تاریخ انتشار: ۰۰:۳۸ - ۰۹ آذر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

نکات خواندنی درباره سریال افسانه جومونگ

سریال "جومونگ" یا به نام اصلی "Jumong"، یک سریال تلویزیونی کره‌ای است که توسط لی جو هاوان کارگردانی شده است. داستان این سریال بر اساس افسانه‌های تاریخی درباره جومونگ الهام گرفته شده است.

سریال افسانه جومونگ

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: سریال افسانه جومونگ یا به نام اصلی "Jumong"، در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ به صورت تاریخی-اکشن و رمانتیک در شبکه ام بی سی کره پخش شد. داستان سریال حول زندگی جومونگ، بنیانگذار دودمان گوگوریو، متمرکز است. این سریال ابتدا برنامه ریزی شده بود که در ۷۰ قسمت پخش شود، اما با استقبال عمومی، شبکه ام‌بی‌سی تعداد قسمت‌ها را به ۸۱ افزایش داد. در ادامه ما سعی خواهیم کرد با معرفی سریال "افسانه جومونگ"، بیوگرافی بازیگران آن به همراه عکس‌های جدید، داستان کامل و اسامی اعضای تولید و سرنوشت بازیگران، شما را آشنا کنیم.

جومونگ که بود؟

جومونگ، یک پادشاه افسانه‌ای در تاریخ کره است و در سال ۵۸ پیش از میلاد به دنیا آمد و در سال ۱۹ پیش از میلاد فوت کرد. او مشهور به نام "جومونگ" بر اساس زمان تولدش است. در ادامه، شما با جومونگ بیشتر آشنا خواهید شد.

جومونگ، پادشاه دونگ میونگ از گوگوریو (دونگ میونگ سونگ وانگ)، به معنای "پادشاه مقدس شرق" است و همچنین با نام تولدش یعنی جومونگ نیز شناخته می‌شود. او در سلسله پادشاهی گوگوریو جای داشت و این سلسله پادشاهی به عنوان شمالی‌ترین پادشاهی در میان سه پادشاهی کره شناخته می‌شد. در ستون یادبود گوانگتو، او به عنوان چومو وانگ (پادشاه چومو) نامیده شده است.

در کتاب‌های "سامگوک ساگی" و "سامگوک یوسا"، جومونگ با نام خانوادگی "گو" ذکر شده است. همچنین، این کتاب‌ها اشاره کرده‌اند که او با نام‌های "چومو" و "سانگهه" نیز شناخته می‌شود. علاوه بر این، در منابع دیگر نیز نام او به صورت "چومونگ"، "جونگمو" یا "دومو" نوشته شده است. طول عمر جومونگ به استفاده از مهارت‌های دقیق تیراندازی و پرتاب تیر‌هایی که میدان نبرد را روشن می‌کنند، و تمرکز حمله بر دشمنان فردی مشهور بود.

افسانه تاسیس حکومت جومونگ

نکات خواندنی درباره سریال افسانه جومونگ

در سال ۳۷ پیش از میلاد، جومونگ و دومین همسرش سوسونو، گوگوریو را تأسیس کردند و خودشان اولین پادشاه و ملکه آن شدند. در همان سال، پادشاه سونگ یانگ از قبیله بیریو پس از دریافت کمک در دفع حمله مردمان موهه، تسلیم جومونگ شد. در سال ۳۴ پیش از میلاد، اولین پایتخت گوگوریو در جولبن به همراه قصر آن تکمیل شد. چهار سال بعد، در سال ۲۸ پیش از میلاد، جومونگ ژنرال بو وی یوم را برای فتح اوکجه فرستاد. در همان سال، مادر جومونگ، بانو یو‌ها در قصر بویو شرقی درگذشت و به عنوان یک ملکه، مراسم خاکسپاری او به شکلی گرامی برگزار شد، اگرچه او تنها یک صیغه بود.
به منظور قدردانی از سخاوت پادشاه گوموا، جومونگ یک فرستاده و چندین هدیه برای او ارسال کرد.

اولین همسر جومونگ به نام بانو یه، در سال ۱۹ پیش از میلاد همراه با پسرشان یوری از بویو شرقی به سمت گوگوریو فرار کردند. در همان زمان، سوسونو همسر دومین جومونگ بود. وقتی بانو یه و یوری به گوگوریو رسیدند، سوسونو متوجه شد که یوری ولیعهد خواهد شد و به همین دلیل تصمیم گرفت از عنوان خود چشم پوشی کند و از گوگوریو برود. سوسونو همراه با دو پسر و برخی از زیردستانش گوگوریو را ترک کرد و به سمت جنوب در داخل خاک کره جنوبی کنونی رفت. او در آنجا بکجه را تأسیس کرد. پس از آن، جومونگ پسر بزرگش به نام یوری را به عنوان وارث سلطنتی خود معرفی کرد. بین دستاورد‌های نظامی جومونگ، فتح پادشاهی‌های همسایه بیریو، مالگال، هنگین و اوکجه شمالی قرار دارد. همچنین، جومونگ موفق به تشکیل ارتشی به نام "ارتش دامول" شد. کلمه "دامول" به معنای احیای قلمرو قدیمی بود که ایدئولوژی تأسیس گوگوریو بود. قلمرو قدیمی به گوچوسون، کشوری که ریشه‌های گوگوریو در آن بود، بازمی‌گردد.

اولین پادشاه امپراطوری گوگوریو که بود؟

نکات خواندنی درباره سریال افسانه جومونگ

جومونگ در گوگوریو به عنوان یک الهه اجدادی شناخته می‌شد که حکم خدا را داشت و مردم او را در معبد پادشاه دونگ میونگ در نزدیکی مقبره‌اش پرستش می‌کردند. در منابع تاریخی، جومونگ به عنوان یک پادشاه فرزانه و قهرمان ملی شناخته می‌شود که بر موانع بزرگ پیروز شده است. این منابع ممکن است در توصیفات قهرمانی جومونگ تا حدی مبالغه کنند، اما بدون شک آن‌ها ریشه‌های مردم کره را نمایان می‌کنند.

جانشین امپراطور جومونگ که بود؟

جومونگ در سن ۴۰ سالگی در سال ۱۹ پیش از میلاد درگذشت. پس از مرگ جومونگ، پسرش یوری پدرش را در یک مقبره هرمی به خاک سپرد و با لقب "پادشاه جومونگ مقدس" شناخته شد.

میراث فرمانده جومونگ

نکات خواندنی درباره سریال افسانه جومونگ

پادشاهی گوگوریو، که توسط جومونگ بنیان‌گذاری شد، در نهایت به یک قلمرو منطقه‌ای بزرگ با قدرت و تأثیر قابل توجه تحول یافت. گوگوریو برای مدت ۷۰۵ سال باقی ماند و ۲۸ امپراطور متوالی در سلسله‌ی گو بر آن حکمرانی کردند، تا اینکه در سال ۶۶۸ به دست اتحاد شیلا-تانگ فتح شد. جانشین آن بالهه و گوریو شدند و نسل‌های امروزی جومونگ هنوز هم نام خانوادگی او را "گو" حمل می‌کنند. گوگوریو موفق به احیای سرزمین‌های قدیمی گوچوسون شد.

معرفی سریال افسانه جومونگ

"افسانه جومونگ" که به زبان کره‌ای "주몽" نامیده می‌شود، یک سریال تلویزیونی تاریخی است که در شبکه کره‌ای MBC از آوریل ۲۰۰۶ تا مارس ۲۰۰۷ پخش شد. این سریال در ایران نیز با نام "افسانه جومونگ" پخش شده و داستان آن به زندگی جومونگ، بنیانگذار گوگوریو، می‌پردازد.

نام بازیگران سریال افسانه جومونگ

نکات خواندنی درباره سریال افسانه جومونگ

در سریال افسانه جومونگ بازیگرانی نظیر سونگ ایل گوک، هان هه جین، کیم سونگ سو، وون کی جون، جان کوانگ ریول، اوه یون سو، هو جون هو، کیم بیونگ کی، لی جه یونگ، کیون می‌ری، جین هی کیونگ، سونگ جی هیو، یون دونگ هوان، پارک تام هی، آن یونگ جون، ایم هیون سیک، بائه سو بین، یو هو مین، جان هون آن، لیم دی هو، لی که این، سییو بئوم سیک، چانگ گوانگ سو، کیم مین چان، پارک کیونگ هوان، پارک نم هاین و کوان یون آ ایفای نقش کرده اند.

جوایز سریال جومونگ

جوایز درامای ام‌بی‌سی در سال ۲۰۰۶
جوایز هنری بکسانگ در سال ۲۰۰۷
جوایز درامای کره در سال ۲۰۰۷
جوایز بین‌المللی درامای سئول در سال ۲۰۰۷

انتقادات به سریال افسانه جومونگ

نکات خواندنی درباره سریال افسانه جومونگ

بعضی از رسانه‌های ایرانی معتقدند که داستان سریال "افسانه جومونگ" از تاریخ ایران باستان الهام گرفته شده است.

رسانه‌های چین نیز نسبت به سریال "افسانه جومونگ" واکنش منفی نشان دادند. تلویزیون دولتی چین این سریال را به عنوان یک سریال تحریف‌کننده تاریخ و مخالف چین معرفی کرد و آن را به عنوان یک سلاح علیه چین نامید. واکنش دولت چین نسبت به این سریال به حدی بود که پس از پخش آن، خرید محصولات فرهنگی کره در چین به حالت تعلیق درآمد.

همچنین، مقامات کره‌شمالی نیز هدف سریال "افسانه جومونگ" را به عنوان "تخریب تاریخ این کشور و جایگاه شاهزاده دائه‌سو و یونگ‌پو" اعلام کرده‌اند.

بازخورد سریال جومونگ در ایران

در ایران، سریال "افسانه جومونگ" بسیار محبوب و پربیننده بود و توجه مسئولان کشور را به خود جلب کرد. به طوری که سیدعزت‌الله ضرغامی، رئیس سابق سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، در یک نشست مجمع اصول‌گرایان استان قم که در سال ۱۳۹۴ برگزار شد، اعلام کرد: این سریال مورد توجه سیدعلی خامنه‌ای، رهبر انقلاب، قرار گرفته و پیشنهاد شد مانند آن سریال‌های دیگری ساخته شود.
علاوه بر این، کتابی با عنوان "امپراتوری گوگوریو" توسط انتشارات تخت جمشید منتشر شد که واقعیت‌های سریال "افسانه جومونگ" را بررسی می‌کرد و از تصاویر بازیگران کره‌ای سریال "افسانه جومونگ" برای نمایش واقعیت‌ها استفاده کرده بود.

پس از بازپخش سریال "افسانه جومونگ" از شبکه تماشا در سال ۱۴۰۱، عنوان "جومونگ" به یکی از بیشترین واژه‌های جستجو شده در گوگل توسط ایرانی‌ها در خرداد ۱۴۰۱ تبدیل شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
محمد معصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
1
0
شبه جزیره کره
جنوبی و شمالی
جومونگ
دوستی و درستی
رودخانه ها
قایق نجات
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
چطوری روانی ؟
محمد معصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
1
0
گرگ زخمی
یک نفر بود
فروزان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
2
0
فسانه افسانه افسانه ....همین
ایوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
1
0
اگه سوسانو رو دست من بدی ....عجب مالی هست خرامی عسله عسل
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان