تاریخ انتشار: ۰۰:۰۶ - ۲۱ آذر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱۰۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

دادستان گیلان چگونه تشخیص داد صادق بوقی عفت عمومی را جریحه‌دار کرده است؟

توقیف پیج اینستاگرامی صادق بوقی با دستور قضایی و تبعات گسترده آن یک سوال بزرگ در ذهن ایجاد کرد؛ اینکه صلاحیت این «مقام قضایی» با این حد از عدم درک در مسائل اجتماعی چگونه تایید شده است؟ آیا دادستان و یا بازپرس مربوطه صلاحیت لازم برای ادامه فعالیت را دارند؟ رویداد۲۴ ماجرای صادق بوقی را در نسبت با تصمیمات قوه قضاییه بررسی کرده و نشان داده گاه یک تصمیم نابخردانه، احساسی و بدون توجه به ابعاد اجتماعی آن چگونه می‌تواند به وهن یک قوه و حتی نظام تبدیل شود.

صادق بوقی

رویداد۲۴ رایان حسینی: این هفته نام صادق بوقی از تمام سلبریتی‌های کشور با تبلیغات میلیاردی بیشتر شنیده شد. صدای او در هر جمعی شنیده می‌شود و هر جا آهنگ «اگه گیدی رشتی‌ام» به گوش می‌خورد. انتشار شوکه‌کننده و سراسری این آهنگ، در حقیقت واکنش مردم به دستور دادستان گیلان برای بستن پیج اینستاگرامی صادق بوقی بود که فیلم‌های شادی، آواز و رقص خودش را در آن منتشر می‌کرد.

این یادداشت در حقیقت سخنی است با قوه قضاییه و «مقام قضایی» در گیلان که دستور توقیف پیج اینستاگرامی را صادر کرده و طرح این پرسش که چگونه صلاحیت این مقام قضایی با این حد از عدم درک در مسائل اجتماعی تایید شده است؟

تشخیص جریحه‌دار شدن عفت عمومی

۱) وقتی کلیپ صادق بوقی منتشر شد، بنا به اعلام نیروی انتظامی رشت، پیج با دستور «مقام قضایی» به خاطر «جریحه‌دار شدن عفت عمومی» مسدود شد. در واقع نیروی انتظامی هم مسئولیت بستن پیج را به گردن نگرفت.

موضوع نخست درباره «مقام قضایی» رشت این است که چگونه تشخیص داده عفت عمومی جریحه‌دار شده است؟ چگونه خواندن یک ترانه رشتی باعث جریحه‌دار شدن عفت عمومی شده است؟ در ذهن این مقام قضایی دقیقا چه فعل و انفعالاتی رخ داده که نتیجه‌‌گیری آن این بوده که ترانه ساده و بدون توهین صادق بوقی به عفت عمومی آسیب رسانده است؟ اصلا تعریف مقام قضایی یا انتظامی از فعل جریحه‌دار شدن عفت عمومی حسب قانون چیست؟

پاسخ به این سوال واقعا تعیین‌کننده است. یکی از اهالی رشت ترانه‌ای در وصف شهرش با این مضمون خوانده که «من رشتی هستم و خیلی مشدی هستم»؛ چه جمله نامربوطی در آن بوده که به عفت عمومی برخورده است؟

در واقع فردی با چنین حدی از قدرت در یکی از مناطق مهم منصوب شده که درکی از «عفت عمومی» ندارد و با همین عدم درک در مواجهه با پدیده‌ها قرار است تصمیم‌گیری کند و نقش «مقام قضایی» را بازی کند که هنوز نمی‌داند «عفت عمومی» چیست!

روزنامه اصولگرای فرهیختگان در نقد این تصمیم نوشته «کاری کرده‌ایم که رقص و آواز خواندن ماهی‌فروشان هم یک کنش مقاومتی به حساب بیایید؛ انصافا هنر این است که ما داریم. افرادی که پیج صادق بوقی را بسته‌اند مکانیسم را نمی‌شناسند، آن‌ها احتمالا خوشحالند که به تکلیف خود عمل کرده‌اند. با خود می‌گویند نماینده امپریالیسم جهانی در بازار رشت را به زانو درآورده‌اند.»


مطالبی برای مطالعه بیشتر

مرگ دلخراش مهرداد سپهری جوان مشهدی و چند سوال/ چه کسی به مامور ساده نیروی انتظامی قدرت نامحدود می‌دهد؟

۲) خطرات قدرت نامحدود

زمانی غلامعلی صادقی دادستان مرکز خراسان رضوی گفته بود «اختیارات دادستان از اختیارات خداوند به اندازه یک بند انگشت کم‌تر است.» این جمله آیینه تمام‌نمای قدرت نامحدود نهاد‌های قضایی و حتی دولتی در ایران است. در واقع فردی تصور می‌کند اختیاراتش در حدی است که هر کاری می‌تواند بکند! آنهم بدون پاسخگویی یا نظارت تا این حد که با «قدرت الهی» فقط یک بند انگشت فاصله دارد!

اینکه یک نهاد یا فرد در چارچوب قانون قدرت زیاد داشته باشد، به خودی خود ایرادی ندارد؛ مسئله اصلی اینجاست که «محدودکننده قدرت» کجاست؟ تبعات عدم کنترل چنین قدرتی چیست؟ پاسخگو کردن این قدرت به چه نحوی است؟ عزل صاحب قدرت با اختیار و اراده کیست؟ اگر دادستان یا هر فرد و نهاد دیگر به اشتباه، تصمیمی از سر قدرت گرفت و تبعات آن دامان یک جامعه را فرا گرفت، مسئولیت آن با کیست؟ مجری تصمیمات خلق الساعه و احساسی و بدون پشتوانه قانونی کیست؟

در مورد ماجرای گیلان، فردی از موضع قدرت تشخیص داده خواندن یک ترانه فولکلور «جریحه‌دار شدن عفت عمومی» است. آثار چنین تصمیمی اکنون مشخص است و ماجرای بستن پیج اینستاگرامی یک شهروند معمولی در شمال کشور، یک نظام را مضحکه خاص و عام کرده است. حال کدام نهاد مسئولیت این قدرت «نامحدود» را می‌پذیرد؟

آیا می‌توان پذیرفت به صرف اینکه مقام نظامی و قضایی قدرت دارد، می‌تواند هر اقدامی بکند؟ هر تصمیمی بگیرد؟ چگونه است که فردی خود را در جایگاهی ببینید که برای خود این حق را قائل می‌شود که آزادی‌های فردی مردم را سلب کند؟

هانا آرنت فیلسوف برجسته آلمانی در مضرات «قدرت نامحدود» استدلال می‌کند که «قدرت از خشونت متمایز است و کسانی که به دنبال قدرت هستند و در آن شکست می‌خورند، اغلب به خشونت به عنوان وسیله‌ای برای دستیابی به اهداف خود متوسل می‌شوند.» از منظر آرنت، «استفاده از خشونت به جای قدرت، نشانه ضعف است، نه قدرت.»

حاکمیت قانون عبارت است از «وجود نظم و قانون در جامعه» که اجرای آن به‌وسیله دولت تضمین می‌شود و در عین حال دولت خود تابع آن است. تابعیت دولت از قانون به عنوان مهمترین ویژگی «حاکمیت قانون» شناخته می‌شود؛ به این معنا که دولت به عنوان «مجری قانون» خود ابتدا بزرگترین حافظ قانون باشد، نه آنکه به صِرف داشتن قانون، بتوان هر تصمیمی گرفت و هر سلیقه‌ای را به جای قانون جا زد.

۳) جرم صادق بوقی چه بود؟

برخی گفته‌اند جرم صادق بوقی این بوده که بدنش را تکان داده که به زعم مقام قضایی، این حرکات مصداق «رقص» بوده است! فرض کنید این گزاره درست باشد. سوال این است که کدام ماده قانونی مشمول صادق بوقی شده است؟ چگونه است که رقص مامور یگان ویژه با ماسک و لباس مخصوص عملیات در میدان ولیعصر جرم نیست، اما به صادق بوقی که می‌رسد عفت عمومی جریحه‌دار می‌شود؟ اصلا این چه عفتی در جامعه‌ است که با رقص محلی یک پیرمرد جریحه‌دار می‌شود؟

همین ناآگاهی به چنین ظرافت‌هایی است که هر انسان عاقلی را به این نتیجه می‌رساند که «مقام قضایی» که چنین تصمیمی گرفته، درکی از «عفت عمومی» و «مطالبات مردمی» و البته «اولویت‌بندی قضایی در رشت» نداشته است.

چگونه این  مسئول قضایی با این حد از ناآگاهی نسبت به نیاز‌های عمومی یک جامعه، اولویت‌های امنیتی و قضایی را تعیین کرده است؟ در زمانه‌ای که دستگاه قضایی اولویت خود را بر «تعقل و خردورزی» گذاشته و محسنی اژه‌ای در هر جلسه‌ای از اهمیت عقلانیت در تصمیم دادستان‌ها و قضات می‌گوید، آیا بهتر نیست مقامات قوه قضاییه یکبار دیگر در تصمیم خود در انتصاب مسئولان استانی بازنگری کنند؟

۴) محتوای پرونده صادق بوقی چیست؟

وقتی خبر می‌رسد که پیج صادق بوقی مسدود شده است؛ یک معنا بیشتر ندارد: شکایتی از این فرد شده یا دادستانی راسا ورود کرده و در نهایت برای این فرد پرونده تشکیل شده و پس از بررسی و تحقیقات به صدور رای منجر شده که رای حاصله برای اجرا در اختیار ضابط قضایی و پلیس قرار گرفته است.

قوه قضاییه در این مورد شفافیت به خرج دهد و محتوای پرونده را منتشر کند تا مشخص شود شاکی کیست و دستور قضایی با کدام گردش کار اجرا شده است. ماجرای پلمب مغازه‌های بازار ماهی‌فروشان و بازداشت‌ها چیست؟

«سلیقه» همچون «صاعقه» بر تن جامعه فرد می‌آید. وقتی سلایق افراد جای قانون مشخص در جامعه را می‌گیرد، نتیجه این است که در یک گوشه از کشور حرکات موزون نیروی ضد شورش و پلیس ایراد ندارد -که البته آن‌هم ایراد ندارد- اما در گوشه‌ای دیگر مصداق «جریحه‌دار کردن عفت عمومی» است. در یک گوشه از کشور کنسرت موسیقی اجازه برگزاری دارد و در گوشه دیگر، خیر!

۵) اولویت‌های قضایی در استان گیلان چیست؟

این پرسش که «اولویت‌های قضایی در استان گیلان چیست؟»، پرسش مشترک افرادی بود که حیرت‌زده با خبر مسدود شدن یک پیج اینستاگرامی مواجه شده بودند؟ چه اینکه این اتفاق در همان استانی رخ داده بود که ماجرای «رضا ثقتی» مدیرکل ارشاد گیلان رخ داده بود. چگونه در آن ماجرا این سرعت عمل وجود نداشت و دادستان حتی یک بیانیه ساده منتشر نکرد؟ آیا فعل مستهجن یک مدیر دولتی عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کند یا شادی مردم؟

مشکل بزرگ آنجاست که صادرکننده چنین حکمی، احتمالا مرجع تشخیص انواع جرایم در یک استان است. آیا چنین فردی صلاحیت این تصمیم را دارد؟ فرد و مقام قضایی که می‌توانست در ماجرای ثقتی ابتکار عمل را به دست بگیرد و به شهروندان این اطمینان را بدهد که با تمام جرایم در هر سطحی برخورد می‌شود، با سکوت از کنار ماجرا گذشته، اما به شهروندان عادی که می‌رسد، یاد اختیارتش می‌افتد که فقط یک بند انگشت از خدا کمتر است؟

۶) آیا دادگستری گیلان به هدف خود رسید؟

پرسش دیگر اینکه آیا دادگستری گیلان با تصمیم نسنجیده خود به هدفی که می‌خواست رسید؟ آیا بازدارندگی ایجاد شد؟ فیلم‌هایی گسترده‌ای که طی همین چند روز در حمایت از صادق بوقی منتشر شد، از مرز‌های ایران گذشت و در کشور‌های مختلف ویدئو‌هایی در حمایت از این پیرمرد رشتی منتشر شد و مردم با ترانه او هم‌نوایی کردند.

فیلم‌های حمایتی از صادق بوقی نشان می‌داد که مردم دخالت در امر خصوصی‌شان را نمی‌پذیرند و مهمتر اینکه در هواداری از یکدیگر کم نمی‌گذارند. این یعنی مقام قضایی هنگام تصمیم‌گیری به ابتدایی‌ترین نکات هم تامل نکرده و صرفا از این باب که «قدرت» در اختیار اوست، تصمیمی اتخاذ کرده؛ نه آنکه بخواهد تبعات آن را بسنجد؛ نتیجه همین تفکر خطرناک است که چنین اقدامی نه تنها به تقویت قوه قضاییه و جایگاه این نهاد نینجامید، که به «وهن» یک قوه منجر شد.

۷) اثبات انقلابی بودن

واقعیت آن است که در این تصمیم و بسیاری از تصمیم‌های مشابه که پای سلیقه در میان است، مدیران تصمیم‌گیر عمدتا برای خوشامد و تملق، دست به اقدام می‌زنند، به همین دلیل است که «خردورزی» حلقه مفقوده مدیریت ماست. به بیان دیگر مدیران نظام با تصور اینکه پله‌های مدیریت را سریع‌تر طی می‌کنند، خود را حزب‌اللهی‌تر و سختگیرتر نشان می‌دهند تا از این طریق حد جهادی و انقلابی بودن خود را مدیران بالادستی اثبات کنند.

سخنان و توییت‌های بسیاری از مدیران جمهوری اسلامی که بعد‌ها به انواع فساد متهم و دادگاهی شدند را مرور کنید؛ جوری از آرمان‌های انقلاب سخن می‌گویند و جوری پارچه سبز و چفیه به گردن دارند و طوری نسبت به شعائر دینی پایبند هستند که گویی همینک از دامان مسیح بازگشته‌اند. در همین قوه قضاییه، شعار‌های انقلابی اکبر طبری، قاضی منصوری و بازپرس قاسم‌زاده را به خاطر بیاورید.

باور کنید جمهوری اسلامی نیاز به هیچ اپوزیسیونی ندارد؛ آنقدر که تصمیمات نسنجیده برخی مدیران به جمهوری اسلامی آسیب زده، رضا پهلوی و مسیح علی‌نژاد و مهتدی و شورای گذار و شورای تصمیم و فرشگرد نزده است. ابتدا جلوی خودی‌ها را بگیرید. فقط بخشی از واکنش‌ها به مسدود کردن پیج اینستاگرام صادق بوقی را ببینید تا متوجه عمق فاجعه تصمیم دادستان گیلان شوید.

کمترین حد خردورزی در قوه قضاییه آن است که دادستان کل یا رئیس قوه قضاییه با «اقتدار» و بدون هراس از نگاه نیروهای ارزشی به ماجرا ورود کند و به خاطر تصمیم نابخردانه مقام قضایی گیلان، او را عزل کند تا همه دادستان‌های کشور بدانند که دارای قدرت لایتناهی نیستند و بایست نسبت به تصمیمات احساسی و فراقانونی خود پاسخگو باشند؛ اقتداری‌که نمونه مشابه آن در تاریخ دهه‌های گذشته وجود نداشته و همواره رودربایستی‌های نالازم مانع برکناری بسیاری از مدیران نالایق شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استان گیلان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
0
102
خود عفت بهش گفت !!!!
زنگ زد به دادستان گفت : ایشون منو لکه دار کرد ! جون نو
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
خخخخخخ............
تاتا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
همه با هم ,,,,آوو آوو او او. آوو آوو آو او
محمد . ه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
این عفت کیه که عموم لکه دارش کردن چرا دولت باشادی مردم مخالفه تلافیشو سر عفت عموم درمیاره
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
زنده باشی صادق ما دوستت داریم برای مردم شادی میاری حالا راستشو بگو کی وکجا عفت را لکه دار کردی
پروا
| United States of America |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
????????
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
حتما زن دادستان تحریک شده دادستان هم غیرتی شده
علی اکرادلو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
عه عفت خانم شمایییییید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
2
73
چی بگم؟ فقط بوق!
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
0
93
تحلیل واقعیت بود . ولی کو گوش شنوا.
قوه قضائیه خود پر از فساد است.
از رشوه و زد وبند بگیر تا صدور احکام آبکی .متاسفم برای این نحوه ...داری.
پاسخ ها
عبدالله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
معمولا ثابت شده کسانیکه بیشتر بر علیه قوا قضاییه می نویسند خودشون از همه فاسدتر هستن. یا دزدند یا مزدورو وطن فروش و یا قاچاقچی و معتاد. کلا ریگی تو کفششون هست.
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
نه عزیزم روانشناسان میگن کسانی که زیاد دنبال کشف وبرخورد با مسائل جنسی هستند سوابق انحرافات جنسی بیشتری دارند اتفاقا درست هم هست هر روز هم یکی کشف میشه از رییس ستاد حجاب ! وعفاف گیلان سقطی ! گرفته !تا ستاد امربه معروف باجناق های لوطی ! رویداد اگر عرضه داری جواب رو بزار
ناشناس
|
France
|
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
1
92
درود بر نویسنده این مقاله و رویداد که اجازه انتشارش را داد. این مقاله یک درد بزرگ جامعه و حق پرسشگری را بیان می کند . صلاحیت و اعمالسلیقه شخصی و نه اعمال قانونی
پاسخ ها
تاتا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
جواب بیشتر در استادیوم آزادی ,, بازی استقلال و پرسپولیس
حمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
توی استادیوم چطوری میشه عفت را لکه دار کرد خواهشا توضیح بدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
لابد ، عفت خودش یه چیزیش میشه !
جانم فدای ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
1
106
هموطن خودتو خسته نکن.اینا همش بهانست .این حضرات کلا با شادی مشکل دارند.چون نونشون تو اشک وگریه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
دمت گرم زدی تو هدف داداش?????
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
به قولِ ... ، گریه کنید مسلمونا...ثوابه !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
0
73
از کج فهمی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
0
77
وای به روزی که بگندد نمک!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
1
102
بزرگترین اختلاس ایران 3/5میلیارد دلار 1نفر بازداشت
ناپدیدشدن 17هزارمیلیارد تومان بدون بازداشت
رقصیدن در رشت 12نفر بازداشت !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
به کوری چشم مسیولین، هم دزدی ها یادمان هست هم حمایت از صادق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
این نوع کشورداری اخر هیچ جوری تو مخیله ماها نمیگنجد.مخ انسان قفل میکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
وقتی رفتار و سکنات این حضرات را دقت می کنم ، یاد داستان های عبید زاکانی می افتم !!
توصیه می کنم تمام داستانهای عبید زاکانی را یافته و مطالعه نمایید .
البته ایشان با شهردار تهران نسبتی ندارند !
احمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
0
61
مگر سامانه مرکزی اینستاگرام نمیگن در آمریکا هست و آنها از ما تبعیت نمی کنن چرا در اینجا راحت حساب اینستا گرامی افراد باز و بسته میشود.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
با گوشی خود کاربر می‌بندند ، مجبورش میکنند گوشی رو باز کنه بده بهشون.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
0
70
مَثَل قدیمی میگه: زورتون به الاغ نمی رسه،،،،پالان رو میکوبید،،،شده مَثَل این بنده ی خدا،،
جمع کنید بابا،،فکر گرسنگی مردم باشید
ناشناس
|
Sweden
|
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
0
65
جناب دادستان به داد زیرمجموعه خودت برس و ببین این دادیارها و بازپرسها چه ها که نمی کنند، بازپرس شعبه... قریب به دو سال است پرونده ای را بدلیل بستن عقد اخوت با متهم مسکوت نگاهداشته و با وجود دستور صریح از مقامات بالا بعلت اهمال جناب دادستان همچنان به زورآزمایی مشغول است!
محمد
|
United States of America
|
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
0
81
عفت عمومی وقتی جریحه دار می شود که فلان مسول در گیلان آن عمل شنیع را انجام می دهد و فیلم گرفته می‌شود! آیا دست زدن و شادی کردن عفت عمومی را جریحه دار می کند؟
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
آخه اون دوتا عفت نبودند اکبر و اصغر بودند
حقگو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
0
70
شما از پشت کوه اومدین مگر مردمانی دانند رقص چی هست اینا دشمن شادی هستن با اختلاسها و دزدی هاشون
خلیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
6
42
بسیار متاسفم .
که با تصمیمات نسنجیده صف ملت و حاکمیت را جدا تر می کنند که این واقعا به ضرر منافع ملی ماست . کاش مدیران هوشمندانه‌ تر عمل می کردند.
البته برای صادق بوقی هم بد نشد اسمش تو تاریخ ثبت شد و امروز احاذثد ملت ایران او را می شناسند و حرفهایش را تکرار می کنند . خواهشا احساسی تصمیم نگیرید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
1
43
صادق راه که میری فقط بوق بزن تا شاید مردم از خواب غفلت. بیدار شوند و عشق و عاشقی مردم ایران شکوفا کن که مردم ایران حدود ۵۰ ساله که رنگ شادی و عشق و عاشقی را ندیدند و تجربه نکردند .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
0
31
اینجا را خیلی خوب اومدی
مدیران تصمیم‌گیر عمدتا برای خوشامد و تملق، دست به اقدام می‌زنند، به همین دلیل است که «خردورزی» حلقه مفقوده مدیریت ماست. به بیان دیگر مدیران نظام با تصور اینکه پله‌های مدیریت را سریع‌تر طی می‌کنند، خود را حزب‌اللهی‌تر و سختگیرتر نشان می‌دهند تا از این طریق حد جهادی و انقلابی بودن خود را مدیران بالادستی اثبات کنند
مغز چیزی رو که ندونه نمیبینه همچنین وقتی مغرور طمعکار باشه راه درست رو نمیفهمه وقتی هم به دنبال خوش آمد دیگران باشه راهو عوضی میره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
0
37
شاید یک عفت خانمی از اونجا رد میشده متوجه رقص اقا صادق میشه پاش گیر میکنه به یک تخته قسمتی از پای عفت جریحه دار میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
60
1
اصلاح طلبان اینها را ولش کن جو سازی نکنید پدر واربابتان آمریکا واسرائیل در حال شکست است آن هم بدست دو هزار جوان به نام حماس در غزه
پاسخ ها
محیط بان عاشق
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
وای راست میگی....
رصا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
تو چرا وایسادی نرفتی کمک اون دوهزار نفر فقط شعار میدی.. خخخخ
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
پدر رزمندگان حماس در اومده
به این میگی پیروزی حماس
خخخخ
سید محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
دو کلمه هم از مادر عروس بشنوید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
پدر وارباب شما یعنی معاویه وعمروعاص هم خوب نسل نجسی وارد جهان اسلام کردن که برای نابودی اسلام از هیچ خیانتی روگردان نیستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
0
42
ازکی تا بحال رقص وشادی که خداونددرون بندگانش نهاده تا باشنیدن اهنگی شاد ناخداگاه به وجد و رقص میاد در کشور ما فقط باعث جریحه دارشدن عده ای چاپلوس که خودشان ختم اینکار و همه کارهای دیگر هم هستن شده است.
منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
0
45
دادستان گیلان در خصوص ثقفی. اون باجناق ها. ودر سایر تخلفات چکاری آنجام داد. فکر می کنم دادستان گیلان برای ناراحت کردن مردم تلاش می کند. دادستان گیلان عامل نارضایتی مردم است.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
مفعول فامیل دادستان بوده
Iraj
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
0
27
میتوانم بگویم قوه ایکه سلیقه ای عمل میکند،بنده برج5سال1392خانه خریدم پول دادم سندزدم،فروشنده صراحتااقراربفروش ودریافت ثمن کرده دههامواردکذب گفته وهمش معلوم شده کذبگویی هست، حکمبرائت ازشعبه1076مدرس گرفتم اماشعبه58تجدیدنظرکیفریدرتاریخ1396،12،22خودم وفرزندم رامحکوم به کلاهبرداری وحبس نموده و3باراعاده دادرسی دادم نخوانده ردکردند،اعلام میکنم درحضورتمام قضات وعالمان دینی ودرمحضرمردم دادگاهی شوم واگریکنفربنده رامجرم شناخت اعدامم کننداماچون طرف مقابل پسرش نیروی تفحص شهداووابسته بنظام هست حق من بدبخت ضایع شده، وجناب آقای اژه ای شمادرروزقیامت درمقابل خداوندبایدجوابگوباشیدچون خواهش والتماس میکنم دستورفرماییدیکباردیگردرحضورطرفین وعلنی پرونده شماره9209982149202023ناحیه4تهران بررسی شودالتماس میکنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
0
31
موجودات احمق و جاهل را هیچ درمانی نیست چون این مرض خودخواسته است مرضی جانکاه که دیگران را مریض می‌داند و خود را شفا
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
0
35
والا ما یه تصادف رانندکی داشتیم یارو حتی ماشینش رو از پارکینگ خارج کرده رفته قوه قضا هم بعد دوسال میگه صبر کن یارو فراری شده باید بیاد حاضر بشه خخخ اونوقت برا یه اهنگ و شادی مردم بدبخت رو فورا بازداشت میکنن.این قوه همون قوه نیست مگه؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
0
41
چطور دادستان در هم مالیدن باجناق ها عفت عمومی تشخیص نداده ولی شادی یک پیر زنده دل را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
حالم بهم خورداز این درهم مالیدن خخخ
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
برای اینکه عمل واقعی بوده و عفتی هم در بین نبوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
0
31
همین سیستم قضایی در برخورد با مفاسد عظیمی مثل طبری به حبس های کوتاه مدت با مرخصی های طویل المدت اکتفا می کند.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
چاقو دسته خودش را نمی برد
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
0
36
دادستان بره مدیر کل مستهجنش رو جمع کنه نه صادق بوقی رو. خجالت بکشید شما روی قوم لوط و سفید کردین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
میگم کاش یکی تحقیق میکرد شاید دادستان هم با اون مدیر دولتی فامیله که هیچ کاری نکرد.مثلا شاید باجناغ باشن.نه؟؟؟
علی عسگری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
0
30
قسم به خدا اگر اینا بفهمن که چه غلطی دارن میکنم
فقط گریه اونم از نوع ریاکارانه نه از تهه دل
لعنت خدا بر هرچی مسعول مردم آزار و ریا کار هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
44
2
سلام
اکثرا از صادق بوقچی حمایت کردید.
ولی هر چیزی اندازه دارد وقتیکه هر روز این برنامه باشه
پس هدفی را دنبال می کنند.این آقا دارد چهره استان گیلان را خدشه دار می کنه و مهر تاییدی بر بی بخار بودن وبی غیرت بودن مردم استان است. هر چیزی و هر مطلبی جا ومکانی دارد.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
بنده بعنوان یک تهرانی و یک ایرانی از این فرد شاد حمایت می کنم و اگر عفت شما جریحه دار میشه مثل صدر اسلام به عفت خود بگوید از خونه بیرون نره تا یک وقت چیزی نبیند، درضمن بی اغراق مردم استان گیلان بخصوص شهر رشت جزو با فرهنگترین مردم کشور هستند، ضمن اینکه بی بخار خودت هستی که حتی جرات نکردی برای کامنتت یک اسم معرفی کنی آب دریا با دهان سگ نجس نمیشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
کججاش بی غیرتیه
بی غیرت اونه که بخاطر جیب خودش یه ملتو تو عذاب گذاشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
الان رقصیدن یک شخص در بازار چه ربطی به تایید بی بخاری مردم اون شهر داره؟ مغزهای کوچک زنگ زده که میگن شماهایید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
چرت نگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
چقققدر کثیفی که غیرمستقیم میگی این ملت بی بخارن. پست نژادپرستی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
اره مثل اختلاسها که هروزه است ورباخواریها ورشوه خواریهاو ریاکاریها ودروغ بافی وظلم وستم به مردم که هدفش غارت ونابودی این سرزمین توسط اوباش هرزه است !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
42
1
حال و وزش از اسمش معلومه ....بوقی
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
نه مهر داغ کرده به پیشونی اش زده و نه اختلاس کرده ونه رشوه داده و نه دل کسی را شکونده ونه به اسم دین سرمردم کلاه گذاشته و نه................بازم بگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
هر چی باشه از لواطی بهتره
م.
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
کاری به هدف که چی بوده ندارم،،،اتفاقا چهره استان شما با شادی سر زندگی بهتر معرفی شد،،
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
حجت الاسلام سید مهدی حق شناس اسمش خوب بود
ولی مفعول .یکی از باجناقا . از آب درآمد خخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
هر هر هر خندیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
از ج.......خبرگه زاری فارس ! وز....ا کارهای صدا وسیما ولواط کارهای ارشاد و.....که بهتره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
1
24
بااینکه من مخالف اینها هستم اما ای کاش اینها بمونن حداقل بخندیم با رفتار مسولینش مثل همین قاضی که گفته ملت امام زمان ملتی است که هیچوقت دهنش بیضی شکل نشود یعنی نخندد ای خدا این ها از کجا آمدند این ها را کی قاضی می کند دوباره خندم گرفت دلم درد گرفت از بس خندیدم میگه ملت امام زمان نباید هیچ وقت بخندند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
با بودن اینا تمام دنیا به ما می خندند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
26
0
سلام تشخیص دادستان محترم درست است اکر بوقی خواننده است تا حالا کجابوده بره جایی که بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
چشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
افرین چقدر عمیق!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
0
14
بعد از سی سذل چنی پیش رفتم نو شهر واقعا به گریه افتادم که در بالاترین نقطه جنگل یعنی تلاقی اسمان و جنگل ویلایی به وسعت چندین هزار متر با شهر چشمک میزند در زمانی که این شهر جزو استان گیلاو بود ساخته شده با تمام امکانات که در داخل اخل بافد شهر را میتوان به زور گرفت را ب ای ایشان داده اند اب برق گاز لوله کشی ایا دادستان جنگل خواری را ندید و قر کمر اقا صادق را که حاظرین به صورت نزنده به زور دیده اند را با بیان جزییات دیده اقای دادستان ان عینک بد بینی را نسبت به تخلفات رانت جنگل خواری به چشم بزن بلکه برای ایندگان میراثی باقی بماند در ضمن قانون رقص را با ماده و تبصره اش تو ضیح بده تا مردم هنگام خوشی بدانند تا چقدر لرزیدن کدام اندام جرم است تا هنگام رقص انقسمت را نلرزانند حیف استان گیلان که شما بیسواد دادستان این استان زر خیز و مهمان نواز شهر تفکرات عالی است هستید واقعا متاسفیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
0
13
عفت عمومی مهمتره یا اعتماد عمومی. الان با این حرکت این مقام قضایی حالا اعتماد عمومی به قوه قضائیه لکه دار نشده؟ اگر شده آیا به حاکمیت کشور ضربه ای نخورده؟ اگر ضربه خورده نباید علیه دادستان اعلام جرم بشه به اتهام توهین یا وهن نظام؟ حتا اگر از سر دوستی به نظام عمل کرده باید بدانیم دوست احمق و نادان از دشمن دانا خطرناک تر است. دوستان خود را درست انتخاب کنید و از دوستان احمق اجتناب کنید.
داغدار وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
0
22
تاریخ انقضای هر جناحی به سر اومده.همه باید از بین جابجا شوند.تا ایران عزیز آباد شاد و پیروز باشد.روز جزای همه نزدیک است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
ای گفتی! داغدار وطنیم ما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
0
16
قدرت تشخیص کیلویی چنده!
احمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
0
20
ضربه ای که ماجرای رییس ارشاد گیلان و باجناقها بر پیکره نظام و اسلام و مذهب زد یزید نتوانسته بود بزند اما هیچ عکس العملی از مسئولین ندیدیم و یا شایداعلام عمومی نکردند
این بنده خدا صادق بوقی که هیچ آزاری به کسی نرسانده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
اسلامو با اینا یکی نکنید لطفا
احمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
0
15
صادق بوقی ناخواسته یک نماد شد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
0
18
عفت نظام را جریحه دار کرد
وگرنه عموم مردم با شادی مشکلی ندارند
محمد معصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
11
2
قوم منافق دو رو
زبان دروغین
بوق بوق
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
0
14
بنده خدا اشتباه کرده شاید عفت خانمی بوده از قدیم خانم خوبی بوده و حالا فوت شده احتمال دادن به روح عفت خانم بر بخوره ناراحت بشن شما به دل نگیرید
کشورایران صومعه سرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
0
15
توی گوسفندی که به مردم گیلان توهین می کنی.بی غیرت وبی بخارتوهستی.برای یی پیرمردرقصنده ناراحتی.آیااین پیرمردبری زندان توخرج خانواده اش رامیدی.پس حرف مفت درموردگیلان وگیلانی نزن.اکراین پیرمردرقصیده خیلی هاراشادکرده خودش میدانی باقانون.که چطورجوابگوبشی آنوقت توگوسفندحرف بلدنیستی بزنی حرف مفت نزن
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
0
17
کشوری اینطور مسئولین بیسواد باشه فقط باید برایش گریه کرد خودشون از خودشون خبر دارن فقط گریه میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
0
13
جالبه که اینجور مواقع میگن مردم شاکی شدن و گفتن مثلا جلوی فلان کار رو بگیرین چون عفتمون جریحه دار شده ، خیلی دوست دارن بدونم اون مردم دقیقا کیان؟؟؟ اهالی برره هستن ؟؟؟ بعید میدونم وجود خارجی داشته باشن
یکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
7
5
بسه دیگه بابا زخم شدیم صادق بوقی صادق بوقی
غلومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
0
9
عفت شوهرکرده جانم نگرانش مباشیدبگومبارکه هوهو
عیاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
0
6
این بوق هم اعدام کنید
تا نوبت به بوق دوم .
خانم های شما اینها را می بینند
تحریک می‌شوند
از خودشان بپرسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
5
2
درشان جمهوری اسلامی نیست درچنین مسائل کوچک وبی ارزش دخالت کندوباعث مطرح شدن وبین المللی شدن چنین مسائل پیش پاافتاده شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
0
5
این نظام رو هیچ قدرتی حریف نیست مگر رودبایسی با مسئولین فاسد
گیلانی
|
Czechia
|
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
1
4
بارها نامه نوشتیم، بارها به تهران مراجعه کردیم، التماس، استدعا، خواهش، تمنا و....که فردی را جایگزین دادستان فعلی کنید که بومی(گیلانی)و دلش برای خدمت به مردم گیلان بتپه، ایشان کلآ علاقمند به مردم این خطه که نیست هیچ و خدا می داند کوچکترین دلسوزی با مردم نداشته و ندارد.دادسرا هم که چه عرض کنم، تشریف بیاورید و از نزدیک مشاهده بفرمایید والله بیدادسراست.
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
10
0
آخه پیرمرد کرمکی. شخصیت هم خوب چیزیه. خجالت بکش نکبت.
اشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
2
0
مسیولین بایدالگوی شادی ومصادیق انرا مشخص وفرهنگ سازی منتهی به رفتارسازی عمومی شودتاهرکس یاگروهی نوع شادی رابه سبک وسلیقه خودتعبیروتفسیرنکندوازان طرف معاندین باتبلیغ رقصیدن انرانوعی رفتارضدارزشهای نظام ومخالفت بانظام معرفی کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
0
7
اینجاست که متوجه میشیم چطور خاوری خیلی عادی و بطور معمول از طریق فرودگاه به کانادا پرواز کرد . (فرار نکرد)
ناشناس
|
Czechia
|
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
0
4
جناب دادنستان! از پرونده مرغ کیسوم چه خبر؟؟؟!!! فساد از در و دیوار دادگستری گیلان بویژه بویژه بویژه بیدادسرای رشت بالا پایین میره.مشتی معاون بدتر از خودش هم که وحشتناک بی اخلاق.
مهدی
|
United States of America
|
۰۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
0
0
از روي حماقت تشخیص داد.
ناشناس
|
Romania
|
۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
1
0
ابتدا مقدمه چینی کردند این خبرو کار کردند. که در مقالات بعدی صادق بوقی را بعنوان نماد مبارزه؟؟؟ به مردم حقنه کنن!!
شرم بر تو فرهادی تو به مانند عروسکی کوکی میانی!
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان