تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

وزارت بهداشت فلسطین: تعطیلی بیمارستان‌های غزه تا ۴۸ ساعت

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین در صورت نرسیدن کمک‌های دارویی، پزشکی و سوخت همه بیمارستان‌های غزه تا ۴۸ ساعت آینده به حالت تعطیل درخواهند آمد.

وزارت بهداشت فلسطین: تعطیلی بیمارستان‌های غزه تا ۴۸ ساعت

رویداد۲۴ وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که فعالیت همه بیمارستان‌های غزه تا ۴۸ ساعت آینده به حالت تعلیق درخواهد آمد مگر اینکه طی ساعات آینده کمک‌های پزشکی و درمانی به آن‌ها برسد.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین گفته: اگر هیچ کمکی نرسد فعالیت همه بیمارستان‌های نوار غزه طی ۴۸ ساعت آینده تعطیل خواهد شد.

نیاز‌های فوری بیمارستان‌های غزه شامل دارو؛ تجهیزات پزشکی و سوخت برای ژنراتور‌های برق است.


بیشتر بخوانید: وزیر خارجه اسرائیل: فقط ۲ هفته فرصت داریم کار را در غزه یکسره کنیم


نظامیان رژیم صهیونیستی از چند روز گذشته به بهانه حضور نیرو‌های حماس در اطراف بیمارستان الشفاء با تانک و خودرو‌های زرهی این بیمارستان را به محاصره درآورده‌اند.

این درحالیست که برخی از نوزادان در بخش آی سی یو به دلیل نبود اکسیژن و دیگر امکانات جان خود را از دست داده و جان ده‌ها نوزاد دیگر در خطر است.

جنبش مقاومت حماس در غزه در بیانیه‌ای ادعا‌های اسرائیل درباره حضور نیرو‌های مقاومت در اطراف بیمارستان الشفاء را رد و تاکید کرد که ما در اطراف این بیمارستان نیستیم.

همه بیمارستان‌های غزه به دلیل محاصره شدید رژیم صهیونیستی و عدم مجوز ورود کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه از گذرگاه رفح از هفته‌های پیش با کمبود‌های دارویی و تجهیزات پزشکی و فقدان سوخت مواجه بوده‌اند. از سوی دیگر بمباران بیمارستان‌های غزه از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به بهانه حضور نیرو‌های حماس در اطراف این اماکن وضعیت بسیار بغرنجی را به وجود آورده است.

همزمان با بی‌توجهی رژیم موقت صهیونیستی به درخواست‌های جهانی برای توقف حملات جنایتکارانه به نوار غزه و کشتار مردم فلسطین، صلیب سرخ جهانی نیز درباره وخامت اوضاع انسانی در این منطقه به ویژه در بیمارستان‌ها هشدار داده است.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اسرائیل ، فلسطین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
0
0
الان یک ماه است که این حرف (48 ساعت )را می زنند .دروغ می گویند . هم برق دارند و هم دارو .
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان