تاریخ انتشار: ۱۸:۵۵ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۸ نظر

سردار سلامی: آمریکا امروز در حال منزوی‌شدن است

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست «بسیج جهانی اسلام- مقاومت، رمز پیروزی» با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم فلسطین گفت: آنچه که امروز صهیونیست‌ها انجام می‌دهند، انتحار و خودکشی است.

سردار سلامی

رویداد۲۴ سردار «حسین سلامی» در این نشست که در محل وزارت امور خارجه با حضور «حسین امیرعبداللهیان» رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است، در بخشی از سخنان خود با مقایسه بسیج با دیگر نیروهای نظامی در دنیا، گفت: این نیرو برعکس دیگر نیروهای نظامی دنیا، بی‌انتها و پایان‌ناپذیر است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این ارتباط تصریح کرد: این نیرو دارای قدرت جابه‌جایی سریع است و در جنگ، رویش‌های آن‌ها بیشتر از ریزش‌هاست.

سردار سلامی تاکید کرد: این نیروی عظیم در مبارزه و دفاع از ارزش‌های امت اسلامی مرز نمی‌شناسد و منطق دفاع از حرم، از این دیدگاه برای آن‌ها منطق جذاب و مهمی است.

فرمانده سپاه همچنین گفت: در حال حاضر نیروی مقاومت بسیج در دیگر عرصه‌ها از جمله فقر زدایی و محرومیت‌زدایی به صورت فعال نقش‌آفرین است.

تحرکات دیپلماتیک ایران درباره غزه ستایش‌برانگیز بوده است

سردار سلامی در بخشی از صحبت‌های خود در این نشست، در مورد تحولات اخیر اراضی اشغالی خاطر نشان کرد: تحرکات دیپلماتیک کشور در ایام اخیر ستایش‌برانگیز بوده است و در مورد این تحولات ظرفیت‌های انتقالی خوبی از خود نشان داده است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و فلسطین گفت: آنچه که امروز صهیونیست‌ها انجام می‌دهند، انتحار و خودکشی است.

وی با تاکید بر این‌که این جبهه باطل، فرو خواهد پاشید، تصریح کرد: رژیم صهیونسیتی قادر به تحمل یک جنگ طولانی‌مدت نخواهد بود و این جغرافیا به نحوی است که هر شکستی می‌تواند آخرین شکست باشد.

آنچه که باعث ادامه جنگ شده، نیاز شخصی نتانیاهو است

سردار سلامی با اشاره به هزینه های عظیم اقتصادی و نظامی وارد شده به رژیم صهیونسیتی در پی جنگ و وقوع مهاجرت معکوس در این منطقه گفت: آنچه که باعث ادامه جنگ شده است، نیاز شخصی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است چون با پایان این جنگ، آن‌ها باید محاکمه شوند .

فرمانده با بیان این‌که این جنگ باعث خستگی ارتش رژیم صهیونسیتی شده است، اظهار کرد: عملیات طوفان الاقصی شکست و فصاحت بزرگی برای رژیم صهیونسیتی و ارتش این رژیم بود.

سلامی همچنین گفت : در جریان این تحولات، نسل‌های جدید فلسطینی آموختند که باید با چه کسی بجنگند، روش‌های مبارزاتی با اشغالگران عوض شده و حتما سلاح در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

کسر کوچکی از ظرفیت‌های جریان مقاومت فعال شده است

وی ادامه داد: ما هیچ‌ نگرانی نداریم و می‌بینیم که در حال حاضر کسر کوچکی از ظرفیت‌های جریان مقاومت فعال شده است و همین مقدار هم دشمنان را تحت فشار قرار داده است.

سردار سلامی در بخشی دیگری از صحبت‌های خود در این نشست، اظهار کرد: به فضل الهی تحول جالبی در جهان رخ داده که ممکن است در کوتاه مدت قابل رویت نباشد ولی آثار بلندمدت آن حتما روشن خواهد شد و آن این است که انقلاب اسلامی وقتی از مرزها عبور کرد و اسلامِ به علاوه حاکمیت قدرت تشکیل داد، سازه‌هایی از قدرت در نقاط مختلف جهان شکل گرفت و این سازه‌ها به هم گره خورد و جغرافیایی از مقاومت را شکل داد و جبهه مقاومت ایجاد شد.

فرمانده سپاه ادامه داد: در پی این تحولات دشمنان ما مجبور شدند از پناهگاه‌های راهبردی خارج شوند و منازعه از سطوح راهبری به سطح تاکتیکی تغییر یافت و دشمنان مجبور شدند مستقیما وارد گسترش نظامی شوند ولی این گسترش آنقدر وسیع شده که خود آن‌ها دچار پدیده گسترش بیش از حد شدند.

دشمنان ایران در حال حاضر با پدیده زوال مواجه شده‌اند

سلامی با بیان این‌که آن‌ها در حال حاضر با پدیده زوال مواجه شده‌اند، گفت: در پی این تحولات دنیا به نقطه‌ای رسیده است که مشاهده می‌کند ظرفیت‌های سیاسی برای حل چالش‌ها ناکارآمد است و جنگ رخ می‌دهد و ما نمونه این موضوع در بحث اوکراین مشاهده کردیم. الان آمریکایی‌ها در میدان تاکتیک هم تحت تاثیرند و به پایگاه‌های آن‌ها هم حمله می‌شود یا مانند کشتی‌ای که انصارالله یمن در دست گرفت.

وی گفت: این اتفاقات یک پیامد راهبردی وسیعی داشت و نشان می‌داد در این منطقه معادله جدیدی حاکم می‌شود و این «قدرت‌های سلطه» توانایی خود را بر اساس ایمن‌سازی از دست می‌دهند و این قدرت‌ها کم‌کم ناکارآمد می‌شوند. هر چه تهدید می‌کنند کسی نمی‌ترسد. در حال حاضر ترجیحات سیاسی دولت‌ها با نظام سلطه متفاوت شده است و متحدان قدیمی هم با ترجیحات سیاسی آن‌ها کار نمی‌کنند. 

وی ادامه داد: ائتلاف‌های سخت که یک روز در یک جنگ ماه‌ها در کنار هم می‌جنگیدند، دیگر قابل شکل‌گیری نیست و این به دلیل فرسایش همه قوای آن‌هاست، از جمله قدرت نظامی، سیاسی و توان فرهنگی.

فرمانده کل سپاه در ادامه سخنان خود به وضعیت غزه اشاره کرد و گفت: قصه غزه یک موتور محرک جدیدی است که بر اساس آن یک انسجام، اراده سیاسی و یک عزم جهادی در همه سرزمین‌های اسلامی و حتی فراتر از اسلام شکل گرفته است.

آمریکا امروز در نزد افکار عمومی همه عالم در حال منزوی‌شدن است

سلامی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین اتفاقی که رخ داده، این است که واقعیت این قدرت‌ها نسبت به آنچه در فضای عملیات روانی ترویج می‌کنند تفاوت و تمایز را نشان می‌دهد. عموما آمریکایی‌ها اهداف سیاسی و نظامی خود با با چند مفهوم دموکراسی، آزادی، حقوق‌بشر، امنیت و رفاه توجیه و تلاش می‌کنند که آمریکا را بر اساس این شاخص‌ها به جهان معرفی کنند ولی آنچه امروز از شخصیت سیاسی آمریکا همه دنیا به چشم می‌بیند این است که سلاح در اختیار صهیونیست‌ها قرار و اجاره می‌دهد که صهیونیست‌ها بدون هیچ‌گونه محدودیتی این قتل عام را در غزه صورت انجام دهند و بی‌شرمانه این قتل عام را دفاع مشروع توصیف کنند و جهان این تحولات را می‌بیند.


بیشتر بخوانید: سرلشکر سلامی: اسرائیلی‌ها جنگ زمینی کنند بلعیده می‌شوند


سلامی گفت: در حال حاضر هیچ فصل مشترکی بین افکار عمومی در جهان و این مفاهیم که به عنوان ارزش‌های آمریکا مطرح می‌شود، وجود ندارد. آمریکا امروز در نزد افکار عمومی همه عالم حتی در نزدیک‌ترین نقطه به هیأت حاکمه آمریکا به خاطر این نوع عملکرد در حال منزوی‌شدن است.

عرصه برای دیپلماسی عمومی ما فراهم شده است

این مقام بلندپایه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: منطق انقلاب ما، ارزش‌های انقلاب ما و آگاهی بخشی‌های انقلاب ما منتقل شده است و آنچه را ما می‌گفتیم امروز مصداق و به‌ازا پیدا کرده‌اند. اگر ما از آمریکا به عنوان جنایتکار جنگی حرف می‌زدیم، نمی‌پذیرفتند ولی امروز حرفی که ایران درباره آمریکا می‌زند که این شیطان بزرگ است، همه متوجه می‌شوند و این یک واقعیت است.

سردار سلامی در پایان گفت: افکار عمومی دنیا متوجه شده که آمریکا برای اینکه مسائل خودش را حل کند، می‌خواهد تمام دنیا را قربانی کند و این یک واقعیت است. افکار عمومی متوجه شده که این‌ها اشغالگرند و هیچ جامعه‌ای برای آن‌ها ارزش حیات ندارد و وقتی در تنگنا قرار می‌گیرند حاضرند همه دنیا را فدای اهداف خود کنند. این فضا به دیپلماسی ما این امکان را می‌دهد که خیلی از کشورها و ملت‌ها شنوای حرف ما باشند و عرصه برای دیپلماسی عمومی ما فراهم شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سردار سلامی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
8
خخخخخخخخخ باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
5
کوتاهی پلیس راهور در توقیف موتورسیکلت ها در پارک ها موجب اظهار نظر اینچنینی مسولان حکومتی شده است.
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
9
اگر من بفهم کدام بی پدر و مادری .....جنس میدهد ،دمار از روزگارش بر میدارم.
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
دادیش از موتوری میگیره
شهرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
3
اونچه که داره کوچک و منزوی میشه مغز پوسیده تو میباشد
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
3
سلامی ساقیتو عوض کن
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
3
چرا اخه . فرصت بدین به مردم . از این حرفاتون مردم از خنده دل درد گرفتند . لطفا نوبتی صحبت کنید . به حرکت ریل بخندیم یا اتصال دریاهای کره زمین به خشکی هامون که به برکت شما ها حاصل شده و یا mass point
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
فردا چطور سردار؟
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان