تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
ناصر ایمانی در گفت‌و‌گو با رویداد ۲۴:

تخلفات «قالیباف» در انتخابات ۹۶ رو شود، تخلفات «روحانی» رو می‌‎شود

یک تحلیگر سیاسی اصولگرایان درخصوص ابهام در تخلفات کاندیدای احتمالی آنان برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: در صورتی که تصمیم آقای قالیباف ورود به میدان انتخابات باشد، رقیب او حسن روحانی خواهد بود ورئیس جمهور به قدری پرونده تخلفات ازجمله حقوق های نجومی و ... دارد که در زمان مورد نیاز می توان آنها را به مردم معرفی کرد. این پرونده ها بسیار جدی تر از املاک نجومی هستند.
رویداد۲۴یک تحلیگر سیاسی اصولگرایان درخصوص ابهام در تخلفات کاندیدای احتمالی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: در صورتی که تصمیم آقای قالیباف ورود به میدان انتخابات باشد، رقیب او حسن روحانی خواهد بود و رئیس جمهور به قدری پرونده تخلفات از جمله حقوق‎های نجومی و... دارد که در زمان مورد نیاز می‌‎توان آن‌ها را به مردم معرفی کرد. این پرونده‎‌ها بسیار جدی‎‌تر از املاک نجومی هستند. 

اصولگرایان هنوز موفق نشده‎اند کاندیداهای خود را برای ریاست جمهوری سال آینده معرفی کنند و با وجود آنکه تا به امروز باید تصمیم‎گیری‎‌ها در این زمینه گرفته می‌‎شد، به نظر می‌‎رسد در انتظار اعلام نتیجه نهایی قوه قضائیه در رابطه با املاک نجومی برای مهم‌ترین کاندیدا احتمالی‎شان، محمدباقر قالیباف هستند. 

علاوه بر این هر روز صدایی ازاحزاب اصولگرا بلند می‌شود که نشان از این دارد حتی بر سر یک کاندیدا یا بیش از آن تصمیم‎گیری صورت نگرفته است. در حالی که حسن بیادی بر این اعتقاد است که اگر اصولگرایان بر سر کاندیدایی غیر از قالیباف اجماع کنند، میدان رقابت را واگذار کرده‌اند، حزب موتلفه خبر از کاندیدای مستقل داده است. 

ناصر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی اصولگرایان در رابطه با قطعیت نهایی بودن محمدباقر قالیباف، شهردار تهران به عنوان گزینه این طیف سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، در گفت‎وگو رویداد۲۴ گفت: تصمیم‎گیری در این‎باره صورت نگرفته و اظهارنظر‌ها براساس گمانه‎زنی‌ها است. 

وی دراین باره توضیح داد: مباحث فوق صرفا شامل حال آقای قالیباف نمی‌شود و موضوع کاندیداتوری هیچ یک از گزینه‌ها قطعی نشده، البته از آقای قالیباف می‌توان به عنوان یکی از گزینه‌های مطرح اصولگرایان نام برد، اما بر سر او تا این لحظه هیچ اجماعی به دست نیامده است. مسائلی که این روز‌ها در رسانه‌ها مطرح می‌شود، کاملا غیررسمی و مورد تائید نیست. اصولگرایان الان در مرحله دیگری قرار دارند که از این بحث‌ها فاصله‎دار است. 

ایمانی در ادامه یادآور شد: اصولگرایان در مرحله شکل دادن به حل اختلافات درون گروهی برای دستیابی به اجماع هستند. معرفی کاندیدا بعد از این مرحله صورت می‌گیرد و همانطور که توضیح دادم، تا به امروز نتیجه‌ای به دست نیامده است. 

وی درباره پیش فرض اصولگرایان برای انتخابات پیش رو گفت: پیش فرض اصولگرایان برای انتخابات ۹۶ این است که رئیس جمهوری فعلی را یک دوره‌ای کنند و کاندیدای مطرح خود را راهی پاستور سازند. 

این تحلیلگر اصولگرایان تصریح کرد: برای عملی شدن این پیش فرض، اصولگرایان کاندیداهای خود را مطرح می‌کنند و فردی را که بیشترین زمینه به لحاظ فردی و صلاحیت‌های اجرایی را دارا است به عنوان منتخب معرفی خواهد شد و به قول معروف بر سرآن اجماع صورت می‌گیرد تا بتوانند در انتخابات موفق شوند زیرا تنها به این وسیله است که به نتیجه دلخواه دست خواهند یافت. 

ایمانی در این رابطه که برخی از اصولگرایان بر این اعتقادند اگر بر سر فرد دیگری غیر از قالیباف به اجماع برسند، میدان انتخابات را واگذار خواهند کرد، اظهار داشت: نظرسنجی‌هایی صورت گرفته، نشان می‌دهد آقای قالیباف از شانس بالاتری نسبت به سایر کاندیدا‌ها برخوردار است البته شخصا به این نظر سنجی‌ها استناد نمی‌کنم زیرا خیلی قابل اتکا نیستند اما با توجه به تمام موارد احتمال اینکه آقای قالیباف، کاندیدای اصولگرایان باشد بیشتراست. 

وی دراین باره که ابهاماتی درخصوص پرونده مالی آقای قالیباف (املاک نجومی) وجوددارد و با توجه به تاکید برپاکدست بودن کاندیدای اصولگرایان، آیا بازهم او می‎تواند نامزد انتخاباتی این جریان باشد، بیان کرد: پرونده‌هایی که به آقای قالیباف نسبت می‌دهند در قوه قضائیه در حال بررسی است، هنوز به اثبات نرسیده و نتایج آن قطعی اعلام نشده است. املاک نجومی بیش از آنکه یه داستان قضایی باشد، سیاسی و رسانه‌ای است. 

این تحلیلگرسیاسی اصولگرایان افزود: تخلفاتی در شهرداری تهران صورت گرفته است منتها سهم آقای قالیباف دراین باره بسیار اندک است. به هر حال باید منتظر نتیجه قوه قضائیه ماند و تا پیش از اعلام نظر این نهاد نمی‌توان تخلفات شخصی یا سازمانی را به شهردار تهران نسبت داد واز آن صحبت کرد. 

ایمانی در این‎باره که به هر حال این خبرهای هرقدر هم مبهم اما درافکار عمومی تاثیر گذار است، تصریح کرد: در صورتی که تصمیم آقای قالیباف ورود به میدان انتخابات باشد، رقیب او حسن روحانی خواهد بود و رئیس جمهور به قدری پرونده تخلفات از جمله حقوق‌های نجومی و... دارد که در زمان مورد نیاز می‌توان آن‌ها را به مردم معرفی کرد. این پرونده‌ها بسیار جدی‌تر از املاک نجومی هستند. 

وی درباره به اجماع رسیدن اصولگرایان نیز گفت: انتخابات سال ۹۴ برای اصولگرایان یک برد داشت وآن هم ارائه لیست واحد و ائتلاف بر سر کاندیداهای مشخص بود، بنابراین از همین روش برای انتخابات سال آینده بهره برداری خواهد شد. 

این تحلیلگر اصولگرایان در این باره که درانتخابات مجلس، چینش اصولگرایان برای لیست واحد چندان موفقیت آمیز نبود، یادآور شد: موضوع افرادی که در یک لیست قرار گرفتند، نیست. بحث بر سر اجماع است که سال گذشته اصولگرایان برای انجام این کار موفق شدند علاوه بر این اصولگرایان قافله را درشهر تهران به اصلاح طلبان باختند اما در شهرستان‌ها شرایطشان بهتربود واز اکثریت برخوردار بودند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
0
1
من یکی که با اینکه ۳۹ سالمه امیدم رو از دست دادام
تو این مملکت فقط هر از گاهی دست یه دزد کثیف که قبلش آقای بسیار محترم وبا آبرو بوده رو میشه .
دیگه با این وضعیت امیدی ندارم این مملکت درست بشه .
لذا از نظر من بعنوان یک نفر از ۸۰۰۰۰۰۰۰نفر هر کس بیاید برام فرقی نمیکنه چه اون احمدینژاد با اون معاون دزدش یا هر کسی دیگر
خوش باشند
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
0
1
برای این ملت متاسفم که باید بین متخلفین رییس جمهور انتخاب کند انگار تخم انسانهای پاک دست را ملخ زده .
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
0
1
سلام
این چه ادبیاتی است که دامن اجتماع ایران رو گرفته..فساد افرادفساد باید افشا و پیگیری بشه.. حالا چه قالی باف چه روحانی تا حالا از بگم بگمی که گفته نشد آزرده شد روح ملت ... حالا اگه بگی منم میگم!!!! چه خبره ! !! بابا
جون مادرتون !!! بسه دیگه
نظرات شما
پیشخوان