تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۲۹ آبان ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

فیلم دیدنی حیات وحش ؛ فرار پلنگ از محاصره شیرها

فیلم دیدنی حیات وحش را ببینید که پلنگی با شگردی خاص از محاصره شیر‌ها فرار می‌کند.

شکار پلنگ

رویداد۲۴ حسین فلاحی: حتی یک شکارچی راس مانند پلنگ نیز می تواند خود را در موقعیت شبیه شکارشدن قرار بگیرد. این در واقع اتفاقی بود که در پارک ملی کروگر، آفریقای جنوبی یکی از بزرگترین و مشهورترین ذخیره‌گاه‌های بازی قاره رخ داد. یک پلنگ نر بالغ توسط پرایدی (گله ای) از شیرها که از چندین شیر زن و یک شیر نر آلفا تشکیل شده بود محاصره شده بود. پلنگ باید در ترسناک‌ترین و وحشتناک‌ترین لحظه زندگی خود تصمیمی سریع می‌گرفت. پلنگ تصمیم گرفت دراز بکشد و به نشانه تسلیم به اطراف بچرخد که بدین شکل حمله شیرها را متوقف کند.

شیرها دور پلنگ حلقه زده بودند. خوشبختانه برای پلنگ شرایط طوری رقم خورد که حواس شیرها پرت شد. شیرها برای لحظه ای فشار را برداشتند و به نقشه پلنگ نر کمک کردند. در نتیجه، هنگامی که توجه شیرها به جای دیگری جلب شد، پلنگ به سرعت فرار کرد. آنها برای مسافت کوتاهی پلنگ را تعقیب کردند، اما این حیوان توانست با موفقیت فرار کند. 

آیا پلنگ و شیر برای قلمرو می جنگند؟

درک اینکه چگونه دو گونه شکارچی در یک اکوسیستم همزیستی می‌کنند دشوار است. برتری فیزیکی شیرها به طور طبیعی جمعیت پلنگ را تهدید جدی می‌کند. با این حال، یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که اشغال یک منطقه خاص توسط شیر و پلنگ مستقل از حضور هر دو گونه است. بنابراین، این گونه ها می‌توانند در یک محیط بدون هیچ گونه تغییر قابل اندازه گیری در جمعیت رشد کنند. یعنی شیرها با وجود توانایی بیش از حد در جمعیت پلنگ دخالت نمی‌کنند. شاید به همین دلیل است که پلنگ موجود در ویدیوی زیر توانسته به راحتی فرار کند.

همچنین باید در نظر داشت که شیر و پلنگ انگیزه های متفاوتی دارند. این مطالعه همچنین نشان داد که پلنگ‌ها به دنبال مناطق «قابل پنهان» بیشتری بودند که در هنگام شکار به آنها کمک زیادی می‌کند. از سوی دیگر، شیرها بیشتر به سکونت در سرزمین هایی با فراوانی بیشتر طعمه‌های بزرگ توجه داشتند. با توجه به جثه سنگین شیرها که تا 550 پوند وزن دارند، این منطقی است. پلنگ ها به خودی خود بزرگ هستند (با وزن 198 پوند) اما شکار حیوانات با جثه متوسط ​​مانند آهو، گراز و حتی جوندگان را ترجیح می‌دهند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فیلم دیدنی ، حیات وحش
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
0
0
از ماتحت شانس آورد
نظرات شما
پیشخوان