تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۱۸ آبان ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

فرمانده کل سپاه: غزه امروز به مدفن آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل شده

سردار سلامی، فرمانده کل سپاه: غزه امروز به مدفن سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و حامیانش تبدیل شده است.

فرمانده کل سپاه

رویداد۲۴ به گزارش تسنیم، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه در اختتامیه همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدات نوپدید دریایی، اظهار داشت: تقارن این همایش با ترسیم افق‌های بلند و چشم‌انداز‌های وسیع که توسط رهبر معظم انقلاب در دو روز اخیر منتشر شد نشان از اهمیت، ارزش و تاثیر این همایش دارد و در هم‌افزایی و توسعه مفاهیم بلند سیاست‌های دریایی جمهوری اسلامی تاثیرات قابل توجهی خواهد داشت.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ایران یک کشور ساحلی است و ما در کرانه‌های یکی از راهبردی‌ترین مناطق حیاتی جهان زندگی می‌کنیم تصریح کرد: اهمیت دریا‌ها تا حدود زیادی شناخته شده است، دریا‌ها بیش از ۷۰ درصد وسعت زمین را به خود اختصاص دادند و کشور‌های جهان در دریا‌ها یک حق مالکیت مشاع دارند و ۹۰ درصد تجارت جهان از جمله نفت، گاز و سایر کالا‌ها از طریق دریا‌ها صورت می‌گیرد.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه کشور‌های ساحلی توسط آب‌های آزاد یک انبساط و گستردگی جهانی پیدا می‌کنند، افزود: کشور‌های ساحلی جهان به‌واسطه دریا‌های آزاد در همسایگی هم قرار گرفته‌اند و مرز‌ها در هم ادغام شدند و شاهد تعاملات در یک فضای بسیار گسترده هستیم.

وی به موقعیت ژئوپلیتیک دریا‌ها به‌عنوان یک عنصر قدرت اشاره و بیان کرد: آمریکا که بین دو اقیانوس اطلس و آرام قرار دارد، از فرصت ساحلی بودن و اتصال به اقیانوس‌ها به‌گونه‌ای دیگر استفاده کرده است و از بستر دریا به‌عنوان ابزار انتقال سیاست سلطه‌طلبانه برای تسلط بر سایر نقاط زمین استفاده می‌کند.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دریا روی ساختار قدرت و سازماندهی قدرت نظامی آمریکا تاثیر گذاشته است و با ناو‌های هواپیمابر، ناوشکن‌ها و هواپیما‌های مستقر در ناو‌ها به‌دنبال انتقال جریان و سیاست متحرک سلطه هستند، افزود: در این میان کشور‌های ساحلی دیگری هم هستند که پذیرای این تاثیر قدرت هستند.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه ایران امروز همان ایران قبل از انقلاب از حیث موقعیت جغرافیایی، ریاضی و هندسی است، عنوان کرد: قبل از انقلاب، سیاست جغرافیا و راهبرد و ... همه در خدمت یک قدرت بزرگتر بود و منجر به فلاکت و بدبختی ملت شده بود، اما بعد از انقلاب اسلامی جهت بردار‌های ژئوپلیتیک تغییر و قدرت جغرافیایی به پیکره سیاسی کشور بازگشت.

وی انقلاب اسلامی را احیاکننده قدرت و شکوه از دست رفته موقعیت ژئوپلیتیک کشور دانست و  تصریح کرد: جمهوری اسلامی با تسلط بر این موقعیت به‌دست آمده و شکوه خود، بر میزان قدرت و تاثیرات بین‌المللی خود افزود و این تاثیر هر روز رو به افزایش است.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر تاثیرات هوش مصنوعی در موشک، پهپاد‌ها و شناور‌های بدون سرنشین، ادامه داد: دریا بستری است که تاکتیک و عملیات و استراتژی برهم منطبق می‌شوند، امروز شاهد توانایی‌های نوظهور در بخش قابلیت‌های نبرد دریایی هستیم و فناوری در حوزه‌های مختلف در حال رشد است و قابلیت فنی و قدرت دفاع را متحول کرده و صحنه نبرد را تغییر می‌دهد.


بیشتر بخوانید: سرلشکر سلامی: اسرائیلی‌ها جنگ زمینی کنند بلعیده می‌شوند


وی با بیان اینکه "دریا" امروز یکی از محیط‌ها و بستر‌های رشد فناوری‌های ماست، چون با فرض تقابل با قدرت‌های بزرگ جهان، قدرت‌افزایی می‌کنیم و راهبرد آنان را می‌شناسیم و دشمنان نیز از پناهگاه‌های راهبردی خود خارج شده‌اند، گفت: قادریم حجم و دامنه قدرت دشمن را شناسایی کرده و برای از کار انداختن قدرت‌شان برنامه‌ریزی کنیم.

سرلشکر سلامی با اشاره به ضرورت استفاده از توانمندی‌های جوانان مستعد، هوشمند، مومن و دارای افق‌های بلند و آرمان‌های جهانی گفت: جوانان ایران جهانی فکر می‌کنند و ما صاحب فناوری هستیم و دریا در اختیارمان است، رهبر فرزانه انقلاب نیز ما را برای اهداف بزرگ تشویق و هدایت می‌کنند و این بزرگترین موهبت الهی است که ما برای رسیدن به قله‌های بزرگ، تحت تربیت و رهبری ایشان هستیم و مکتبی که ظلم و تحمل ظلم را نمی‌پسند می‌آموزیم.

وی با بیان اینکه غزه امروز به مدفن سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و حامیانش تبدیل شده است گفت: آمریکایی‌ها، رژیم غاصب صهیونیستی و فرانسوی‌ها و دیگران تصور می‌کنند که با غلبه بر کودکان می‌توانند صاحبان شوکت جدید در یک باریکه محاصره شده شوند، اما حتی در این راه هم متوقف شده‌اند و این نشان دهنده پایان آنان است و تمام اجزای بقایشان به ابطال گراییده است و

و از این پس مقامات صهیونیست و شهروندانشان نمی‌توانند کابوس مرگ را از درون قلب‌شان بیرون کنند و غزه پیروز است و این سنت الهی است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
1
10
خدا لعنت کنه آمریکا و اسرائیل و همه ی دیکتاتورها رو
اما ‌شما چرا داری از افعال معکوس استفاده می کنی؟ فعلا این زن و بچه های فلسطینی هستند که دارند سلاخی میشن
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان