تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۰۴ آذر ۱۴۰۲

اسرائیل: مشخص نیست همه گروگان‌های ما در غزه زنده هستند یا نه

سخنگوی ارتش اسراییل گفت: حدود ۲۱۵ گروگان اسرائیلی همچنان نزد حماس هستند، اما مشخص نیست همه این‌ها زنده هستند یا نه.

اسرائیل: مشخص نیست همه گروگان‌های ما در غزه زنده هستند یا نه

رویداد۲۴ یک سخنگوی ارتش اسراییل امروز شنبه اعلام کرد که نیروهای حماس هنوز حدود 215 گروگان اسرائیلی را دراختیار خود دارند.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، «دارون اسپایلمن» گفت: حدود 215 گروگان اسرائیلی همچنان نزد حماس هستند اما مشخص نیست همه اینها زنده هستند یا نه.

ابوعبیده سخنگوی نظامی گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- پیش از این گفته بود که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، در پی بمباران وحشیانه غزه توسط اسراییل ، بیش از ۶۰ اسیر اسرائیلی کشته شده‌اند.

روز جمعه این گروه فلسطینی 13 اسرائیلی را در چارچوب توافق آتش بس 4 روزه آزاد کردند که در میان آنها 4 کودک نیز است. در مقابل تل آویو نیز 39 زندانی فلسطینی را طبق این توافق آزاد کرد. علاوه بر 13 اسرائیلی، حماس 11 تبعه خارجی از جمله اتباع تایلندی و فیلیپینی را آزاد و به مقامات صلیب سرخ جهانی تحویل دادند.

طبق گفته منابع اسراییلی، حماس امروز شنبه نیز قرار است 14 زندانی اسرائیلی را آزاد کند. در مقابل تل آویو نیز باید 42 زندانی فلسطینی را از زندانهای خود آزاد کند. 

آتش‌بس چهار روزه بین اسراییل و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (به وقت محلی) اجرایی شده است

 بعد از گذشت ۴۷ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی «حماس» علیه اسراییل و شکست میدانی ارتش اشغالگران در حمله زمینی به نوار غزه، کابینه رژیم اسرائیل، صبح روز چهارشنبه، توافق آتش‌بس با میانجیگری‌ دولت قطر و مصر را پذیرفت.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اسرائیل
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان