم ریخته است و به دنبال خوشی‌های لحظه‌ای می‌رود‌.

تتو از مصادیق آسیب به‌خود و از نشانه‌های افسردگی!

محمدجعفر جهانگیرزاده گفت: در نوجوانان زیاد دیده می‌شود که خودزنی دارند. خودکشی از دیگر انواع آسیب به خود است. اضطراب شدید زمینه‌ساز افسردگی همراه با آسیب شدید به خود است. تتو زدن از نشانه‌های افسردگی شدید است.

آیا گریه کردن از نشانه‌های افسردگی است؟

جهانگیرزاده ادامه داد: کسی که به راحتی گریه کند در واقع به راحتی ابراز هیجان می‌کند و به هیچ وجه دلیل خوبی برای تشخیص اختلال نیست. عدم بروز صحیح و به موقع هیجانات منجر به ناگویی هیجانی یا سرکوب می‌شود و این سرکوب خود دلیلی بر درگیری با اختلالاتی از جمله افسردگی است.

کدام بیماری‌های جسمی با افسردگی همراه هستند؟

وی اظهار داشت: بیماری‌های سنگین مثل سرطان و دیابت که فرد را مدام درگیر و متفاوت می‌کند می‌تواند منجر به بروز افسردگی هم بشود. این افسردگی جلوی درمان جسمی را می‌گیرد، افراد مبتلا به بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج بیشتر درگیر افسردگی می‌شوند.

این روانشناس ادامه داد: فرزندان تک والد، فرزندان طلاق، سرپرستان خانوار و افرادی که در معرض تجاوز قرار گرفته‌اند، گروه‌های با ریسک بالا در ابتلا به افسردگی هستند.

دارویی با عارضه افسردگی نداریم

جهانگیرزاده مطرح کرد: برخی داروهای روان هستند که مود را پایین می‌آورند تا خلق را متعادل کنند اما عارضه آنها افسردگی نیست. گاهی همزمان با مصرف دارویی برای بیماری جسمی، فرد احساس درگیری با افسردگی دارد که این احساس ذهنی فرد است نه عوارض داروی مصرفی.

منبع: خبر فوری
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان