تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۶ آبان ۱۴۰۲

واکنش باهنر به ردصلاحیت پزشکیان: خردمندانه برخورد نکردند

دبیرکل جبهه پیروان نسبت به رد صلاحیت «مسعود پزشکیان» از سوی هیات‌های اجرایی واکنش نشان داد.

واکنش باهنر به ردصلاحیت پزشکیان: خردمندانه برخورد نکردند
رویداد۲۴ محمدرضا باهنر می‌گوید: هیات‌های اجرایی بعضا خوب عمل نکردند؛ مثلا نماینده‌ای که پنج دوره نماینده بوده یا یک دوره نایب‌رئیس مجلس بوده، حالا هیات اجرایی آمده صلاحیتش را رد کرده است.

به گزارش فرهیختگان؛ ردصلاحیت‌ها از سوی هیات‌های اجرایی با انتقاداتی همراه شده است، محمدرضا باهنر نماینده ادوار مجلس و دبیرکل جبهه پیروان از جمله منتقدان این ردصلاحیت هاست.

او گفته است با خبر‌هایی که آمد، هیات‌های اجرایی بعضا خوب عمل نکردند؛ مثلا نماینده‌ای که چند دوره نماینده بوده یا یک دوره نایب‌رئیس مجلس بوده، حالا هیات اجرایی آمده صلاحیتش را رد کرده است. ان‌شاءالله هیات نظارت مساله را حل و تمام می‌کند، ولی شروع شروع خوبی نیست و من به هیات اجرایی واقعا نقد دارم که جا‌هایی خردمندانه برخورد نکرده است.

بخش‌هایی از گفت و گوی باهنر را در ادامه می‌خوانید:

- در جریان اصولگرایی پنج، شش خرده‌گفتمان وجود دارد. دکتر قالیباف که رئیس مجلس است و قبلا هم سرلیست تهران بوده و نفوذ دارد، ممکن است بگوید من لکوموتیوی هستم که اگر ۲۵ واگن به من ببندند، می‌توانم به مجلس بروم.

- شورای ائتلاف که رئیس آن دکتر حدادعادل است، به اضافه آقایان چمران و سروری مدعی هستند که دوره گذشته لیست ما رای آورده و آقای قالیباف را هم ما در لیست گذاشتیم که رای آورد، بنابراین ما باید لیست را ببندیم.

- یک‌سری جریانات هم هستند که از نظر من رادیکالند، مثل پایداری، شریان و... که می‌گویند ما می‌خواهیم برای خودمان لیست مستقل بدهیم. خود نمایندگان فعلی تهران هم که ۳۰ نفرند، مدعی هستند و می‌گویند ما هستیم. شورای وحدت هم هست که آقای متکی، پورمحمدی و این‌ها هستند من تا اینجا خبر دارم. از این به بعد تحلیل می‌کنم.

- تحلیل من این است که این افراد یکی دو هفته مانده به تبلیغات می‌نشینند با هم ائتلاف می‌کنند. ائتلاف‌شان هم این نیست که بهترین‌ها را بگذارند. معذرت می‌خواهم، اما این ائتلاف مثل یک شرکت سهامی است. می‌گویند آقای قالیباف شما ۱۵ نفر از بهترین‌ها را معرفی کن، آقای حداد شما ۱۲ نفر از بهترین‌ها را معرفی کن، آقای پایداری ۴ نفر از بهترین‌ها را معرفی کن و.

- در این مورد که اگر به‌جای قالیباف در مجلس رئیس بودم نظرم درباره طرح‌های مجلس چه بود؟ مثلا طرح صیانت از کاربران فضای مجازی، من اگر بودم حتما درباره آن بحث می‌کردم. درباره تصمیمات سیاسی مثل صیانت ممکن است من موافق باشم، اما با صد حاشیه.

- من بودم سعی می‌کردم قانون صیانت بهتر تصویب شود و جامع‌تر باشد. اینکه من اینجا بگویم موافق یا مخالف هستم، آدم سیاسی این‌طور حرف نمی‌زند. آنجایی که چیزی به وظایفم در مجمع تشخیص مصلحت نظام مرتبط بوده بررسی و رجوع کردم، اما قرار نیست من درباره تمام مسائل مملکت بحث کنم.

- در همین مساله شفافیت آرا من یکی از مخالفان جدی هستم. موقعی که بنده به‌عنوان کسی که ۲۸ سال در مجلس بودم، بخواهم یک رای بدهم، این رای من می‌شود نظرات کارشناسی شخصی بر اساس استدلال‌هایم و بین خودم و خدایم یک رایی می‌دهم، اما اگر قرار باشد این رای شفاف باشد، شروع می‌کنم جست‌وجوکردن، یعنی مثلا از خانم در خانه می‌پرسم آیا او با این رای موافق هست یا نه، آقای وزیر یا استاندار منطقه یا سپاه پاسداران موافق هست یا نه.

- صد عامل این بین قرار می‌گیرد و آن‌وقت من باید جست‌وجو کنم و مرتب تنظیم کنم که رای را چطور بدهم که ناراضی‌ها کم و راضی‌ها زیاد باشند. این از ضررهاست و آرای نمایندگان هم مخدوش می‌شوند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان