تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیسی: سال گذشته دانشگاه هدف دشمن بود، اما دانشجویان، اساتید آن‌ها را ناکام گذاشتند.

رئیس جمهور در مراسم روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه دانشجو فقط در روز دانشجو نباید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: دانشجو باید نسبت به اصلاح امور حساس باشد

سخرانی ابراهیم رئیسی

رویداد۲۴ ایسنا: سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در مراسم روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی گفت: دانشجو فقط در روز دانشجو نباید مورد توجه قرار بگیرد، در طول سال باید مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: دانشجویان قشری پیشتاز هستند که جامعه و نیاز آن را می‌شناسند و برای رفع نیاز جامعه آماده عرضه خود در حوزه‌های مختلف است.

رئیسی ادامه داد: دانشجو در جایگاه روشنفکری باید ببیند، قبل از اینکه دیگران ببینند و شرایط جامعه را خوب درک کند و در زمان لازم مطالبه‌گری و حق‌خواهی کند و نسبت به اصلاح امور حساس باشد.

وی با بیان اینکه  قدرت علمی پیشران پیشرفت و توسعه در کشور است تصریج کرد:  دانشگاه مرکز علم، دانش و تولید علم است، دانشگاه به کشور قدرت می‌بخشد.

رئیسی ادامه داد: نیروهای آموزش دیده و دانشمند و نخبه و کسانی که هم تخصص دارند و هم تعهد می‌توانند در عرصه‌های مختلف تحول آفرین باشند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: آینده ایران و ایران آینده را علم و دانش و تخصص همراه با تعهد رقم می‌زند و دانشگاه متکلف این مسئولیت مهم است.

وی اظهار داشت : دانشگاه تحول آفرین است. به جد معتقدیم دانشگاه اتاق فکر و اندیشه ورزی دولت است.چراکه دانشگاه با دانش و تلاش در کنار مسائل و نظام مسائل کشور می‌تواند تحول آفرین باشد. دانشگاه می‌تواند در کنار مسئله شناسی برای حل مشکلات کمک کند.


بیشتر بخوانید: واکنش رئیسی به پرونده فساد ۳ میلیاردی دلاری واردات چای


رئیسی همچنین دانشگاه را کانون فضیلت خواهی، اخلاق، ادب و کرامت انسانی و توجه به دیگران و خداخواهی و توجه به اجرای قانون و عدالت دانست و تصریح کرد: جنببش دانشجویی، جنبش ضد استبداد و ضد استعمار است‌. دانشجوی سیاسی و فعال و جریان جنبش دانشجویی، جنبشی است که می‌تواند ضد استبداد داخلی و استعمار خارجی باشد.

وی همچنین با اشاره به ناآرامی ها و بلوای سال گذشته و تاکید بر تلاش دشمن برای اخلال در دانشگاه ها که محل  کسب علم و معرفت هستند گفت: سال گذشته دیدید که دانشگاه هدف بود، اما باید صمیمانه از دانشجویان، اساتید و مدیران تشکر کنم که دشمن را ناکام گذاشتند و نگذاشتند به اهداف پلیدش برسد و او را ناامید کردند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
Kaveh .zamaneh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
7
از تو پلید تر در دنیا وجود ندارد.
ناشناس
|
Sweden
|
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
8
حاکمان کشور ما تا چشم دل و عقل کار می‌کند دشمن می بینند، از کودکان تا سالمندان از دانش آموزان تا دانشجویان....
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان